یک پیشنهاد گردش تازه

قلعه آدم خوار در ایران

قلعه آدم خوار یا قلعه ی بوینی یوغون در اردبیل

یکی از ترسناک ترین مکان های ایران قلعه آدم خوار در استان اردبیل است.قلعه ها در گذشته برای سکونت و سوراه نظام ها ساخته میشدند.البته بعضی از قلعه ها سلول هایی برای شکنجده و قتل انسان ها داشته اند.به همین دلیل امروزه از ترسناک ترین و پر رمز راز ترین مقصد های تفریحی برای ما قلعه ها هستند.اگر شما هم عاشق قلعه گردی هستید حتما این مقالرو دنبال کنید تا به رمز و راز های قلعه ی آدم خوار پی ببرید.همچنین اگر به قلعه گردی علاقه دارید میتوانید مقاله ی قلعه رودخان را مطالعه کنید.

تاریخچه ی قلعه آدم خوار

علاوه بر اینکه این قلعه به آدم خواری معروف است باید بگویم که تاریخچه ی بسیار طولانی هم دارد.در قلعه بوینی یوغون نشانه هایی از تمدن 4500 ساله کشف شده است . همچنین آثاری شگفت انگیزی که مربوط به دوره ی قبل از اشکانی ها و دوران اسلام در این مکان یافت شده است.البته هرچقدر یک قلعه قدیمی تر و متروکه تر باشد ترسناک تر هم خواهد بود.

اولین کسانی که در این قلعه زندگی میکردند به دلیل دسترسی سخت در ارتفاع به آب برای خود حوضچه های سنگی در قسمت بالایی قلعه ساخته بودند.به همین خاطر فرصت مناسبی برای ذخیره سازی اب برف و باران برای خود فراهم کردند .همین باعث شد تا خانوار های مختلف و زیادی به این منطقه بیایند.

رمز و راز های قلعه ترسناک آدم خوار

این قلعه در روستای کورعباسلو در استان اردبیل ساخته شده است و سال های بسیار زیادی است که متروکه شده است .تاریخ ساخت آن به قبل از دوره ی اسلام برمیگردد و آن را روی سنگ های عظیم الجثه که استحکام زیادی دارند بنا کرده اند.

دیوار های این مکان ترسناک و متروکه از جنس سنگ و ساروج است و ارتفاع آن به 300متر میرسد.قلعه آدم خوار به وسعت 300 هکتار است که به صورت لایه ای ساخته شده .

روایات نقل شده از قلعه آدم خوار

این روایت این گونه هستند که میگویند قرن ها پیش هرکسی که به روستای کورعباسبلو میرفته و برای بازدید به قلعه میرفته دیگر اثری از آن پیدا نمیشده و به صورت عجیبی ناپدید میشده .

چون مشخص نبود چه بلایی سر این افراد آمده و چگونه ناپدید شده اند؛مردم محلی میگفتند که قلعه آن ها را بلعیده است.بعد از ادامه پیدا کردن این موضوع این قلعه به قلعه ی آدم خوار ها معروف شد.

اگر از این چنین روایات و مکان هایی که داستان های ترسناک دارند لذت میبرید ، حتما مقاله ی ریگ جن را مطالعه کنید.

رمز و راز های قلعه ترسناک آدم خوار

راز مخوف این قلعه چیست؟

البته این داستان ها مربوط به زمان گذشته میباشد امروزه پژوهشگران پرده از این معما برداشته اند.به دلیل دیوار های عظیم این قلعه ، هرکس قصد رفتن به این قلعه را داشت دیگر باز نمیگشت .همچنین به نوعی ناپدید و گم میشد.

رمز و راز های قلعه ترسناک آدم خوار

قلعه بویون یوغون روی سنگ های عظیم درسته شده است.امروزه با بررسی معماری  عجیب و شگفت انگیز آن و ساماندهی قلعه دلیل ناپدید شدن مردم در آن زمان مشخص شده است.دیوار های مرتفع این قلعه باعث شده است تا نفوذ و دسترسی به آن از دو زرف غیرممکن شود.همین دلیل باعث میشد تا افرادی که به قلعه میرفتند یا در آن گم میشدند و هیچ راه خروجی پیدا نمیکردند به همین دلیل در آنجا میمردند و یا از سمت دیگری میرفتند .همچنین اگر از مکان های سنگی و طبیعت لذت میبرید میتوانید مقاله ی کوه صفه اصفهان را مطالعه کنید.

آدرس قلعه آدم خوار

35 کیلومتری اردبیل/ 11 کیلومتری شهرستان نیر/ روستای کورعباسلو

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.