یک پیشنهاد گردش تازه

آبشار لونک گیلان+عکس و آدرس

آبشار لونک کجاست؟

همانطور که می‌دانید شمال ایران و استان گیلان به طبیعت بی‌نظیر و سرسبزش معروف است. یکی از جاهای دیدنی و جذاب استان گیلان، آبشار لونک است. این آبشار در شهرستان سیاهکل و در نزدیکی دیلمان قرار دارد. هر‌ساله تعداد زیادی از گردشگران، آبشار لونک را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و از آب و هوای بی‌نظیر این منطقه و زیبایی آن لذت می‌برند. در ادامه با باماگردی همراه باشید تا بیشتر با این آبشار آشنا شوید.

آنچه در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

معرفی آبشار دوقلوی گیلان

در این بخش از مقاله به معرفی آبشار لونک می‌پردازیم. آبشار لونک حدود 6 متر ارتفاع دارد که شما هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید، می‌توانید از این آبشار لذت ببرید چون همیشه آب در این منطقه جریان دارد. آبشار لونک به آبشار دوقلو نیز معروف است. در فصل‌های بهار و پاییز حجم آب بیشتری را در اینجا مشاهده می‌کنید و به طور معمول در فصل تابستان این آبشار کم‌آب تر از فصول دیگر سال است.

بهترین زمان سفر به آبشار لونک

آبشار لونک در هر فصلی زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد. بهترین زمان برای سفر به آبشار لونک همانطور که در بالا گفتیم، فصل‌های بهار و پاییز است.در  این فصل‌ها بیشترین حجم آب در این آبشار دیده می‌شود.

آبشار لونک در فصل بهار

به دلیل زنده‌شدن دوباره طبیعت در فصل بهار، منظره زیبایی در این منطقه به‌وجود می‌آید و گردشگران حال‌و‌هوای بی‌نظیری را در این منطقه تجربه می‌کنند. هر ساله در این فصل و مصادف‌شدن با تعطیلات عید نوروز، گرشگران زیادی از آبشار لونک بازدید می‌کنند. انتخاب آبشار لونک در تعطیلات نوروز به عنوان مقصد، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما در این زمان باشد.

آبشار لونک در فصل بهار

آبشار لونک در فصل پاییز

همچنین در فصل پاییز با زرد‌شدن برگ درختان، منظره‌ای رنگارنگ و دیدنی در این منطقه به‌وجود می‌آید با صدای آرامش بخش آب و آواز‌خواندن پرندگان، حس و حال عجیب و فراموش نشدنی‌ای تجربه خواهید کرد. همچنین در فصل پاییز، آبشار لونک سوژه جذابی برای عکاسی می‌باشد.

لونک در پاییز

آبشار لونک در فصل تابستان و زمستان

در فصل تابستان به دلیل آب‌و‌هوای خنک و مطبوع این آبشار و طبیعت سبز و زنده آن، مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا از گرما و دمای شرجی دیگر مناطق استان گیلان در امان باشند. در فصل زمستان اما هوا در این منطقه بسیار سرد می‌شود و با منظره‌ای سفید و پوشیده از برف طرف خواهید بود. اگر در فصل زمستان قصد سفر به این آبشار زیبا را دارید، حتما لباس گرم و پوتین همراه خود داشته باشید تا بتوانید به اندازه کافی از این منطقه لذت ببرید.

تفریحات آبشار لونک

در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا در هنگام سفر به این آبشار بتوانید هر‌چه بهتر از این منطقه استفاده کنید و تجربه فراموش نشدنی برای خود بسازید و سفر خاطره‌انگیزی داشته‌باشید.

  • تماشای آبشار: مطمئن باشید وقتی به آبشار لونک برسید، محو زیبایی خیره کننده این آبشار خواهید شد. رسیدن دو آبشار به یکدیگر و فرود آمدن آنها به طور همزمان برای لحظاتی حال‌و‌هوای شما را عوض می‌کند. حتما زمان خوبی را صرف تماشا و لذت بردن از این آبشار کنید و عکس‌های یادگاری برای خودتان بگیرید.  
  • استفاده از مناطق جنگلی اطراف آبشار: پس از بازدید از آبشار و آب زلال آن، حالا زمان آن فرا‌رسیده تا از مناطق جنگلی این منطقه لذت ببرید. در کنار این آبشار ساختار پله‌ای وجود دارد که شما را مستقیم به دل جنگل می‌برد. تصور کنید در فصل تابستان قرار داریم و آب و هوای گرم امان ما را بریده‌است. چه حسی لذت‌بخش‌تر از اینکه به دل جنگلی با آب و هوای خنک برویم و از فضای سرسبزی که با صدای دلنشین جاری شدن آبشار تزئین شده‌است لذت ببریم.
  • استفاده از امکانات رفاهی: رو‌به‌روی آبشار، چند رستوران قرار دارد که به شما غذاهای محلی و خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین افرادی در کنار جاده مشغول به پختن نون‌های محلی گرم و خوشمزه هستند. همچنین صد‌متر آن‌طرف‌تر از آبشار، آلاچیق هایی قرار دارد که در کنار رودخانه قرار دارند و شما می‌توانید با سفارش انوع غذاهای محلی‌ از این منظره لذت ببرید.
  • پارک جنگلی لونک: پارک جنگلی لونک مساحتی بزرگ را در بر می‌گیرد و دارای تنوع زیستی فراوانی است. در این پارک، می‌توانید انواع درختان جنگلی به‌خصوص درخت راش و درخت‌های دیگر مانند بلوط، درختان سرو و درختان گردو را مشاهده کنید. همچنین، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا نیز از دیگر جاذبه‌های این پارک محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از پارک جنگلی‌های زیبای استان گیلان، پارک جنگلی درنیکا است. پیشنهاد می‌کنیم از این مطلب نیز دیدن کنید.

مسیر جاده لونک

همانطور که اشاره کردیم، آبشار لونک بین شهرستان سیاهکل و دیلمان قرار دارد. مسیر جاده آبشار لونک به حدی زیباست که شما به هیچ وجه فاصله 30 دقیقه ای این آبشار از سیاهکل را حس نمی‌کنید. پوشش جنگلی کم نظیر این جاده و صدای آواز خواندن پرندگان به همراه هوای معمولا مه‌آلود، به حدی شما را جذب خود خواهد کرد نمی‌توانید فکرش را بکنید. علاوه بر این هوای پاکیزه این منطقه انتظار شما را می‌کشد تا با اکسیژن خالص حال شما را بهتر کند. 

جاهای دیدنی اطراف آبشار 

استان گیلان سرشار از مناطق دیدنی و جذاب برای گردشگران است. پس از بازدید از آبشار لونک می‌توانید از دیگر دیدنی‌هایی که در نزدیک به آبشار قرار دارند دیدن کنید. در ادامه تعدادی از این مناطق را به شما معرفی می‌کنیم. 

  • روستای لونک: روستای لونک که در نزدیکی آبشار قرار دارد، یک روستای سنتی و زیبا است. در این روستا می‌توانید با فرهنگ و زندگی مردم محلی آشنا شوید و از آرامش و زیبایی طبیعت اطراف لذت‌ببرید.
  • دره لونک: دره لونک که در نزدیکی آبشار قرار دارد، یکی از زیباترین دره‌های ایران است. این دره با مناظر طبیعی خیره کننده، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های آبی واقع در‌آن، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و تماشای طبیعت است.
  • حمام تاریخی دیلمان: حمام تاریخی دیلمان در قلب شهر واقع شده و به عنوان یکی از آثار معماری قدیمی و تاریخی ایران شناخته‌می‌شود. این حمام در دوره صفویه ساخته‌شده و در طول زمان تعمیرات و بازسازی‌هایی را تجربه کرده است.
  • روستای دیلمان: روستای دیلمان با خانه‌های سنتی و فرهنگ مردم محلی، یک مقصد گردشگری جذاب است. می‌توانید با پیاده‌روی در این روستا، با فرهنگ و زندگی مردم آشنا شوید و از آرامش و زیبایی طبیعت اطراف لذت ببرید.
  • چشمه لاریخانی: این چشمه که در بخش انتهایی جنگل لاریخانی قرار دارد، یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب معدنی ایران است. بیشتر گردشگران هنگام برگشت از این منطقه برای مصرف شخصی خودشان مقداری از آب این چشمه را در دبه‌های خود می‌ریزند و آنرا همراه خودشان می‌برند.
  • کاروانسرای تی‌تی: کاروانسرای تی‌تی در دوره صفویه برای استقرار و استراحت قافلگاه‌ها و کاروان‌های تجاری ساخته‌‌ شده‌است. این کاروانسرا در مسیر تجاری مهمی قرار داشته و نقش مهمی در تسهیل و تأمین راحتی سفرهای تجاری داشته‌است.کاروانسرای تی تی سیاهکل

اقامت در آبشار لونک

برای اقامت در آبشار لونک، اگر علاقه به برپایی کمپ دارید و لوازم مورد نیاز برای انجام این کار را دارید، ماندن در کنار آبشار می‌تواند تجربه خاطره‌‌انگیزی برای شما باشد. البته توجه داشته باشید که حتما همراه خود لباس گرم داشته‌باشید. هوا در پیرامون این آبشار بعد از غروب آفتاب رو‌به سردی می‌رود. اما چنانچه امکان کمپینگ را ندارید ما به شما اقامتگاه‌های بومی در اطراف این آبشار را پیشنهاد می‌کنیم. در نزدیکی ابشار لونک، دهکده‌های گردشگری و رسته‌هایی از مردمان بومی قرار دارند که در آنها می‌توانید زندگی روستایی را تجربه کنید و از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرید. همچنین می‌توانید با مراجعه به مکان‌های دیدنی دیگر در نزدیکی آبشار لونک، اقامت خود را تنوع بخشیده و سفری پربار و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

پارک جنگلی آبشار لونک

آدرس آبشار لونک

برای بازدید از این آبشار رویایی و چشم‌نواز، هرجای ایران که هستید، خود را به استان گیلان برسانید. سپس پس از عبور از شهر‌هایی مثل منجیل، رودبار، امام‌زاده هاشم و سنگر، به شهرستان سیاهکل بروید. سپس وارد مسیر سیاهکل به دیلمان شوید و پس از طی کردن حدود 22 کیلومتر مسیر جنگلی و سرسبز، به آبشار لونک می‌رسید و می‌توانید از این آبشار بی‌نظیر دیدن بفرمایید.

آدرس آبشار لونک

اگر از این مقاله لذت بردید و علاقه‌مند به تماشای آبشار هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله هفت آبشار تیرکن را نیز مطالعه کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.