یک پیشنهاد گردش تازه

آلاشت مازندران مقصد تابستانی

آلاشت تیکه ای از بهشت در سوادکوه

فصل تابستان که میرسد بیشتر مردم ایران به فکر سفر کردن به منطقه ای با آب هوای مطلوب و خنک می افتند و چه مقصدی بهتر از آلاشت است.این منطقه در سوادکوه استان مازندران قرار گرفته است . به دلیل هوای دلنشین و مه هایی که به دلیل ییلاقی بودن آنجا به وجود آمده اند از مقصد های شلوغ در فصل تابستان و بهار است.علاوه بر هوا خوب زیبایی بی حد و مرز آنجا دلیل دیگری برای سفر کردن به آنجا است.

آنچه در این مقاله میخوانید:

آلاشت سواد کوه و مناطق دیدنی آن

آلاشت در نزدیکی پل ورسک و سوادکوه قرار دارد که برای رسیدن به آن یک مسیر بهشتی و سرسبز در انتظار شما است.این منطقه در ارتفاع 1900 متری از سطح در در 237 کیلومتری تهران قرار دارد . آلاشت به مناظر بی نظیر معروف است .یکی دیگر از دلایل معروفیت آن این است که این منطقه زادگاه رضاشاه پهلوی نیز بوده است.جمعیت کل این منطقه به 1200 نفر میرسید به همین دلیل از مناطق بکر ایران به حساب می آید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

کلمه ی آلاشت در زبان مازندرانی به معنی آشیانه ی عقاب است که محلی ها این نام را روی آنجا گذاشته اند.به دلیل عقاب های زیادی که در این منطقه وجود دارد و در کوه های بلندش خانه درست کرده اند به این اسم معروف شده است.

طبیعت رویایی آلاشت

آلاشت یکی از مناطق بهشتی است که در ایران واقع شده است . در آنجا تا چشمتان توان دیدن دارد سرسبزی و مه وجود دارد.به طوری که بهشت را با تمام وجودتان حس کنید.به جز طبیعت آلاشت ، روستای آن هم بسیار دیدنی و تاریخی است،که زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارد.
سنگ فرش ، خانه های خشتی ، کوچه های قدیمی و باریک ، سقف های شیروانی .. تنها بخشی از زیبایی این روستا است .هنگام قدم زدن در آنجا میتوانید از تمام این ها لذت ببرید.درختان سیل ، آلو و گیلاس جز بخش های اصلی این منطقه است و در فصل مناسب میتوانید پای این درخت ها استراحت کرده و از میوه ی آن ها بخورید.
هنگامی که در این منطقه قدم میزنید درون مه میتوانید گوسفند هایی همراه با چوپانشان را مشاهده کنید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

هنگام ورود به آلاشت یک دوراهی وجود دارد .یکی از آنها به امام زاده حسن یا سرکوه میرسد.دیگری هم به داخل شهر و روستاهای منطقه میرود.اگر به دنبال جاده ی جنگلی میگردید ،جاده ی سرکوه بهترین گزینه برای شما است.

مناطق تاریخی آلاشت

به جز طبیعت بکر و بی نظیر در روستای این منطقه مناطق تاریخی بسیار زیبا هم وجود دارند . در روستا محله ای به نام پاهلونی خیل یا پهلون خیل وجود قرار دارد که محلی ها آن را اینگونه صدا میزنند. در این محله خانه ای که رضا شاه در آن متولد شده ساخته شده است .اما امروزه بعد از گذشت زمان به موزه ی مردم شناسی آلاشت تبدیل شده و متاسفانه خطر تخریبش هم امروزه وجود دارد.اگر به این روستا سفر کردید حتما به این خانه سر بزنید زیرا اگر تخریب شود دیگر هیچوقت نمیتوانید آنجارا ببینید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

 

اگر به چنین روستاهایی علاقه دارید حتما مقاله ی روستای سرآقاسید را مطالعه کنید.

مسجد جامع آلاشت

مقبره ی دختر پاک یا همان مسجد جامع در این روستا واقع شده است . مسجدی که تنها زنان اجازه ی ورود به آن را دارند و میتوانند از آن دیدن کنند.همچنین در خانه صنایع دستی در این قسمت میتوانید جوراب های بافته شده محلی خریداری کنید.

رصد خانه

در این روستا تنها رصد خانه ی شمال ایران ساخته شده است.که آلاشت را بیشتر مردم به همین رصد خانه اش است که میشناسند.بعد از آخرین خیابان بلند آلاشت که به مسجد امام حسین میرسد.پله هایی وجود  دارند که بعد از طی کردن آن ها به رصد خانه ی کوچیکی میرسید .در اطراف آن سه پرتگاه و یک کوه وجود دارد.این رصد خانه را با نام آیت الله مازندرانی هم معرفی میکنند.دو تلسکوپ قوی در آن قرار داده اند که  با آن ها در شب میتوانید ستاره ها را تماشا کنید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

علاوه بر اینها محلی ها هنگام شب در محله کارباتپه در هم جمع میشوند و با هم صحبت و گفت و گو میکنند.

فصل مناسب سفر

به دلیل کوهستانی بودن این منطقه بهترین زمان برای سفر فصل تابستان است.در ماه مرداد بهترین هوای ممکن را در اختیار شما قرار میدهد.همچنین میتوانید از شاه توت های وحشی رسیده هم میل کنید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

 

اقامت در روستا

در روستا خانه ، ویلا  و سوئیت های شهرداری وجود دارد که میتوانید برای شب آن هارا رزرو کنید .پیشنهاد میکنیم حتما شب را در روستا بمانید زیرا میتوانید غذاهای کمیاب روستایی را امتحان و از آن لذت ببرید.

آلاشت مازندران تیکه ای از بهشت

آدرس:

در جاده فیروزکوه بعد از شهر پل سفید به دو راهی آلاشت می‌رسید که در سمت چپ جاده قرار دارد. از این دو راهی تا خود آلاشت حدود ۳۷ کیلومتر را باید در جاده فرعی و پیچ و خم‌هایش برانید تا بعد از ۴۵ دقیقه به آلاشت برسید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.