یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی بهترین تفریحات دریایی شمال ایران + عکس و آدرس

تفریحات دریایی شمال ایران

شمال ایران گنجینه ای از جاذبه های گردشگری مهیج است که مطمئناً بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می کند. استان های شمالی کشور مثل استان گیلان و مازندران از مکان های تاریخی گرفته تا مناظر طبیعی خیره کننده، این منطقه همه چیز که دلتان بخواهد را درون خود جای داده‌است. یکی از خیره کننده ترین جاذبه های شمال ایران، سواحل دریای خزر است. این خط ساحلی بکر که کیلومترها امتداد دارد، آب‌های شفاف، سواحل شنی، و مناظر زیبا را ارائه‌می‌دهد. چه بخواهید آفتاب بگیرید، برای شنا بروید یا به سادگی در کنار ساحل قدم بزنید، خط ساحلی دریای خزر بهترین نقطه برای استراحت و ریلکس کردن است. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین تفریحات دریایی شمال کشور بپدازیم. پس با باماگردی همراه باشید.

معرفی تفریحات دریایی شمال

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از تفریحات دریایی شمال ایران بپردازیم. 

1) اسکی روی آب با کیبل اسکی 

اسکی روی آب یا کیبل اسکی یکی از برترین تفریحات آبی شمال محسوب‌می‌شود. این تفریح خاص و هیجان انگیز علاوه بر آن که بسیار مهیج است؛ نوعی ورزش آبی نیز است. برای تجربه کردن این تفریح لازم است اسکی مخصوص را به پا کنید و به کمک وسایل آبی موتوری که معمولا در سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت روی آب کشیده‌می‌شود، از این نوع تفریح لذت ببرید.
لازم است بدانید که شما نمی توانید این ورزش را در فضایی که کمتر از ۲۰۰ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد انجام دهید، زیرا باید فضای کافی برای گوی های شناور وجود داشته باشد. برای انجام این تفریح لازم است قدرت بدنی بالا تنه و پایین تنه شما مناسب باشد. اگر تعادل و توازنی بین استقامت عضلانی شما وجود ندارد، بهتر است قید انجام این تفریح را بزنید و از سایر تفریحات آبی شمال که در ادامه این مطلب معرفی می کنیم، بهره مند شوید و برای انجام و امتحان کردن آن ها برنامه ریزی کنید. ضمنا باید بدانید که این تفریح یکی از قدیمی ترین تفریحات آبی شمال محسوب می شود و خوشبختانه محدودیت سنی خاصی ندارد. از آنجایی که کیبل اسکی ورزشی پر تلاطم و پرفشار است، انجام آن توسط افرادی که ناراحتی قلبی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

.کیبل اسکی

2) پاراسل

اگر عاشق هیجان همراه با چاشنی ترس هستید و از انجام تفریحات آبی شمال به این شکل لذت می برید پیشنهاد ما به شما امتحان کردن پاراسل است. پاراسل یک چتر بازی است. کارکرد این چتر به گونه‌ای است که فرد سوار آن می شود و سپس طنابی که وصل کننده پاراسل به قایق موتوری است، کشیده‌می‌شود.
رفته رفته این چتر به پرواز درمی‌آید و جالب است بدانید که حتی تا ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا می تواند بالا برود. شاید ابتدا که سوار پاراسل می شوید بترسید یا هیجان زیادی را تجربه کنید، اما باید بدانید پس از گذشت مدتی اندک با بالا رفتن چتر از تماشای زیبایی ها لذت خواهید برد و از آرامشی عالی بهره مند می شوید.
ضمنا اگر تمایلی به امتحان کردن پاراسل به تنهایی ندارید؛ می توانید آن را به همراه دوستان خود تجربه کنید. زیرا این تفریح آبی یک نفره، دو نفره و حتی سه نفره نیز امکان پذیر است. اگر دسته جمعی به شمال سفر می‌کنید، پاراسل را که یکی از برترین تفریحات آبی شمال است را به همراه یکدیگر یا تنهایی تجربه کنید و لذت ببرید.

3) فلای بورد

فلای بورد را می توان از جمله جدیدترین تفریحات آبی شمال دانست. فلای بورد به جت اسکی وصل می شود و آب با فشار زیاد فردی که روی آن قرار گرفته را بالا می برد. به همین دلیل یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات آبی شمال محسوب می شود.
برای انجام این ورزش آبی نیاز به عکس العمل و تصمیم گیری سریع خواهید داشت. آیا می توانید در شرایط خاص سریع تصمیم بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید؟ اگر می توانید به این مهارت مسلط شوید و تعادل خود را هنگام پرواز روی سطح آب حفظ کنید؛ باید بدانید از اینکه همانند یک انسان پرنده پرواز را به کمک فلای بورد تجربه می کنید؛ لذت خواهید برد.
برخی تفریحات آبی شمال مثل فلای بورد نیاز به کمی آموزش دارد. اگر شما تا به حال سوار فلای بورد نشده‌اید و در مورد چگونگی انجام این ورزش آبی اطلاعی ندارید، نگران نباشید. زیرا قبل از امتحان کردن آن متخصصان به مدت ۳۰ دقیقه توصیه های لازم را به شما گوشزد می کنند و به شما می آموزند که چگونه از فلای بورد استفاده کنید.

فلای بورد از تفریحات دریایی شمال

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی سواحل زیبای گیلان را مطالعه کنید.

4) شاتل

آیا تا به حال تیوپ سواری روی آب دریا را امتحان کرده اید؟ اگر فکر می کنید از انجام این تفریح آبی لذت می برید، بدون درنگ شاتل و بنانا را امتحان کنید. زیرا آن ها نیز جز ورزش های آبی تیوپی هستند که به صورت انفرادی و گروهی می توانید از انجام آن ها لذت ببرید.
آیا می دانید چرا اسم این تفریح آبی را شاتل گذاشته‌اند؟ شاتل شاید شما را به یاد موشک فضایی بیندازد که البته کاملا حق دارید. دلیل آن که این تفریح آبی شاتل نام دارد شکل ظاهری آن است که شبیه موشک طراحی شده‌است.
شاتل دریایی یک تشک بادی بزرگ است که دسته هایی در کنار آن قرار دارد و هنگامی که سوار آن می شوید. برای حفظ تعادل لازم است دسته های شاتل را محکم در دست بگیرید تا در آب غوطه ور نشوید. وقتی سوار بر تیوپ می شوید شاتل به یک قایق تندرو وصل می‌شود و قایق تندرو بر روی سطح آب کشیده می شوند و سرعت زیاد آن طوری است که موهای شما در باد می رقصند و از شدت هیجانی که تجربه می کنید ممکن است حتی جیغ بکشید. طناب محکمی که باعث وصل شدن شاتل به قایق تندرو می شود ایمنی شما را حفظ می کند. چنانچه سرعت قایق بالا باشد شاتل نیز سریع تر حرکت می کند. به طور کلی شاتل سواری از جمله ایمن ترین تفریحات آبی شمال محسوب می شود.
شاتل سواری از جمله تفریحات آبی شمال است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست بدهید. این ورزش آبی را که در لیست بهترین تفریحات شمال قرار می گیرد را بهتر است به همراه دوستان یا اعضای خانواده تجربه کنید. نیروی گریز از مرکز و نوسانات زیاد تیوب باعث پرت شدن شما در داخل آب می شود. پرت شدن به داخل آب در کنار دوستان بسیار هیجان انگیز و مفرح است و بساط شادی و خنده شما را فراهم خواهد کرد.

5) بنانا یکی دیگر از تفریحات دریایی شمال

بنانا همانطور که از اسمش مشخص است از جمله تفریحات آبی شمال محسوب می‌شود که طراحی آن به شکل موز و حتی رنگ آن نیز زرد است. کارکرد بنانا و شاتل بسیار به هم شبیه هستند و هردو به قایق تندروی که روی دریا کشیده‌می‌شود به وسیله یک طناب محکم متصل می شوند.
هرچه قایق تندرو با سرعت بیشتری حرکت کند بنانا نیز تکان های بیشتری می خورد و همین تکان های شدید باعث هیجان گردشگران خواهد‌شد. برای آنکه بتوانید هنگام استفاده از بنانا تعادل خود را حفظ کنید باید محکم روی آن بنشینید و دسته هایی که برای آن تعبیه شده است را به درستی در دست بگیرید.

بنانا در شمال ایران

6) جت اسکی

آیا تا به حال جت اسکی را امتحان کرده اید؟ جت اسکی یکی از بهترین تفریحات دریایی شمال محسوب می‌شود. که البته در جنوب کشور هم انجام این ورزش آبی برای گردشگران و حتی افراد بومی بسیار لذت بخش است. اگر عاشق امتحان کردن جت اسکی هستید خبر خوش این است که می توانید در شمال یا جنوب کشورمان در شهرهایی ساحلی مثل کیش جت اسکی را امتحان کنید. برخی از شهرهای ساحلی دارای وسایل ورزشی و تفریحی متعدد و مدرنی هستند که آن ها را برای مدت مشخصی به گردشگران اجاره می دهند.

سخن پایانی

وقتی برای سفر به شمال برنامه ریزی می کنید و درصدد جمع کردن وسایل تان و قرار دادن آن در چمدان هستید، برداشتن مایو را فراموش نکنید. زیرا شما برای انجام انواع تفریحات آبی شمال به لباس مخصوص شنا نیاز دارید. به این ترتیب می توانید از تفریحات آبی شمال بدون دغدغه خاصی لذت ببرید. البته اگر مایو یا لباس شنا را در منزل جا گذاشته اید نگران نباشید؛ شما می‌توانید در بازار های ساحلی نیز مایو و لباس شنا و جلیقه نجات برای کودکان و بزرگسالان تهیه‌کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی چند شماره ضروری برای مسافرت نوروز 1403

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.