یک پیشنهاد گردش تازه

باغ شازده کرمان

درباره ی باغ شازده کرمان

باغ شازده کرمان یکی از باغهای بینظیر استان کرمان میباشد و طرفداران زیادی دارد.

یکی از فوق العاده ترین شهرهای ایران، سمت جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد که کمتر کسی از زیبایی‌ هایش خبر دارد و تا حد زیادی در بین گردشگران ایرانی دور مانده است. در حالی که گردشگران و توریست های خارجی زیبایی‌ های شگفت انگیز این شهر را بیشتر از هم ‌وطنانمان درک کرده‌اند.

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

باغ شاهزاده ماهان یا همان شازده ماهان نه تنها طبیعت زیبا و دلبازی دارد، همچنین آب و هوای بهشتی‌اش باعث شده که یکی از خوش آب و هواترین شهرهای این منطقه محسوب ‌شود. این شهر در دامنه‌ی کوه‌های جوپار و پلوار قرار گرفته است.

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

سیستم آبرسانی باغ شازده کرمان

موضوع دیگری که در مورد باغ شاهزاده مورد توجه قرار گرفته است، سیستم آبرسانی هوشمندی است که در زمان قدیم، در باغ ساخته شده است و تا به امروز، به آبادانی باغ کمک کرده است.

جریان آب در قالب یک جوی که در دو طرف آن دو حوض بزرگ قرار دارد، طراحی شده است و فواره‌ هایی که در این حوض‌ها قرار گرفته اند، باعث ایجاد طراوت بیشتر در محیط شده‌ است.

این فواره‌ها در همه جای باغ شازده به چشم میخورند و کمتر باغی در ایران وجود دارد که به این میزان از فواره ‌ها استفاده کرده باشد و البته آنها را با هدف و مقصود خاصی در بنا جا داده باشد.

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

معماری باغ شازده کرمان

معماری باغ شازده کرمان، از نوع باغ تخت‌های ایرانی است و در پهنایی به وسعت 5/7 هکتار ساخته شده است. حصار بلندی در اطراف باغ کشیده شده است و سردر زیبا و فوق العاده ای دارد که در همان بدو ورود شما را شیفته ‌ی زیبایی و جذابیت خودش خواهد کرد.

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

از دیگر زیبایی ‌های این باغ شازده میتوان به عمارت شاه ‌نشین، استخر و جوی‌ها، بالاخانه، باغ خلوت و آبشارهای زیبای آن اشاره نمود.

علاوه بر این، رستورانی در این مجموعه قرار دارد که میتواند خاطره‌ ی بازدید از آن را برایتان گواراتر کند. همچنین این باغ دارای مهمانسرایی هم هست که میتواند پذیرای شما برای اقامتی یک تا چند روزه باشد.

 

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

بخش های مختلف باغ شاهزاده

  • سر در خانه
  • بالاخانه و باغ خلوت
  • حمام
  • خانه زعیم باشی و برج مراقبت

 

باغ شازده کرمان
باغ شازده کرمان

امیدوارم مطالبی که در این مقاله گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد تا باغ شازده کرمان را بیشتر بشناسید تا برای مسافرت کردن به استان کرمان با اطلاعات کامل به این شهر تاریخی سفر کنید.اگر دوست دارید از دیگر باغ های استان کرمان دیدن کنید میتوانید به شهر سیرجان سفر کنید و باغ سنگی سیرجان را از نزدیک ببینید.

پرسش‌های متداول درباره باغ شازده

شازده ماهان چه کسی است؟

شاهزاده ماهان، عبدالحمید میزرا ناصرالدوله فرمانفرمایان، نوه دختری ناصرالدین شاه و حاکم کرمان است که به تکمیل و ساخت‌ و ساز در این باغ اقدام کرد.

باغ شازده ماهان کجاست؟

باغ شازده ماهان در دل کویر جای گرفته است و یکی از جاهای دیدنی کرمان است که در نزدیکی این شهر و در دو کیلومتری شرق شهر ماهان از توابع کرمان قرار دارد.

مسیر دسترسی باغ شازده ماهان چگونه است؟

برای دیدن باغ شازده ماهان راهی استان کویری کرمان شوید. سپس جاده کرمان به بم را بروید. در ۳۵ کلیومتری این جاده و ۶ کیلومتر مانده به شهر ماهان، میتوانید این باغ تاریخی و تماشایی را مشاهده کنید.

 


یکی از بناهای تاریخی استان کرمان، ارگ بم میباشد. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد ارگ بم به این مقاله مراجعه کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.