یک پیشنهاد گردش تازه

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش تهران

اکروزه با توجه به ازدیاد خانه های مسکونی و مناطق شهری ، وجود فضاهایی برای تفریح و دارای طبیعیت مناسب ، بسیار ضروری می باشددر این بخش از مقالات باماگردی ، قصد داریم تا پارک آب و آتش تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم . پارکی در دل تهران بزرگ که مقصد مناسبی برای تفریح و خوش گذرانی هموطنان تهرانی به شمار می رود.

مروری بر ویژگی های پارک آب و آتش 

پارک آب و آتش

  • فواره های آب و آتش، سالن آمفی تئاتر، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و …
  • پارک آب و آتش با داشتن فواره های آب، پیست اسکیت، مسیر دوچرخه سواری و زمین بازی ویژه کودکان از بهترین مکان ها برای تفریح کودکان و نوجوانان به شمار می آید.
  • پل طبیعت سومین نماد شهری تهران در این پارک قرار دارد. 
  •  نورپردازی های زیبا و رنگارنگ پل طبیعت و چشم اندازی که از تهران و بزرگراه های آن می دهد، بر جذابیت های پل می افزاید.
  • آسمان نمای گنبد مینا با برنامه رصد آسمان در شب و بازدیدهای علمی-تفریحی اوقات جذابی را برای علاقه مندان به نجوم فراهم می کند.
  • دریاچه مصنوعی خزر و آلاچیق های اطراف آن، فرصتی عالی برای لذت بردن از خنکا، آرامش و زیبایی های این پارک فراهم میسازد.
  • فودکورت ها و کافه ها و رستوران های متعدد پارک آب و آتش، یک مقصد جذاب برای علاقه مندان به غذا می باشد.

مساحت و سال ساخت

پارک آب و آتش در تیر ماه سال 1388 توسط شهرداری تهران در خیابان آفریقا و نزدیک به چهارراه جهان کودک ساخته شد. این بوستان سرسبز با امکانات تفریحی و چشم اندازهایی بی‌نظیر، دارای مساحتی به بزرگی 24000 مترمربع است.

آدرس پارک آب و آتش

این پارک دیدنی از سمت خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک و انتهای کوچه ژوبین است. اگر بخواهید از سمت ونک بروید، یا با مترو خودتان را به پارک برسانید، ایستای و گاه شهید حقانی، بهترین راه رسیدن به این پارک است.

ساعات کاری پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش ۲۴ساعته باز است؛ ولی بخش‌های مختلف آن مثلاً آسمان‌نمای گنبد مینا ساعت کار اختصاصی خودشان را دارند. پل طبیعت هم ساعت کاری محدودی دارد و از ۶ صبح تا ۳۰دقیقه بامداد برای گشت‌وگذار در آن فرصت دارید.

بررسی ویژگی های پارک آب و آتش

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش دیدنی های زیادی را در خود جایمی دهد که بازدید از هر کدام جذابیت خاص خود را دارد و در گشت و گذار در این پارک نمی توانید آنها را کنار بگذارید . در ادامه برخی از آن ها را بررسی خواهیم کرد:

سالن آمفی تئاتر

 چادری 705 متری، سکوهایی سیمانی و محوطه وسیع روبروی آن، آمفی تئاتر تفرجگاه آب و آتش را تشکیل می دهند.

برج های آتش

برج های آتش، دیگر نماد بوستان آب و آتش به شمار می روند.

چهار برجی که در ضلع شرقی این بوستان به بلندای 10 متر ساخته شده و آتش را روانه آسمان می کنند. هر شب هنگام  غروب خورشید و تاریک شدن هوا، این برج ها شروع به کار می کنند و شعله های پر حرارت آتش را تا ارتفاع 1 تا 8 متر به آسمان شب می رسانند. 

فواره های آب 

فواره های آبِ پارک آب و آتش در محیطی دایره مانند، آب را از 240 نقطه مختلف تا ارتفاع 10 متر به شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند. ستون های آب در درون زمین قرار گرفته و به نحوی پیاده سازی شده اند که افراد به سادگی می توانند از روی آنها حرکت کرده و به مسیرشان ادامه دهند. 

پل طبیعت 

پل طبیعت تهران یکی از سازه های بی نظیر برای گردش داخل شهری به حساب می آید.که امروزه به عنوان یکی از نمادهای تهران بعد از برج میلاد محسوب میشود.این پل با ساختار منحصر به فردی که دارد دنیا را مجذوب خود کرده است . به طوری که وقتی برای پیاده روی بر روی پل طبیعت میروید ، احساس میکنید تکه کوچیکی از طبیعت در دل اتوبان های شلوغه تهران را برای خود دارید.

اطلاعات بیشتر درباره پل طبیعت : پل طبیعت تهران


سایر دیدنی های تهران را با کلیک بر روی اینجا مشاهده کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.