یک پیشنهاد گردش تازه

فیروزکوه منطقه ی تفریحی برای تابستان

فیروزکوه از بهترین مناطق تفریحی برای تابستان 

جاهای دیدنی فیروزکوه در تابستان یکی از پیشنهادهایی است که نباید از دست بدهید. فیروزکوه جاده ای سرکش و بلند بالا در دامنه های شرقی رشته کوه البرز است که به موازات جاده چالوس کشیده شده است. در طول جاده مسیر های منحرفی زیادی وجود دارد که همه ی آن ها شما را به مکان های سرسبز و دل نشینی میبرد که در تابستان هوای بسیار مطلوبی دارد. همچنین یکی از بزرگ ترین شهرستان های استان تهران به حساب می آید. همچنین این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران و از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به دماوند محدود میشود.

مساحت و آب‌وهوای فیروز کوه

مساحت شهرستان فیروز کوه 2261 کیلومتر مربع است که حدود 12 درصد مساحت استان تهران را تصرف کرده است. به همین دلیل مقام 4 را بین شهرستان های استان تهران کسب کرده است.

همچنین اگر به تهران گردی  علاقه دارید میتوانید مقاله ی پل طبیعت تهران را مطالعه کنید.
این شهرستان دارای دودو بخش (مرکزی و ارجمند) ۵ دهستان و ۱۰۹ آبادی بوده که از این تعداد، ۷۱ آبادی (۶۵/۱٪) دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه می‌باشند.

مناطق دیدنی فیروزکوه در تابستان
23 درصد از مساحت کل این منطقه را خود شهرستان فیروزکوه در بر گرفته است.

آب هوای این شهرستان یکی از ویژگی های مهم آن است. فیروزکوه زمستان های سرد و تابستان های معتدل و خنک دارد.
یکی از مناطق جذاب و خوش آب و هوا برای فصل تابستان به حساب می آید.

جاذبه های دیدنی فیروز کوه

این منطقه جاذبه های گردشگری زیادی را به خود اختصاص داده است. همچنین در همه ی فصل ها میتوانید از این مناطق دیدن کنید و هر فصل آن یک جذابیت منحصر به فردی را دارا است. در ادامه جاذبه های دیدنی آن را به صورت تک تک برای شما معرفی میکنیم.

طبیعت گردی در تنگه واشی فیروزکوه

تنگه واشی یکی از مناطق محبوب در بین طبیعت گرد های ایرانی به حساب می آید که هروزه مسافران زیادی هم از آن دیدن میکنند. تنگه واشی یکی از زیباترین مناطق فیروزکوه محسوب میشود. بعد از اینکه به تهران رسیدید پس از روستان جلیزجند به تنگه واشی میرسید .این منطقه در گذشته مکانی برای شکار و طبیعت گردی شاهان قاجار بوده است.
در این منطقه میتوانید ماشین خود را در پارکینگ قرار دهید و با خیال راحت ادامه ی سفر خود را با پیاده روی 3 کیلومتری در مسیر آن لذت بخش تر بکنید.

در تنگه واشی به دلیل کم بودن ارتفاع آب تا به امروز کسی غرق نشده است پس با خیال راحت از آب تنی لذت ببرید. در تابستان خنکای آب آن جا سرحالتان خواهد کرد.

مناطق دیدنی فیروزکوه تنگه واشی

 میشینه مرگ 

این تنگه در کنار تنگه واشی قرار گرفته و یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه در تابستان است. این تنگه قسمتی از بهشت است که در زمین قرار گرفته است و شبیه به مناطق چهارمحال و بختیاری است. دلیل نام گذاری این منطقه به میشینه مرگ این است که مجسمه های میش مانندی ب صورت مخفی در مسیر صعود شکل گرفته اند و قسمت مرگ به دلیل کشنده بودن آب چشمه است که باعث مرگ پرندگان می‌شود.

برای رسیدن به این ناحیه، باید در سی کیلومتری جنوب فیروزکوه، به غرب برانید و پس از یک ساعت رانندگی، خود را به روستای لزور برسانید. از آنجا عازم ارتفاعات شوید و فرح رود را بیابید. دنبال کردن این رودخانه در دل کوه و تنگه، آبشار، دشت و چشمه‌ای به نام معجر را مقابلتان قرار می‌دهد.

البته توجه کنید برای رفتن به این مناطق حتما باید ابزار و آمادگی جسمانی مناسب داشته باشید. زیرا در این مسیر شما باید با ارتفاعات، سنگ و حرکت در مسیر روخانه روبه‌رو شوید.
مناطق دیدنی فیروزکوه میشینه مرگ 

کلمه بورنیک تشکیل شده از کلمه “بور” و “نیک” که به ترتیب معانی “پناهگاه” و “مناسب” می‌دهد. طبق شواهدی که کشف شده، در دوران باستان انسان‌های اولیه به عنوان خانه خود از این غار استفاده می‌کردند. در واقع غار بورنیک برای سفر یک روزه خیلی مناسب است. اگر به دنبال تجربه‌های جدید و علاقه‌مند به غارنوردی هستید حتما به غار بورنیک سفر کنید. غار بورنیک سالن ها و مسیرهای پرپیچ وخیمی دارد که حتما باید با یک راهنمای مجرب وارد این غار شوید.

ابعاد دهانه‌ی غار حدود ۱۵ در ۱۰ متر است و حدود ۶ متر هم ارتفاع دارد. همچنین دیواره‌های آن از جنس آهک و سنگ است‌. می‌توان گفت عبور از قسمت‌های صعب العبور و اعجاب‌آور‌، وجود نقش و نگارهای قدیمی روی دیواره‌ی غار و دیگر مناظر اطراف،‌‌ از جذابیت‌های غار بورنیک ‌است‌.

 غار بورنیک 

مسیر دسترسی به غار بورنیک

غار بورنیک در 20 کیلومتری فیروزکوه و جنوب روستای هرنده قرار دارد. بهترین راه برای رسیدن به غار بورنیک عبور از داخل روستای هرنده است. ماشین خود را در روستا پارک کنید و پیاده به سمت غار بروید. پیاده روی حدود یک و نیم ساعت است ولی باز بستگی به شما هم دارد.

اگر به غارنوردی علاقه‌مند هستید غار آبی دانیال را از دست ندهید.

روستای لزور یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه در تابستان

روستای لزور یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. این روستا در 165 کیلومتری شمال شرقی تهران و 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه قراردارد. در نزدیکی این روستا، سدی به نام لزور قرار دارد که به نام‌های دیگری چون سد سیاهرود و مجیشه چشم هم معروف است.

روستای لزور

آب‌وهوای عالی که این روستا در فصل تابستان دارد باعث جذب شدن گردشگران زیادی در این فصل شده است.به دلیل امنیت زیادی که این روستا دارد می توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید یا از کابین‌های روستا استفاده کنید.

مزداران

«مزداران» در نزدیکیه فیروزکوه قرار دارد که می‌توانید زیباترین باغ‌ها را در آن مشاهده کنید. این منطقه دارای قدمت تاریخی است و آثار تاریخی زیادی در آن قراردارد. برای مثال امامزادگان عبدالله و یحیی، برج دیده‌بانی مربوط به قرن 7 و حمام قدیمی قاجاری از دیدنی‌های این روستا است که نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید.

برج سنگی مرزداران

سخن آخر

فیروزکوه دارای جاهای دیدنی بسیاری است. ما سعی کردیم در بالا به شما معروفترین جاهای دیدنی فیروزکوه که بهترین موقع بازدید از این مکان ها فصل تابستان است، معرفی کنیم.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.