یک پیشنهاد گردش تازه

یک کلبه شیشه‌ ای در گیلان (آدرس + عکس)

یک اقامت هیجانی را در کلبه شیشه‌ای تجربه کنید!

معرفی کلبه شیشه‌ ای

در این مطلب قرار است شما را با یک کلبه زیبا در دل جنگل‌های گیلان که سقف آن از شیشه ساخته شده آشنا کنیم پس با باماگردی همراه باشید. در واقع در این مجموعه چهار کلبه شبیه به هم ساخته شده‌است که به کلبه شیشه‌‌ای هدهد معروف است. نام کلبه‌ها این مجموعه هیومید، هیلان، هیوا و هیلی است. در واقع در داخل کلبه شرایط پخت‌وپز مهیا نیست و شما می‌توانید با هماهنگی میزبان سفارش غذاهای محلی گیلان مانند مرغ شکم‌پر، فسنجان، باقالی، میرزاقاسمی و… را بدهید.

در محوطه مجموعه سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک برای اتاق‌ها قرارگرفته و میهمان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. لازم نیست بابته امنیت کلبه شیشه‌ای هدهد نگرانی داشته باشید چون در این مجموعه دوربین مداربسته نصب شده و میزبان در تمامی ساعات در این مجموعه حضور دارد. این مجموعه دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی است و میزبان یخچال و کباب پز در اختیار شما قرارمی‌دهد. شما می‌توانید در محوطه‌ی این مجموعه ماشین خود را پارک کنید.

آدرس کلبه شیشه‌ای هدهد

این کلبه در نزدیکی آبشار “وزن بن” و در 13 کیلومتری شفت قراردارد و فقط 5 کیلومتر از مسیر این مجموعه خاکی است. در واقع این کلبه در دل جنگل‌های گیلان قرارگرفته است و در عین حال میزبان امنیت این مجموعه را فراهم نموده است.

جاهای دیدنی نزدیک کلبه

همانطور که در بالا گفته شد کلبه شیشه ای هدهد در دل جنگل‌های گیلان قراردارد. این جنگل به تنهایی می‌تواند یک جاذبه گردشگری برای شما باشد ولی در ادامه می‌خواهیم آبشارهای زیبایی که در نزدیکی این کلبه قراردارد را به شما معرفی کنیم.

آبشار وزن بن

آبشار وزن بن در 6 کیلومتری این کلبه شیشه‌ای قراردارد و با ماشین حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا به این آبشار برسید. این آبشار در منطقه سفیدمزگی و در مسیر جاده قدیمی گنجار به امام‌زاده اسحق قراردارد. دور این آبشار پوشیده شده از درختان توسکا که سایبان‌هایی طبیعی را همراه با محیطی آرام، جذاب و خوش آب وهوا را به گردشگران هدیه داده است.

در نزدیکی این آبشار بام سبز گنجار قراردارد که از جاهای دیدنی شفت محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مکان که تنها یک کیلومتر با آبشار فاصله دارد سر بزنید.

آبشار دود وزن

آبشار دود وزن در 13 کیلومتری این کلبه شیشه‌ای قراردارد و چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارد. آب این آبشار از چشمه دود وزن تامین می‌شود و سپس زمین‌های روستای پایین دست را آبیاری می‌کند. ارتفاع آبشار دود وزن در حدود ۵۴ متر تخمین زده شده‌ است. زیبایی این آبشار به دلیل قرارگرفتن آن در بافت جنگلی است. در مسیر این آبشار محلی‌ها برای خود درآمد کسب می‌کنند. در واقع آن‌ها انواع کاکا و نان گردویی می‌پزند و میفروشن. همچنین آلوچه‌های ترش و ملس و عطر چای محلی که روی زغال داغ دم کشیده است را هم می‌فروشند. صدای خروشان آب از ته دره شنیده می‌شود؛ اما پیشنهاد میکنیم که تا آخر دره را پایین نروید چون خطرناک است و به زیبایی بالای آبشار نیست.

اگر به دیدن آبشار علاقه‌مند هستید کلیک کنید.

عکس های کلبه شیشه‌ ای هدهد

حالا که با کلبه شیشه‌ای هدهد آشنا شدید در ادامه عکس‌هایی از این مجموعه‌ی زیبا برای شما قراردادیم تا بتوانید این زیبایی را با چشمان خود ببینید و نهایت لذت را ببرید.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. تهرانی می گوید

    چه جای حالبی هست چطور می تونیم رزرو کنیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.