یک پیشنهاد گردش تازه

کویر ابوزیدآباد کاشان (آدرس+کمپ)

کمپ و سافاری در کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد کجاست؟

کویر ابوزیدآباد که با نام محلی کویر بیزوی هم شناخته می‌شود یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان و در نزدیکی شهر کاشان قراردارد. این کویر از زیبایی‌های بند ریگ در آران و بیدگل است. برای رفتن به این کویر می‌توانید در تورها ثبت‌نام کنید یا خودتان با ماشین شخصی بروید. توصیه ما به شما این است که برای رفتن به کویر ابوزیدآباد حتما از یک راهنمای کار بلد بخواهید با شما بیاید. چون طبیعت به همان اندازه که زیباست می‌تواند بی‌رحم هم باشد(حتما این توصیه را جدی بگیرید). در ادامه کویر بی‌نظیر ابوزیدآباد را به شما معرفی ‌می‌کنیم پس با باماگردی همراه باشید.

در ادامه خواهید خواند:

تفریحات کویر ابوزیدآباد

کمپ و اقامت

جانوران ابوزیدآباد

وسایل مورد نیاز

بهترین زمان سفر به کویر

آدرس و مسیر دسترسی به کویر ابوزیدآباد

تفریحات کویر ابوزیدآباد

در این کویر زیبا می‌توانید به تفریحات زیادی بپردازید. در ادامه می‌خواهیم برای شما تفریحاتی که در کویر ابوزیدآباد می‌توانید انجام دهید را نام ببریم:

  • سافاری
  • موتورسواری
  • شتر سواری
  • رصد ستارگان

سافاری

اگر یک ماشین مخصوص سافاری دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به دل این کویر بروید و نهایت لذت را ببرید. اگر ماشین شما مخصوص سافاری نیست اصلا نگران نباشید چون در ورودی کویر افرادی هستند که با مبلغ کمی که از شما میگیرند اجازه لذت بردن از سافاری در دل این کویر را به شما می‌دهند.

سافاری در کویر ابوزیدآباد

موتور سواری

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در کویر ابوزیدآباد انجام دهید راندن موتور چهار چرخ است. در ورودی کویر افرادی هستند که با گرفتن مبلغ کمی به شما این موتورها را برای دقایقی کرایه می‌دهند. با موتور سواری در کویر لذت جدیدی را تجربه خواهید کرد. 

موتور چهارچرخ در کویر

شتر سواری 

یکی از تفریحات پایه ثابت کویر شتر سواری است. اگر به کویر رفتید حتما شتر سواری را تجربه کنید. مانند تفریحات قبلی در ورودی افرادی هستند که با دریافت مبلغ کمی به شما اجازه می‌دهند سوار شترها شوید و با آنها به دل کویر ابوزیدآباد بروید.

شتر سواری در کویر

رصد ستارگان

در شهر به دلیل آلودگی نوری شما نمی‌توانید ستارگان و آسمان شب را واضح ببینید ولی در کویر خیلی راحت می‌توانید ستارگان را مشاهده کنید. در مواقع خاصی حتی می‌توانید کهکشان راه‌شیری را هم مشاهده کنید. واقعا حیف است تا کویر بروید و آسمان شب کویر را مشاهده نکنید.

رصد ستارگان در کویر ابوزیدآباد

اگر به رصد ستارگان در طبیعت علاقه‌مند هستید پس حتما به دره ستارگان قشم سفر کنید.

کمپ و اقامت

در نزدیکی کویر ابوزیدآباد کاروانسرهایی وجود دارد. شما می‌توانید در یکی از آنها اتاق رزرو کنید و در آنجا اقامت کنید. اگر اهل کمپ کردن در طبیعت هستید در ورودی کویر افرادی هستند که کمپ می‌کنند و بهترین و امن‌ترین مکان همان جا است. خیلی راحت می‌توانید چادر خود را بر پا کنید و شب خود را کنار آتش سپری کنید.

اقامتگاه کویر ابوزیدآیاد

اگر به کویر علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب ریگ جن مثلث برمودا در عجیب ترین کویر ایران را بخوانید.

جانوران کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد به خاطر موقعیتی که دارد ( نزدیکی به سفره آب‌‌های زیرزمینی ) پوشش گیاهی خوب و متناسبی دارد. به دلیل پوشش گیاهی که این کویر دارد حیواناتی مانند شاهین، خرگوش، عقاب، روباه شنی، شغال، گرگ جرد، هوبره، پامسواکی، انواع آگاما و مار و… در این کویر زندگی می‌کنند. جای هیچ نگرانی نیست، اگر شما با یک راهنمای خوب و کار بلد به این کویر سفر کنید هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد.

وسایل مورد نیاز

ما در ادامه می‌خواهیم به شما کمک کنیم که برای این سفر به راحتی کوله‌تان را ببندید. برای رفتن به کویر به وسایل ضروری نیاز دارید که در پایین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • کفش مناسب
  • قطب نما
  • کیسه خواب و چادر در صورت کمپ
  • جعبه کمک‌های اولیه ( این مورد فوق ضروری است )
  • اگر شب را در کویر هستید حتما با خود لباس گرم داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب قوی
  • کلاه
  • کرم دفع حشرات
  • لباسی که تمام بدن شما را بپوشاند ( اگر قصد دارید تیشرت بپوشید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید )
  • عینک
  • آب آشامیدنی

بهترین زمان سفر به کویر

همانطور که می‌دانید کویر در روز آب‌وهوای گرمی دارد و در شب هوا سرد می‌شود. به همین دلیل بهتر است زمانی به کویر سفر کنید که تعادلی بین هوای روز و شب باشد. در ماه آذر روزهای کویر خیلی گرم و شب‌هایش خیلی سرد نیست و تعادلی بین آنها وجود دارد. پس می‌توان گفت بهترین زمان سفر به کویر در این ماه یعنی ماه آذر است.

غروب کویر

اگر از سفر به این کویر لذت بردید کویر سیاه کوه را از دست ندهید.

آدرس و مسیر دسترسی به کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد در 36 کیلومتری شهر کاشان قراردارد و فاصله زمانی این دو 40 دقیقه است. برای رسیدن به کویر ابوزیدآباد باید از شهر کاشان عبور کنید. وقتی وارد مسیر کویر می‌شوید جاده خاکی می‌شود پس با احتیاط برانید. این جاده خاکی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد تمام شود. انتهای این جاده به ورودی کویر ابوزیدآباد خواهید رسید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.