یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به جزیره لاوان هرمزگان+ عکس و آدرس

جزیره لاوان کجاست؟

جزیره لاوان یکی از بزگترین جزایر استان هرمزگان است که مساحت آن تقریبا حدود 80 کیلومتر مربع است. این جزیره با طبیعتی بسیار زیبا و مناظر طبیعی خیره کننده معروف است. در این جزیره می‌توانید سواحل سفید و درختان خزان دار را مشاهده کنید. آب دریا در این منطقه بسیار آبی و شفاف است و برای تفریحاتی مثل غواصی بسیار مناسب است. این جزیره در گذشته به نام شیخ شعب معروف بود اما با پیشنهاد شرکت ملی نفت به جزیره لاوان هرمزگان تغییر نام پیدا کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی کامل این جزیره بپردازیم و یک راهنمای سفر برای این جزیره ارائه دهیم. پس در ادامه با باماگردی همراه باشید.

آنچه در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

تاریخچه لاوان هرمزگان

جزیره لاوان به دلیل موقعیت استراتژیکی خود در طی دوره‌های مختلف مورد توجه دولت‌ها و پادشاهان مختلفی قرار گرفته‌بود. وجود آثار باستانی و تاریخی زیاد که به جا مانده از دوران گذشته در این جزیره است، مهر تأییدی بر این ادعا می‌زند. لاوان برگرفته از یک کلمه عربی است و به معنی مأمور تقسیم آب قنات است.

آب و هوای جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان به دلیل قرارگرفتن در جنوب کشور، دارای آب و هوای خشک و شرجی است. این اقیانوس در بیشتر روزهای سال تحت تاثیر اقیانوس هند قرار می‌گیرد و دمای بالا و طاقت فرسایی دارد. این جزیره در فصل زمستان و اواخر پاییز از آب و هوای بهتری برخوردار است و دما در این فصول سال پایین‌تر از فصل‌های دیگر است. معمولا جزیره لاوان هرمزگان بارش کمی را تجربه می‌کند اما می‌توان سهم بیشتری از این بارش‌ها را فصل زمستان دارد. در این فصل دمای هوا در این جزیره به 15 تا 25 درجه سانتیگراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به جزیره لاوان هرمزگان

همانطور که اشاره کردیم دمای هوا در این جزیره معمولا بسیار گرم و شرجی است. بهترین زمان سفر به جزیره لاوان هرمزگان نیمه دوم سال یعنی فصل پاییز و زمستان است. در این فصول، باد‌های خنکی که از سمت آب‌های خلیج همیشه فارس به سمت ساحل می‌وزد و آب و هوای مطبوعی در این جزیره وجود دارد. بسیاری از گردشگران فصل زمستان را برای سفر به این جزیره زیبا و دیدنی انتخاب می‌کنند و هر ساله جزیره لاوان هرمزگان در این فصول میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

دریای لاوان هرمزگان

جاهای دیدنی جزیره لاوان هرمزگان

جزیره لاوان، به دلیل زیبایی و جاذبه‌هایی که دارد، به جزیره مالدیو ایران نیز معروف است. در ادامه قصد داریم تعدادی از جاذبه‌های دیدنی که در این جزیره قرار دارد را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این جزیره، از این مکان‌ها دیدن کنید.

روستای لاوان

روستای لاون در استان هرمزگان و در شهرستان بندر لنگه قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای معروف در این جزیره است که فرهنگ و زندگی سنتی مردم را نشان می‌دهد. می‌توانید از آرامش و زیبایی این روستا لذت ببرید و با مردم محلی در تماس باشید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت بازدید از این روستا حتما از غذاهای محلی این روستا استفاده کنید و نهایت لذت را از غذای بینظیر مردمان این روستا ببرید.

روستای لاوان

سواحل مرجانی

اصلی‌ترین جاذبه دیدنی جزیره لاوان هرمزگان، ساحل بکر و زیبای مرجانی آن است که در بیشتر نقاط ماسه‌ای و صخره‌ای هستند. تماشای طلوع نور خورشید در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و مشاهده حرکت ماهی‌های زیبا در آب‌های درخشان دریا لذتی فراوان را برای شما به ارمغان می‌آورد. به این موارد وزش باد خنک به همراه صدای امواج آب را اضافه کنید و حتی در خیال خود از آن لذت ببرید. در این ساحل سکوت فوق‌العاده گیرایی حاکم است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. 

ساحل مرجانی

جزیره مارو(جزیره شیدور)

جزیره شیدور یا مارو یکی از جزایر نزدیک به جزیره لاوان استان هرمزگان است. مارو ، یک جزیره مرجانی است. شاید برایتان جالب باشد که نام مارو که برای این جزیره انتخاب شده‌است، به دلیل وجود مارهای زنگی زیاد در این جزیره است. این جزیره یکی از زیباترین و ناشناخته‌ترین جزایر کشور ایران است و دارای مناطق بکر و آرامی است. علاوه بر این شیدور زیستگاه پرندگان ،لاک پشت‌ها و مرجان های زیادی است که هنگام صبح بیشتر به چشم می خورد .در این جزیره زیبا خبری از سر و صدای ماشین ها ،سازه های انسانی و هرج و مرج هایی که باعث از بین بردن آرامش مسافران می شود وجود ندارد.

درخت انجیر معابد

درخت همیشه سبز یا انجیر معابد یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین درختان کشور است که در جزیره لاوان قرار دارد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این درخت سرسبز بودن آن در طول تمام روزهای سال است. علاوه بر این این درخت یک ویژگی منحصر به فرد دیگر دارد که ریشه‌های آن به صورت هوایی رشد میکند! به این صورت که ریشه این درخت تمامی تنه را پوشانده و جلوه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده که در نوع خود دیدنی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به جزیره لاوان حتماً بازدید از این درخت را نیز در برنامه‌های سفرتان قرار دهید.

یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک به جزیره لاوان، جزیره لارک استان هرمزگان است. که پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به این منطقه، از این جزیره نیز دیدن کنید.

تفریحات جزیره لاوان

جزیره لاوان بهترین مکان برای دور شدن از هیاهو و شلوغی شهر و آدم‌هاست. در این جزیره زیبا، دیدنی و آرام می‌توانید تفریحاتی را تجربه کنید که هیچگاه فرصت آن را نداشته‌اید.

قایق سواری

قایق‌سواری و تماشای آبی خلیج فارس و لمس خنکی آب، تجربه منحصربه‌فردی است که با رفتن به جزیره لاوان هرمزگان آن را به دست می‌آورید. سوار شدن بر قایق و چرخیدن دور جزیره خلوت، می‌تواند شما را در جذاب‌ترین موقعیتی قرار دهد که تا به حال تجربه نکرده‌اید! اگر قایق‌سواری را اول صبح انجام دهید، شانس تماشای ماهی ها و موجودات دریایی را هم دارید.

پیاده روی

مطمئنن پیاده‌روی بر روی شن های داغ ساحل لاوان تجربه ای فراموش نشدنی و لذت بخش برای شما خواهد بود. راه رفتن روی شن‌های نرم ساحل و لذت برخورد آب به پاهایتان، همان چیزی است که آرامتان می‌کند. سکوت جزیره همراه با موج‌های دریا شما را شیفته خودش می‌کند و لذت پیاده‌روی در جزیره را به اوج می‌رساند.

ماهیگیری

اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، می‌توانید با استفاده از قایق‌های ماهیگیری در دریای خلیج فارس به ماهیگیری بپردازید. دریای خلیج فارس غنی از انواع ماهیان است و می‌توانید تجربه ماهیگیری لذت بخشی داشته باشید.  همچنین توجه داشته باشید که فصل درستی را برای ماهیگیری انتخاب کرده باشید.

شنا کردن

اگر دلتان می‌خواهد درون دریای خلیج فارس شنا کنید و وسایل مورد نیاز برای شنا کردن را به همراه دارید، شنا کردن در ساحل‌های جزیره لاوان استان هرمزگان، برای شما تجربه‌ای لذت بخش به همراه خواهد داشت. بر روی شن‌های مرتفع ساحل بایستید و به درون آب‌های خلیج فارس شیرجه بزنید و نهایت لذت را ببرید.

شکاف جزیره ای

اقامت در جزیره لاوان

کمپ در سواحل جزیره

اگر شرایط و لوازم مورد نیاز برای کمپ زدن در ساحل را دارید، کمپ‌زدن در سواحل جزیره لاوان می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و فراموش نشدنی برای شما باشد. شما می‌توانید برای خود آتش روشن کنید و از صدای امواج دریا و تماشای آسمان پر‌ ستاره جنوب، نهایت لذت را ببرید. برای اطمینان خاطر قبل از کمپ زدن، شرایط آب‌هوایی منطقه را بررسی کنید و حتما همراه خود یک چادر مسافرتی داشته‌باشید. در ضمن حواستان به پدیده جزر و مد نیز باشد.

کمپ در جزیره لاوان

اقامتگاه‌های جزیره

اگر شرایط کمپینگ را ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با خیال راحت به یکی از هتل‌ها و مهمانسرا‌های این جزیره مراجعه کنید. از اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های زیبای این منطقه استفاده کنید. حتما از خون‌گرمی بسیار زیاد مردمان این جزیره کوچک، بسیار شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر این حتما غذاهای محلی‌ای که در منوی این اقامتگاه‌ها وجود دارد را امتحان کنید.

آدرس جزیره لاوان(فاصله جزیره لاوان تا بندرعباس)

جزیره لاوان سومین جزیره بزرگ ایران بعد از جزیره کیش و قشم است. شما برای رسیدن به جزیره لاوان، هر جای ایران عزیز که هستید خود را به بندرعباس برسانید. جزیره لاوان در فاصله 360 کیلومتری از شهر بندرعباس است که به وسیله قایق‌ها و لنج‌های دریایی به هم راه دارند. همچنین جزیره لاوان دارای فرودگاه است که شما می‌توانید با سفر هوایی نیز خود را به این جزیره برسانید. اما پیشنهاد ما سفر به این جزیره به وسیله راه آبی است تا از لذت‌های این نوع سفر بی نصیب نمانید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی کامل جزیره لاوان بپردازیم و یک راهنمای سفر جامع برای شما آماده کنیم. در سفر به جزیره لاوان با پهنه‌ای گسترده از شگفتی‌های بی‌انتها روبه‌رو خواهید شد که شما را به وجد خواهد آورد. این جزیره زیبا با ساحلی دل‌چسب و چشم‌نواز، چشم‌اندازهای طبیعی‌ و زیبا، بازارها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های متعدد و صدها مکان گردشگری دیگر به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق جنوب ایران برای تفریح و سفر شناخته شده است. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت و استفاده را برده‌باشید.

اگر به جزیره نوردی علاقه دارید و از این جاذبه طبیعی لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم از جزیره هرمز نیز دیدن بفرمایید.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.