یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی دریاچه سد بیجار رشت+عکس و آدرس

دریاچه سد بیجار رشت کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی و بکر استان گیلان، دریاچه سد بیجار رشت است. این دریاچه در شهرستان رودبار و در روستای بیجار قرار دارد. آب و هوای بی‌نظیر این منطقه و چشم‌انداز جنگلی این سد باعث محبوبیت زیاد بین بومیان این منطقه و گردشگران داخلی و خارجی شده‌است. این سد دیدنی و بی‌نظیر در فاصله 30 کیلومتری رودبار و 21 کیلومتری رشت واقع شده‌است. دریاچه سد بیجار علاوه بر اینکه یک جاذبه توریستی و تفریحی به حساب می‌آید، آب شرب بسیاری از شهر‌های استان گیلان مانند لاهیجان، سیاهکل، رشت، کوچصفهان، بندر انزلی و… را فراهم می‌کند. در ادامه با باماگردی همراه باشید تا به معرفی بیشتر این سد زیبا بپردازیم. 

آنچه در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

معرفی دریاچه سد بیجار 

دریاچه سد بیجار با مساحت بالغ بر ۱۴ کیلومتر مربع، از نظر اندازه یکی از بزرگترین دریاچه‌های ایران است. آب‌های آرام و آبی زیبای این دریاچه از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود. مناظر طبیعی و کوهستانی اطراف دریاچه، زیبایی و جذابیت این منطقه را بیشتر می‌کند. از ارتفاعات اطراف دریاچه می‌توان به مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی، جنگل‌های سرسبز و کاشی‌کاری‌های طبیعی لذت برد.

دریاچه بیجار

تاریخچه سد 

سد بیجار یا با نام دیگر آیت‌الله بهجت، در سال 1383 شمسی در دستور ساخت قرار گرفت و در سال 1393 به پایان رسید. این سد با هدف تامین آب شرب شهر‌های اطراف مورد ساخت قرار گرفت و علاوه بر آن در تامین آب 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی نقش دارد. از دیگر ویژگی‌های سد بیجار رشت می‌توان به تامین انرژی برق با توربین بادی اشاره کرد. این سد، انرژی حرکت سه توربین ۱.۲ مگاواتی را نیز تامین می‌کند.

بهترین زمان سفر به دریاچه سد بیجار رشت

با توجه به شرجی بودن هوا در شمال کشور در فصل تابستان و رطوبت زیاد هوا، بهترین زمان برای سفر به دریاچه سد بیجار رودبار، اوایل فصل بهار و پاییز است. در این فصول به دلیل خنک تر بودن هوا و باد ملایمی که می‌وزد برای شما تجربه دلپذیری به وجود می‌آورد و باعث لذت بیشتری می‌شود. در تعطیلات عید نوروز، گردشگران زیادی به این منطقه مراجعه می‌کنند . از این محیط بی‌نظیر نهایت لذت را می‌برند. 

منظره دریاچه

 تفریحات دریاچه سد بیجار رشت

در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا در هنگام سفر به این دریاچه بتوانید هر‌چه بهتر از این منطقه استفاده کنید و تجربه فراموش نشدنی برای خود بسازید و سفر خاطره‌انگیزی داشته‌باشید.

ماهیگیری

یکی از اصلی ترین امکانات تفریحی دریاچه سد بیجار، وجود ماهیان خوراکی در آب‌های آن است. اگر دسترسی به وسایل ماهیگیری دارید و علاقه‌مند به انجام این کار هستید، دریاچه سد بیجار می‌تواند انتخاب خوبی برای ماهیگیری باشد. ماهیانی مانند کپور، قزل‌آلا و ماهیان زینتی در این دریاچه زندگی می‌کنند. برای علاقه‌مندان به ماهیگیری، این دریاچه مقصدی مناسب است و می‌توانند لحظاتی آرام و شادی را در طبیعت آرامش‌بخش این منطقه سپری کنند.

عکاسی

مطمئنن بعد از رسیدن به سد بیجار، محو زیبایی خیره کننده این منطقه خواهید شد. زیبایی طبیعت اطراف دریاچه سد بیجار، این منطقه برای عکاسان و علاقه‌مند به عکاسی در طبیعت فرصتی بسیار مناسب را فراهم می‌کند. می‌توانید از طبیعت بکر و مناظر زیبای این منطقه عکس‌های زیبا بگیرید و لحظات خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

کمپینگ در دریاچه بیجار

کمپ زدن

مناطق اطراف دریاچه سد بیجار دارای فضاهایی مناسب برای برپا کردن کمپ هستند. می‌توانید با خانواده و دوستان خود به این مناطق بروید و در فضای باز لحظاتی شاد و آرام را سپری کنید. اما حتما قبل از انجام این کار نیم نگاهی به آب و هوای منطقه داشته‌باشید تا دچار مشکل نشوید. همچنین، پارک جنگلی بیجار نیز یک انتخاب عالی برای برگزاری پیک‌نیک است.

قایق سواری

در چند وقت اخیر امکان اجاره کردن قایق پدالی به دریاچه این سد اضافه شده‌است. شما می‌توانید دریاچه را با قایق یا قایق‌های پدالی بگردید و از آب و طبیعت اطراف لذت ببرید. اجاره قایق پدالی برای دقایقی به شما تجربه فراموش نشدنی ای می‌دهد و شما می‌توانید به صورت آزاد بر روی آب حرکت کنید.

جاهای دیدنی اطراف سد بیجار رشت

استان گیلان یکی از پر گردشگرترین استان‌های کشور است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه مسافرت می‌کنند و از آب‌ و هوای بی نظیر و جاهای دیدنی این منطقه استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف دریاچه سد بیجار میپردازیم.

روستای شهر بیجار

شهر بیجار، روستایی از توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان است که از سال ۹۳ با احداث سد مخزنی به منظور تامین آب شهری-صنعتی و مصارف عمومی شهرهای گیلان بر روی یکی از سر شاخه های سفیدرود به نام رودخانه شهر بیجارساخته شد. در کنار طبیعت جنگلی منطقه و همچنین آب پشت سد که چشم اندازی زیبا و دلپذیر ایجاد کرده است، این روستا از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار است.

روستای شهر بیجار

شهر رودبار

حتما هنگامی که قصد سفر به شمال را داشته اید از این شهرستان گذر کرده‌اید و زیتون‌های خوشمزه این شهر را امتحان کرده‌اید. رودبار سرسبز و زیبا با آب و هوای مدیترانه‌ای یکی از جذاب‌ترین شهرهای استان گیلان است که پیشنهاد می‌کنیم این بار به‌جای گذشتن از آن به‌عنوان مقصد انتخابش کنید.

شهر رشت

با طی کردن مسیر 20 الی 30 دقیقه‌ای می‌توانید به شهر رشت برسید و از این شهر زیبا و تاریخی نهایت لذت را ببرید. همچنین می‌توانید به بازار ماهی فروشان این استان سر بزنید و از فضای صمیمی و گرمی که در این بازار در جریان است لذت ببرید. 

دریای خزر

بعید است که به استان گیلان سفر کنید و به دریا نروید. سفر به دریا یک تجربه بسیار زیبا و آرامش‌بخش است. دریاها و سواحل دارای جذابیت‌های طبیعی فراوانی هستند و امکانات متنوعی را برای تفریح و استراحت فراهم می‌کنند. شما می‌توانید یکی از ساحل‌های گیلان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید و از ویوی بی‌نهایت دریای خزر لذت ببرید.

همچنین شما می‌توانید در این خصوص، مقاله معرفی ساحل‌های استان گیلان را از اینجا مطالعه کنید

سد منجیل

سد منجیل یکی دیگر از سد‌های زیبا و معروف استان گیلان است. این سد که به سد سفیدرود نیز معروف است، یکی از دیدنی های شهرستان رودبار به شمار می‌رود که در ابتدای رود بزرگ سفیدرود، در محل به هم پیوستن رودهای قزل اوزن و شاهرود احداث شده است. سد سفیدرود از قدیمی‌ترین سدهای ایران محسوب می‌شود که در نزدیکی شهر منجیل ساخته شده است.

عکس ‌های دریاچه سد بیجار

در ادامه تعدادی عکس از این دریاچه و سد زیبا برای شما آورده‌ایم تا از سفر به این منطقه زیبا و دل‌انگیز مطمئن شوید.

آدرس دریاچه سد بیجار رشت

برای رفتن به دریاچه سد بیجار، هرجای ایران عزیز که هستید خود را به استان گیلان برسانید. شما می‌توانید از اتوبان قزوین رشت به امام‌زاده هاشم برسانید. سپس باید از یک پل که دو ماشین به سختی به صورت همزمان از روی آن رد می‌‌شوند، عبور کنید. در ادامه این جاده چندین دو راهی وجود دارد، با توجه به این موضوع سعی کنید در طی مسیر حتما از افراد محلی این منطقه سوال کنید که چه راهی برای رفتن به سد بهتر است. قسمتی از مسیر مقابل شما برای رسیدن به این سد آسفالت است اما متاسفانه ادامه این مسیر خاکی است. در ادامه تصویر دریاچه سد بیجار بر روی نقشه را برای شما آورده‌ایم.

آدرس سد

سخن پایانی

به طور کلی، دریاچه سد بیجار با ترکیبی از آب‌های زیبا و مناظر طبیعی دست نیافتنی، زمینه‌ای مناسب برای آرامش و استراحت را فراهم می‌کند. از طرفی، فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری، قایق‌رانی و پیاده‌روی در اطراف دریاچه، فرصتی برای سپری کردن وقت بهتر را به مسافران و گردشگران می‌دهد. در نهایت، اگر شما به دنبال فضایی طبیعی و آرام و دور از شلوغی هستید، دریاچه سد بیجار یک مقصد مناسب برای سفر و استراحت است. امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی دریاچه عروس را نیز مطالعه کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.