یک پیشنهاد گردش تازه

مجموعه تفریحی پارک آبیدر کجاست؟

امروز برای اولین بار به استان کردستان سفر میکنیم و با یکدیگر به معرفی جاذبه زیبای این استان در شهر سنندج میپردازیم.پارک آبیدر در بین کوه های آبیدر بزرگ و کوچک قرار دارد.این مکان با توجه به امکنات رفاهی که دارد همواره متوجه عموم بوده است.با ما همراه باشید تا با این جاذبه تفریحی آشنا شوید.

معرفی پارک آبیدر

پارک آبیدر

 

این پارک زیبا در گذشته هم مکان تفریح مردم بوده است.قدمت این پارک بسیار زیاد نیست و با این وجود مسئولان تلاش میکنند تا امکانات تفریحی این پارک را بیشتر کنند تا در نتیجه بازدید از این مجموعه بیشتر شود.جالب است بدانید این پارک در زبان محلی به نام «ئاویه‌ر» خوانده میشود.

آبیدر یا آبدره نام یک مکانی است که آب فراوان آز آن جاری میشود.به دلیل چشمه های زیرزمینی بسیاری که در این منطقه است نام این کوه را آبیدر گذاشته اند.همچنین نزدیکی کوه ها به شهر باعث شده تا ساختمان های بسیاری در بالای کوه ها احداث شود.

این مجموعه از امکانات تفریحی و استراحتگاه های بسیاری در دامنه ها و قله های کوه های آبیدر تشکیل شده است.منطقه تفریحی آبیدر از پوشش گیاهی متنوعی تشکیل شده است که شامل انواع درختان کاج سیاه ،سرو خمره ای ، سرو نقره ای ، اقاقیا و زبان گنجشک است.

در دامنه کوه آبیدر انواع و اقسام امکانات رفاهی اعم از:رستوران پارک کودک ، نگهبانی و همچنین سرویس بهداشتی هم وجود دارد.اگر به همراه خانواده خود هستید این منطقه بهترین مکان برای کمپینگ و استراحت کردن است.

پایین کوه آبیدر خلوت تر است و این قسمت برای افراد عادی یک مقداری خطرناک است چونکه هیچ نگهبانی از این قسمت عبور نمیکند و همچنین حیوانات وحشی شب هنگام به پایین کوه می آیند.

دیگر امکانات تفریحی پارک

بزرگترین سینمای روباز جهان:

بله درست شنیده اید بزرگترین سینمای روباز جهان در این پارک قرار دارد که هر شب ساعت 21 به پخش فیلم میپردازد و میزبان مراسمات و مسابقات مهم مثل جام جهانی 2010 و 2018 بوده است.این سینما با پرده‌ای در ابعاد ۲۵ متر در ۱۲ متر، بزرگ‌ترین سینمای روباز جهان محسوب می‌شود.این سینما به گونه ای طراحی شده است که همزمان ده هزار نفر میتوانند به تماشای آن بپردازند.

پل معلق و زیپلاین:

این دو از امکانات جدید این مجموعه به حساب می آیند.هر دو در سوم خرداد 1400 افتحاح شده است.زیپ لاین جزو پرطرفدار تفریح های این مجموعه است.پل معلق هم با طول 320 متری و عرض 120 سانتی متر است که 88 متر هم ارتفاع دارد.

بهترین زمان بازدید از مجموعه

پارک آبیدر

 

این پارک جنگلی در اکثر سال های روز میزبان بازدیدکنندگان است.بهترین زمان بازدید از این پارک ماه های بهاری سال و ماه شهریور است.در این زمان ها آب و هوای منطقه بسیار مناسب است.اگر هم در پاییز و روز های بارانی به دیدن این پارک بروید ممکن است آن قدر ها که باید جای مناسبی پیدا نکنید و به ناچار به هتل های پایین کوه بروید.فصل زمستان اصلا فصل مناسبی برای بازدید نیست چون هم هوای سرد و نامناسبی در پارک جریان دارد و برخی نقاط دچار یخ زدگی میشود.

پارک آبیدر کجاست؟

این پارک در قسمت غرب شهر در انتهای خیابان آبیدر، بین کوه‌های آبیدر قرار گرفته است. پارک آبیدر از تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.برای مشاهده سایر پارک های ایران کلیک کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.