یک پیشنهاد گردش تازه

نحوه سفر به دشت دریاسر + تصاویر و نکات مهم

امروز در این مطلب باماگردی به معرفی به دشت دریاسر در تنکابن می پردازیم. سفر به دشت دریاسر ، از جمله کارهایی است که هر کسی باید در زندگی اش یکبار انجام دهد. در ادامه همراه تیم باماگردی باشید تا دشت دریاسر را بهتر بشناسید.

آنچه که در این مطلب می خوانید :

دشت دریاسر کجاست ؟

دشت دریاسر در جنوب شهر تنکابن و در ارتفاع ۲هزار متری از سطح دریا، در میان چندین کوه بلند در استان مازندران قرار گرفته است کوه الموت بلندترین قله ای است که در جنوب غربی این دشت واقع شده است.دشت دریاسر از شرق به طالقان و از غرب به گردنه ی سیالان، قله های خشچال و کندیگان محدود شده است.

نحوه سفر به دشت دریاسر + تصاویر و نکات مهم

مسیر مناسب سفر به دشت دریاسر 

برای رسیدن به دشت دریاسر ، ابتدا وارد جاده تنکابن استان مازندان شوید. بعد از تنکابن به خرم آباد و جنگل دوهزار بروید و که درنهایت به عسل محله برسید. بعد از روستای عسل محله ، باید در یک جاده ی خاکی که سربالایی ام هست ، را طی کنید. طول این جاده خاکی 2/5 کیلومتر است که سرسبز بودن این جاده ، مسیر و رانندگی را  برایتان شیرین میکند.

نکاتی قبل از سفر به دشت دریاسر

کوهنوردی لازمه سفر به دشت دریاسر  :

مسیر یک و نیم ساعته که یک ساعت از آن در کوهنوردی طی می شود را فراموش نکنید ، باید مقاومت بدنی مناسب به همراه کفش کوهنوردی همراهتان باشد تا مسیر را به راحتی طی کنید. همچنین چوب دستی همراهتان داشته باشید چون خیلی به کمکتان خواهد آمد. می توانید همراه با کوهنوردی از مناظر فوق العاده ارتفاعات هم لذت کامل ببرید. سعی کنید در عین حال که مجهز هستید ، بارتان سبک باشد تا در بالا رفتن از شیب اذیت نشوید. شما یک ساعت پیاده روی شیب تند خواهید داشت و بعد از آن حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت باید مسیر هموار را طی کنید تا به دشت برسید. روزهای تعطیل افراد زیادی به این منطقه می آیند و ممکن است با شلوغی در راه و ترافیک انسانی هم مواجه شوید.

جای پارک در دریاسر :

بعد از طی کردن جاده دوهزار ، وقتی به پای کوه رسیدید باید خودروتان را پارک کنید ، نگران امنیت نباشید چون منطقه توسط افرادی کاملا محافظت می شود، ورودی 5000 هزار تومانی از شما دریافت می شود و می توانید کناره های خیابان خودروتان را پارک کنید و کوهنوردی را شروع نمایید.

وسائل ارتباطی:

بالای کوه به هیچ عنوان آنتن موبایل نخواهید داشت. در نتیجه این موضوع را با خانواده یا افرادی که ممکن است نگرانتان شوند ، درمیان بگذارید.

نحوه سفر به دشت دریاسر + تصاویر و نکات مهم

تفریحات

در سفر به دشت دریاسر مي توانید فعالیت های زیر را انجام دهید:

1- پیاده روی 

در دشت دریاسر مي توانید گشت و گذاری متفاوت در طبیعت را تجربه کنید و غرق در تماشای مناظر مختلف شوید. مي توانید مناظر و زیبایی های جدیدی را در این دشت کشف کنید و خاطره ای خوش را در ذهنتان ثبت نمایید.

2- کوهنوردی

اگر علاقه به کوه نوردی دارید ، دشت دریاسر برای شما ، یک تیر و دو نشان است. از آنجایی که اطراف دشت دریاسر پر از قله های بلند است ، مکانی مناسب برای کوه نوردی است.

3- تماشای آسمان شب

از آنجایی که در هنگام سفر به دشت دریاسر از شهر دور می شوید ، آلودگی نوری خیلی کمی در آنجا وجود دارد. و هنگام نیمه شب ، براحتی می توانید بالای سرتان یک آسمان پر ستاره و زیبا ببینید که تجربه فوق العاده آرامش بخش و زیبایی برای شما خواهد بود.

4- پیک نیک

ما مردم ایران زمین ، همیشه به پیک نیک کردن در جاهای سرسبز علاقه مند بوده و هستیم. و چه گزینه ای بهتر از سفر به دشت دریاسر ؟ دشت دریاسر با داشتن زمینی مسطح و سرسبز بسیار مناسب پیک نیک می باشد.

نحوه سفر به دشت دریاسر + تصاویر و نکات مهم

5- عکاسی

دشت دریاسر ، از آن دسته مکان هایی است که سوژه عکاسی قطعا برایتان فراوان است. و میتوانید بدون اینکه خودتان متوجه شوید ، زمان زیادی را صرف عکاسی کردن کنید.

بهترین فصل سفر

بهترین زمان سفر به دشت دریاسر ، طبق تجربه شخصی تیم باماگردی فصل بهار است. چون در این فصل دشت دریاسر آب و هوای معتدلی دارد و شکوفه های رنگارنگ منطقه آنجا را چشم نواز کرده اند. اگر خنکی و نسیم بهاری برایتان در اولویت نیست ، تابستان هم فصل مناسبی برای سفر به دشت دریاسر است.

حالا به سراغ فصل پاییز می رویم. اگر شما طرفدار فصل پاییز باشید ، قطعا از سفر در این فصل به دریاسر لذت خواهید برد. چون برگ ریزان آن هم در دشت ، چیزی است که شاید خیلی در طول زندگیتان با آن مواجه نشوید. آخرین فصلی که در مورد آن صحبت می کنیم ، فصل زمستان است. در فصل زمستان اغلب اوقات این منطقه سفیدپوش است و کمی دسترسی به آن برایتان سخت خواهد بود.

ملزومات سفر به دشت دریاسر

از اولین وسایلی که باید برای سفر به دشت دریاسر ، همراه خود داشته باشید ، کفش مناسب است.بردن آب آشامیدنی چندان برای سفر به دشت ، واجب نیست. چون آب چشمه های اطراف ، قابل شرب است. اگر در قصد کمپ زدن در دشت دریاسر را دارید ، قبل از خواندن بخش بعدی یادتان باشد که با خود کیسه خواب و پتو و … همراه داشته باشید.

اقامت درهنگام سفر به دشت دریاسر

بطور کلی ، اگر به دریاسر سفر کنید ، دو راه برای اقامت دارید. اگر علاقه مند به کمپینگ هستید ، می توانید در دشت دریاسر چادر بزنید و از آسمان پر ستاره و شب های خنک آن لذت ببرید. در صورتی که خیلی اهل ماندن در دل طبیعت در شب نیستید ، اقامتگاه های محلی و خانه های ساکنین گزینه مناسبی برای اقامت در دشت دریاسر هستند.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.