یک پیشنهاد گردش تازه

چگونگی سفر به ییلاق سلانسر+تصاویر

مناطق ییلاقی بسیاری در کشور وجود دارند که در روزهای تابستانی و گرم سال مقصد گردشگران هستند. ییلاق سلانسر در شمال کشور از جاهای دیدنی رودبار به شمار می‌رود و با طبیعت خاص خود شهرت بسیاری یافته است. برای راهنمایی سفر به ییلاق سلانسر ، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ییلاق سلانسر کجاست ؟

 این ییلاق در شهر رودبار  از مقصد های استان سرسبز گیلان  است. همانطور که احتمالا میدانید ، استان گیلان یکی از سرسبز ترین و پر باران ترین استان های کشور است که شهرستان رودبار آن واقع شده است. به طور دقیق ییلاق سلانسر در غرب رستم آباد و شمال رودبار قرار دارد.

برای سفر به ییلاق سلانسر ابتدا باید از وارد شهر رودبار شوید. در ادامه به طور دقیق مسیر دسترسی ییلاق سلانسر را بررسی می کنیم.

مسیر دسترسی برای سفر به ییلاق سلانسر

برای دسترسی به ییلاق سلانسر ، باید ابتدا به شهر رستم آباد برسید. این ییلاق در ۱۶ کیلومتری غرب شهر رستم آباد واقع شده است. که از رستم آباد تا ییلاق حدودا باید ۴۰ تا ۵۰ دقیقه رانندگی کنید. پیشنهاد می کنیم از بلوار مولوی وارد جاده سلانسر شوید. جدا از زیبایی های سفر به خود ییلاق سلانسر ، مسیر دسترسی به آن نیز طبیعت بکر و شگفت انگیزی دارد و قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود.

چگونگی سفر به ییلاق سلانسر

چرا به آن سلانسر میگویند ؟

بیایید بخش به بخش اسم سلانسر را بررسی کنیم تا بهتر متوجه شویم که دلیل اسم گذاری سلانسر چیست. در گویش محلی منطقه سلانسر به معنای مرداب یا آبگیر است. و “سل آن سر” به منطقه ای گفته می شود که پر از آبگیر و مرداب باشد. پس دلیل نامگذاری این ییلاق را متوجه شدیم.

طبیعت ییلاق سلانسر را بهتر بشناسید

در ابرها قدم بزنید !

اگر در سفر به سلانسر شک دارید ، بگذارید شما را مطمئن تر از پیش کنم. به جرئت میتوان گفت سلانسر طبیعت شگفت انگیزی دارد که باید یکبار در عمرتان حتما به آنجا سفر کنید. این ییلاق ۱,۲۰۰ تا ۱,۴۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ارتفاع بالای آن از سطح دریا باعث شده حس در پروازید. اگر خوش شانس باشید و در زمان مه گرفتگی قصد سفر به ییلاق سلانسر را داشته باشید ، قطعا حس خواهید کرد در میان ابر ها قدم میزنید.

اگر دوست دارید ، در دل ابرها کمپ بزنید و اوقات رویایی داشته باشید ، به جنگل ابر شاهرود حتما سفر کنید.

گیاهان سلانسر را از پیش بشناسید

حالا به سراغ پوشش گیاهی سلانسر می رویم. در این منطقه بیشتر شاهد رویش گیاهان دارویی و گل های وحشی هستیم. که این منطقه را برای کسانی که عاشق کَند و کاو و کشف گیاهان دارویی هستند ، منطقه ای فوق العاده می کند. ییلاق سلانسر مهد رویش گل گاو زبان است .از درختان این منطقه میشود به افرا ، بلوط و کاج اشاره کرد. که آن منطقه را همیشه بهار کرده اند.

چگونگی سفر به ییلاق سلانسر

در مورد نگهبانان ییلاق سلانسر بخوانید

در درختان بلوط ییلاق سلانسر ، سنجاب های بامزه ای زندگی می کنند. و در سقف آبی رنگ خداوند ، قُمری ، کمر کولی جنگلی ، توکای سیاه و … نگهبانان سلانسر اند. در زمین سبز سلانسر نیز ، حیواناتی چون شغال و گراز زیست میکنند.

ییلاق سلانسر چه امکانات رفاهی دارد ؟

همانطور که احتمالا تا به حال حدس زده اید ، ییلاق سلانسر منطقه بکری است و امکانات رفاهی خاصی ندارد. حتی آنجا خبری از گاز و برق و حتی آب لوله کشی نیست. منبع تامین آب سلانسر نیز ، چشمه های پرآبِ آن هستند. پیشنهاد میکنیم برای سفر به ییلاق سلانسر حتما همراه خود ، لباس اضافه ، یک کفش راحت و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید. راستی ، ممکن بود فراموش کنم ، برای سفر به سلانسر دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید. چون بعد از اتمام سفرتان ، قطعا پشیمان خواهید شد.

چگونگی سفر به ییلاق سلانسر

و اگر قصد کمپ زدن در سلانسر را دارید ، حتما چراغ قوه، کیسه خواب، چادر مسافرتی، خوراکی و هیزم به‌همراه داشته باشید.این نکته را نیز فراموش نکنید که رطوبت بالای هوا سبب شده است تا در منطقه چوب خشک برای آتش زدن پیدا نشود.

بهترین زمان سفر به ییلاق سلانسر

خودتان بهتر از ما میدانید ، که تمام ییلاق ها مناطق خنکی هستند و بهترین زمان سفر به آنها ، فصل های گرم سال مثل بهار و تابستان است . در فصل بهار شما غروب های زیبا و مه گرفته ای در سلانسر می بینید که شما را متعجب خواهد کرد. هم چنین شکوفه های رنگارنگ بهاری و برداشت گل گاو زبان این زیبایی را دو چندان می کنند. البته این را در نظر داشته باشید برای سفر به ییلاق سلانسر در فصل بهار یا تابستان حتما پیش از حرکت ، آب و هوا را چک کنید تا با باران شدید و … مواجه نشوید.

ناگفته نماند ، در پاییز سلانسر شاهد پدیده ی دریای ابر هستید وسفر در این فصل نیز، زیبایی خاص خودش را دارد. اما ممکن است سردی هوا کمی ، سفر را برایتان سخت کند. در زمستان نیز ییلاق سلانسر کاملا برفی و صعب العبور است.

چگونگی سفر به ییلاق سلانسر

اقامت در ییلاق سلانسر

اگر اهل کمپ زدن اید ، انسان خوش شانسی هستید. چون ییلاق سلانسر قابلیت اقامت شبانه و کمپینگ دارد. اگر تمایل به کمپ زدن در ییلاق ندارید ، میتوانید در اقامتگاه های بومگردی اطراف ، اقامت داشته باشید. برای مثال اقامتگاه بام رودبار ، سروش و هتل بومگردی گیل گمش و … مثال هایی از این اقاماتگاه ها هستند. 


در پایان در اینجا میتوانید جاذبه های گردشگری بیشتری از استان گیلان را بشناسید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.