یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی ساحل دستیر پارسیان+ عکس و آدرس

ساحل دستیر کجاست؟

ساحل دستیر در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت‌ زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل دستیر به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی کامل این ساحل می‌پردازیم. با باماگردی همراه باشید تا بیشتر راجب این ساحل بی‌نظیر بدانیم.

آنچه که در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

معرفی ساحل پارسیان دستیر

 ساحل دستیر، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند.

شکاف صخره ای ساحل دستیر

آب و هوای ساحل دستیر

به طور کلی، ساحل دستیر پارسیان با آب و هوای گرم و معتدل در فصول بهار و تابستان و آب و هوای خنک در فصول پاییز و زمستان، به گردشگران امکان تفریح و استراحت در کنار دریا را می‌دهد. اما همانطور که در هر سفری ممکن است رخ دهد، تتغییرات آب و هوایی ممکن است متغیر باشد و بهتر است قبل از سفر به ساحل دستیر، اطلاعات آب و هوای فعلی را بررسی کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید و بهترین تجربه را در سفرتان داشته باشید.

در نزدیکی ساحل دستیر یک بندر رویایی و زیبا به نام بندر مقام هرمزگان قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به دستیر از این بندر نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به ساحل دستیر

بیشتر گردشگران فصل تابستان را برای ساحل‌گردی ترجیح می‌دهند. اما با توجه به دمای بالای هوا در فصل تابستان آن‌هم در جنوب کشور، سفر به این ساحل در دوماه آخر فصل پاییز تا ماه بهمن، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما به هر حال اگر شما قصد شنا در دریای خلیج فارس را دارید، فصل تابستان گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

تفریحات ساحل دستیر

اگر ساحل دستیر را به عنوان مقصد سفرهای بعدی خود انتخاب کرده‌اید، شما می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی و لذت بخش این ساحل زیبا نهایت لذت را ببرید. در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی بخشی از جاذبه‌های تفریحی دستیر بپردازیم.

تماشای غروب خورشید ساحل دستیر

مطمئن باشید غروب آفتابی که شما در این ساحل تماشا خواهید کرد، بسیار متفاوت‌تر از باقی غروب‌های آفتابی بوده است که تا حالا دیده‌اید. محو شدن خورشید پشت صخره‌های سنگی‌ای که در این ساحل وجود دارد، غروب این ساحل را خاص تر از مابقی ساحل‌ها کرده‌است.

غروب ساحل 

قایق سواری و جت اسکی

ساحل دستیر پارسیان مثل بیشتر ساحل‌های کشورمان امکان قایق سواری و جت اسکی کردن بر روی آب‌های خلیج فارس را به شما می‌دهد. چشمانتان را ببندید و از باد خنکی که هنگام حرکت بر روی آب‌های این ساحل به شما می‌خورد نهایت لذت را ببرید.

شنا کردن در دستیر

به دلیل ایمن‌سازی نشدن آب‌های این ساحل، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در آب‌های این ساحل شنا نکنید. متاسفانه هرساله تعداد زیادی از افراد به دلیل شنا کردن در این ساحل جان خود را از دست می‌دهند. اما اگر قصد شنا کردن در این ساحل را دارید، استفاده از تجهیزات مناسب برای شنا کردن را مدنظر خود قرار دهید. همچنین می‌توانید در بخش‌های آرامتر و کم موج تر این ساحل شنا کنید و لذت ببرید. حتما در این خصوص از افراد محلی‌ای که در اطراف این ساحل زندگی می‌کنند سوال کنید تا در این رابطه شما را بیشتر راهنمایی کنند.

شنا کردن در ساحل دستیر

پیاده‌روی روی شن‌های داغ ساحل دستیر

با همسفران خود همراه شوید و از پیاده‌روی بر روی شن‌های داغ ساحل دستیر پارسیان لذت ببرید. سعی کنید زمانی از روز را برای انجام اینکار انجام دهید نور خورشید مستقیم به شما نتابد. اوایل صبح و یا هنگام غروب خورشید بهترین زمان برای پیاده‌روی در ساحل است.

کمپینگ ساحلی

شاید در بسیاری از فیلم‌های سینمایی یا سریال‌هایی که تماشا کردید افرادی را دیده باشید که کنار دریا و در ساحل کمپ زده‌اند و دست جمعی کنار یک آتیش گرم زیر نور ماه نشسته‌اند. ساحل دستیر پارسیان می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد تا یک شب خاطره‌انگیز در کنار دریا داشته باشید.

کمپینگ در ساحل دستیر

شکاف صدفی ساحل دستیر

یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل دستیر پارسیان، شکاف صدفی است. مطمئنن بازدید از این بخش ساحل دستیر، شما را بسیار مجذوب خود خواهد کرد. قدم زدن در این شکاف با چاشنی خش خش صدف‌ها در کف پاهایتان، صدای خروش موج‌های دریا، باد ملایم ساحل و نور زیبای آفتاب تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد ساخت. این شکاف بین دو بندر جوادالائمه و دستیر قرار دارد.

جاهای دیدنی اطراف ساحل دستیر

در ادامه به معرفی جاهایی میپردازیم که در نزدیکی ساحل دستیر قرار دارند و شما می‌توانید در ادامه سفر خود از این جاها بازدید کنید.

شهر پارسیان

همانطور که در بالاتر گفتیم، ساحل دستیر در پارسیان قرار دارد. شهر پارسیان یکی از زیباترین شهر‌های استان هرمزگان است. شهر پارسیان  به دلیل وجود سواحل شنی درخشان و سواحل صخره‌ای که از تلاقی کوهستان و دریا طی سال‌های متمادی شکل گرفته‌اند، از محبوبیت بالایی بین گردشگران خارجی و ایرانی برخوردار است. این سواحل در مسافت بیش از ۹۰ کیلومتر در کرانه خلیج فارس گسترده‌اند.

شکاف صدفی

جزیره هرمز

جزیره هرمز و شن‌های رنگینش، ارزش طی کردن فاصله چند کیلومتری‌اش از ساحل دستیر را دارد. حالا که در استان هرمزگان قرار دارید، حیف است که از این جزیره رنگارنگ و کو‌ه‌ها و اطراف این جزیره دیدن نکنید. دره رنگین‌کمان جذاب ‌ترین و چشم ‌نوازترین جاذبه گردشگری هرمز است. بسیاری از بازدیدکنندگان علت اصلی انتخاب هرمز برای سفر خود را همین رنگ‌ های جذاب موجود در جزیره می‌دانند.

جزیره قشم

جنوب ایران سرشار از مناطق دیدنی و گردشگری است. جزیره قشم یکی از دیگر از جاهای دیدنی اطراف ساحل دستیر محسوب می‌شود. ساحل دستیر تا جزیره قشم حدود یک ساعت فاصله دارد. خرید کردن در جزیره قشم و بازارهای فراوان آن، درکنار زیبایی‌های این جزیره، انتخاب خوبی برای بازدید از این منطقه بعد از دستیر خواهد بود. همچنین بازدید از جنگل حرا که در این منطقه قرار دارد را فراموش نکنید.

چشمه آبگرم نیان

یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آبگرم ایران، چشمه آبگرم نیان است که در روستای شیمل استان هرمزگان قرار دارد. این چشمه در فاصله 90 کیلومتری ساحل دستیر قرار دارد که جز طبیعت‌های بکر استان هرمزگان محسوب می‌شود. آب این چشمه شکاف سنگهای آهکی از زمین خارج می‌شود و زیبایی خاص خودش را دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از این چشمه نیز دیدن کنید.

شهر دشتی 

این شهر دارای آب و هوای گرمسیری مرطوب است و در طول سال دمای بالا و رطوبت قابل توجهی دارد. دشتی پارسیان با طبیعتی زیبا و مناظر آرامش‌بخش خود مقصدی محبوب برای گردشگران است. شاهین کوه در نزدیکی این شهر قرار دارد و ارگ بزرگ کلات سرخ که در قرن دوازدهم هجری ساخته شده از بناهای تاریخی دشتی است.

از دیگر جاهای دیدنی و نزدیک به ساحل دستیر، تنگه بوچیر هرمزگان است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی این تنگه را نیز مطالعه کنید. 

وسایل مورد نیاز برای سفر به ساحل دستیر

اگر قرار است مسافت طولانی‌ را برای سفر ساحل دستیر طی کنید، حتما برای خودتان یک چک لیست از وسایلی که نیازتان می‌شود را آماده سازی کنید. در ادامه چند مورد از وسایلی که نیازتان می‌شود را به شما یاد‌آوری می‌کنیم.

  • کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی: در آب و هوای گرم و آفتابی سواحل، استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی بسیار مهم است تا از نور خورشید و اشعه مضر UV محافظت کنید. با توجه نحوه تابش نور خورشید در ساحل دستیر، استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک دودی را فراموش نکنید.
  • لباس‌های راحت: در طول روز در ساحل و در مناطق گرمسیری، لباس‌های راحت و خنک همراه خود داشته‌باشید. شلوارهای کتان، تی‌شرت‌های نخی و یا پارچه‌های مخصوص برای جذب عرق در هوای گرم مناسب هستند. همچنین میتوانید از لباس های محلی و جنوبی که بسیار راحت و خنک هستند نیز استفاده کنید.
  • قرص‌های مناسب برای گرمازدگی: در شرایط گرمای شدید در ساحل، ممکن است برخی از افراد با مشکلاتی مانند گرمازدگی مواجه‌شوند. بهتر است قرص‌هایی مناسب برای شرایط گرمازدگی همراه خود داشته باشید.
  • کفش مناسب: برای داشتن یک تجربه خوب و پیاده‌روی لذت بخش، سعی کنید که همراه خود یک کفش بندی ساحلی داشته باشید. گاهی اوقات به دلیل دمای بالای هوا، پیاده روی با پای برهنه بر روی شن‌های داغ ساحل، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم یک کفش ساحلی مناسب همراه خود داشته باشید.
  • حوله و یک دست لباس اضافه: اگر قصد شنا کردن در آب‌های خلیج‌فارس را دارید، حوله و لباس اضافه را برای بعد از آبتنی خود فراموش نکنید.

علاوه بر این همراه خود کیسه نایلون داشته باشید و زباله‌های خود را درون کیسه زباله بریزید. حفظ و نگهداری محیط زیست و این ساحل زیبا برای نسل‌های آینده، کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

اقامت در ساحل دستیر

اقامت در ساحل

اگر شرایط و لوازم مورد نیاز برای کمپ زدن در ساحل را دارید، کمپ زدن کنار دریا می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و فراموش نشدنی برای شما باشد. برای خود آتش روشن کنید و از صدای امواج دریا و تماشای آسمان پر‌ ستاره جنوب، نهایت لذت را ببرید. برای اطمینان خاطر قبل از کمپ زدن، شرایط آب‌هوایی منطقه را بررسی کنید و حتما همراه خود یک چادر مسافرتی داشته‌باشید.

اقامتگاه‌های پارسیان

اگر شرایط کمپینگ را ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با خیال راحت و طی کردن مسیر چند دقیقه‌ای دستیر تا پارسیان، از اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های زیبای این منطقه استفاده کنید. حتما از خون‌گرمی بسیار زیاد مردمان این استان، بسیار شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر این حتما غذاهای محلی‌ای که در منوی این اقامتگاه‌ها وجود دارد را امتحان کنید.

آدرس ساحل دستیر پارسیان

برای بازدید از ساحل دستیر پارسیان، هر جای ایران عزیز که هستید، ابتدا خود را به استان هرمزگان برسانید. سپس به شهر پارسیان بروید و پس از طی کردن مسیر بیست دقیقه‌ای پارسیان تا ساحل دستیر، به این منطقه برسید. در ادامه مسیر ساحل دستیر از شهرستان پارسیان روی نقشه را برای شما، آورده‌ایم.

آدرس

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به جزیره لاوان هرمزگان که در نزدیکی ساحل دستیر پارسیان وجود دارد، دیدن کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.