یک پیشنهاد گردش تازه

دریاچه شورابیل اردبیل

یکی از جذاب ترین مقاصد برای مسافرت قطعا استان اردبیل است . استانی با مردمی خون گرم و مهمان نواز که در همه اوقات سال پذیرای مسافران از سراسر ایران پهناور می باشد.اردبیل بهترین گزینه ها را در هر زمینه ای پیش روی شما خواهد گذاشت؛ چه علاقه مند به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران زمین باشید، چه از دوستداران طبیعت گردی باشید یا اینکه بخواهید از زندگی مردم عشایر این منطقه بیشتر بدانید.
قصد داریم این بار به معرفی دریاچه شورابیل اردبیل، یکی از بزرگترین دریاچه های طبیعی درون شهری ایران بپردازیم و از حال و هوای گشت و گذار در آن و تفریحات و دیدنی هایش اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.
با باماگردی همراه باشید.

دریاچه شورابیل اردبیل

دریاچه شورابیل

پهنه آبی نیلگونی که طبقنظر کارشناسان قدمتی بیش از دریاچه ارومیه دارد.
نتایج مطالعات زمین شناختی در مورد دریاچه شورابیل نشان می دهد این تالاب وسیع در اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی در این بخش ایران شکل گرفته است. دریاچه 180 هکتاری که تا چند سال پیش آبی بسیار شور داشت و به همین دلیل به نام شورابیل بین مردم شهرت پیدا کرده بود. اگرچه این روزها با اضافه شدن آب شیرین رودخانه به این دریاچه از شدت شوری آن کاسته شده تا اندازه ای که امروزه در آن ماهی قزل آلا پرورش داده می شود. دریاچه شورابیل دارای عمقی بین 4 تا 18 متر، از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل به شمار می رود.

ویژگی های دریاچه شورابیل

  • از بزرگترین دریاچه های طبیعی داخل شهری ایران است.
  • از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر اردبیل است.
  • لذت بردن از پیاده روی اطراف دریاچه در یکی از طولانی ترین مسیرهای پیاده روی کشور
  • اولین زیپ لاین رفت و برگشتی کشور
  • طولانی ترین زیپ لاین ایران در کنار دریاچه شورابیل

جهت آشنایی به سایر اماکن موجود در استان اردبیل اینجا کلیک کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.