یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به قله خرو نرو مازندران

شهرستان ساریِ استان مازندران به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است. تنوع بسیار این جاذبه های گردشگری باعث شده تا این شهرستان برای انواع گردشگران جذاب باشد. جنگل ها و سواحل این منطقه خود به تنهایی دلایل محکمی برای سفر به این استان زیبا است. در ادامه راهنمای سفر به قله خرو نرو را مشاهده خواهید کرد.

آنچه که در این مطلب می خوانید :

سفر به قله خزو نرو

قله خرو نرو کجاست؟ 

این قله که با نام کوه نرو هم شناخته می شود در استان مازندان و در شهرستان ساری واقع شده است. قله خرو نرو یکی از قله‌های نیمه جنگلی و صخره‌ای رشته کوه البرز به حساب میاد و به خاطر طبیعت خاصی که داره شباهت زیادی به قله‌های کوهستانی آلپ پیدا کرده است و بعضی از افراد به قله خرو نرو ، آلپ ایران نیز می گویند. 3620 متر ارتفاع این قله در کنار مناظر طبیعی دیدنی آن، انگیزه قوی در افراد ایجاد می کند تا به فکر صعود به آن بیافتند. البته در زمستان خطر سقوط بهمن در قله خرو نرو وجود دارد. پس حتما در این خصوص احتیاط کنید.

چرا به آن خرو نرو می گویند ؟

نام این قله از دو بخش خرو به معنی چشمه پر آب و نرو به معنی چشمه کم آب تشکیل شده است. و این منطقه بدلیل خاص بودن منطقه اش اینگونه نامگذاری شده است.

مسیر دسترسی برای سفر به خرو نرو

اگر بخواهید از مسیر روستای سنگده شروع کنید، ابتدا باید از جاده فیروزکوه به سوادکوه برسید.

قبل از ادامه مسیر ، هنگام گذر از سواد کوه ، بازیدید از دریاچه لفور را از دست ندهید.

سپس در اولین فلکه پل سفید به سمت روستای سنگده بروید. بعد از رسیدن به روستای سنگده به سمت شرکت چوب بُری فریم ، مسیرتان را به طرف جنگل ادامه دهید. بعد از این با چند دوراهی روبه رو خواهید شد. در ادامه دوراهی های مسیر دسترسی را به شما معرفی می کنیم تا سردرگم نشوید.

سفر به قله خزو نرو

دوراهی های مسیر سفر به قله خرو نرو

که در مواجهه با دوراهی اول و دوم به سمت راست و در دوراهی سوم به سمت چپ حرکت کنید. در مقابل دوراهی چهارم فرقی ندارد که به کدام جهت حرکت کنید، هر دوی آنها شما را به این قله خواهند رساند. این دو راه از مسیرهای گزنه چال و مرسی سی عبور می کند که مسیر گزنه چال با کوهپیمایی و مسیر مرسی سی با خودرو قابل پیمودن است. پس از عبور از هر یک از این مسیرها به روستای بندبن می رسید که پس از آن هم باید به منطقه زرجو بروید. در واقع دشوارترین بخش صعود به قله خرو نرو گذشتن از مراتع و رسیدن به دیواره زرجو است. پس از آن ادامه مسیر به شکل تپه های ماهوری با شیب ملایم تر است.

یکی دیگر از قله های زیبا و دیدنی نزدیک به خرو نرو، قله زرجو است که مقصد بسیاری از کوهنوردان و گردشگران است.

جاذبه های گردشگری خرو نرو 

در نزدیکی و پیرامون این قله صخره ای، جاذبه های فراوانی قرار دارند که می توانید از آنها نیز دیدن کنید. جنگل راش معروف به جنگل مرسی سی با درختان 40 متری خود از زیباترین مناطق این اطراف هستند که بازدید از آنها هم بی شک لذت بخش است. آبشار اوبن، پارک ملی کیاسر و پناهگاه حیات وحش چهاردانگه هم از دیگر مکان های دیدنی هستند که به این قله نزدیک اند و بازدید از آنها هم خالی از لطف نخواهد بود.

در نزدیکی قله خرو نرو ، حتما از هفت آبشار تیرکن (لفور) دیدن کنید.

سفر به قله خزو نرو

بهترین زمان برای بازدید

برای صعود به این قله فصل بهار و تابستان توصیه می شود و بهتر است از صعود به آن در فصل های پاییز و به خصوص زمستان خودداری کنید، چرا که بارندگی های فراوان منطقه در این فصول باعث لغزندگی سطوح می شود و علاوه بر آن خطر سقوط بهمن هم در زمستان وجود دارد. و این مسئله سفر به قله خرو نرو را در زمستان ، تقریبا ناممکن می کند.

یک پیشنهاد گردش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.