یک پیشنهاد گردش تازه

آبشار زردلیمه: نیاگارای ایران را بشناسید !

امروز میخواهیم به سراغ یکی از مکان های دیدنی استان چهارمحال و بختیاری ، آبشار زردلیمه برویم. این آبشار یکی از آبشار های بسیار زیبای ایران است که در کنار کوه های زاگرس و در کنار رود بازفت قرار دارد. سفر به آبشار زردلیمه که به نیاگارای ایران معروف است ، به هر طبیعت گردی پیشنهاد میشود. که بکر بودن و خاص بودن این آبشار ، آن را از دیگر آبشار های استان چهارمحال و بختیاری متمایز کرده است. در ادامه با تیم باماگردی همراه شوید تا با آبشار زردلیمه بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های آبشار زردلیمه

این آبشار یکی از عریض ترین آبشار های ایران است. که در استان چهارمحال و بختیاری و در جنوب شهرستان واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ؛ عرض این آبشار 65 متر و ارتفاع آن 40 متر است. این آبشار و حومه ی آن زیبایی بی حد و مرزی دارد.

چرا لقب نیاگارای ایران ؟

دلیل این لقب ، وسیع بودن عرض تاج این آبشار است. یعنی از زیر آبشار زردلیمه ، از هر طرف به روی آب از بالا به پایین آب جاری است. به غیر از عریض بودن این آبشار و شباهت آن به نیاگارا ، هر دو طبیعت مشابهی نیز دارند. که هر کدام در نوع خود فوق العاده هستند.

آبشار زردلیمه

مسیر پیاده روی آبشار

ناگفته نماند ، دسترسی به آبشار زردلیمه خیلی آسان نیست. در حقیقت نیاز دارید ، غیر از تماشای طبیعت بکر این آبشار به کوه نوردی و صخره نوردی هم علاقه مند باشید. در ضمن مدت زمان طی کردن مسیر پیاده وری و کوه نوردی آبشار زردلیمه حدود 10 تا 12 ساعت است. و شاید دلیل بکر بودن طبیعت این آبشار ، دسترسی سخت به آن باشد.

 

آبشار زردلیمه

طبیعت آبشار

آبشار زردلیمه باعث سرسبزی حیرت انگیز منطقه جنوب رستم آباد و بازفت است. این منطقه مانند دروازه ورود به بهشت است. عبور رشته آب از میان درختان آن منطقه ، منظره ای فوق العاده ای را رقم زده است. پیشنهاد میکنیم اگر به عکاسی مناظر علاقه دارید ، دوربین خود را همراه خود را ببرید تا حسرت ثبت نکردن تصاویر فوق العاده از این منطقه را نخورید.

آبشار لونک در استان گیلان نیز، دارای طبیعت زیبا و بی نظیری در اطراف خودش است. پیشنهاد میکنیم از مقاله این آبشار نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به آبشار

درحقیقت آبشار زردلیمه هوای گرمسیری دارد و از انتخاب های مناسب برای قشلاق عشایر است. در نتیجه نیمه های فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ، زمان بسیار مناسبی برای سفر به این آبشار است.

اگر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردید ، پیشنهاد میکنیم به آبشار آتشگاه ، بلند ترین آبشار ایران نیز سر بزنید.

اقامت در آبشار زردلیمه

آبشار زرد لیمه، در طبیعت بکر و دست نخورده قرار دارد و امکان رفاهی خاصی شما وجود ندارد. درنتیجه پیشنهاد میکنیم هر چیزی که نیاز دارید را با خود همراه داشته باشید. برای یک شب اقامت در آبشار زرد لیمه، همراه داشتن وسایل ضروری مانند چادر، زیرانداز، وسایل خواب، خوراکی و نوشیدنی‌های مورد نیاز، ضروری است.

برای مشاهده غار یخی چما در استان چهارمحال و بختیاری این مقاله را مطالعه کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.