یک پیشنهاد گردش تازه

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود | راهنمای سفر همراه با عکس و آدرس

جنگل ابر شاهرود یکی از زیبا ترین جنگل های ایران است .در واقع این جنگل در ارتفاعات پیوندی شگفت انگیز با آسمان و ابرها برقرار کرده است.این جنگل از باقی مانده ی جنگل چند میلیون ساله ی هیرکانی است .اگر عاشق جنگل هستید و از گردش در اینجور مناطق لذت میبرید حتما روی لینک جنگل های ایران کلیک کنید.

همچنین در مرز بین مناطق نیمه‌بیابانی سمنان و جنگل‌های انبوه استان گلستان قرار گرفته شده است.این جنگل به دلیل پوشیده شدن با ابر به اقیانوس ابر در جهان معروف شده است که همواره افراد زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود کشانده است.اگر هنوز با این جنگل شگفت انگیز آشنا نشده اید حتما مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

جنگل ابر شاهرود را بیشتر بشناسید.

این جنگل در نزدیکی شهر شاهرود قرار گرفته شده که در آن درختان بسیار قدیمی و سر به فلک کشیده ای از میلیون ها سال پیش قرار گرفته است.علاوه بر طبیعت بی نظیر ، شما میتوانید جنگلی از ابر های مخملی را با دستانتان لمس کنید و در آن قدم بزنید.اگر به دنبال زندگی کردن در رویا هایتان هستید حتی برای یک روز حتما به این جنگل سر بزنید.

جنگل ابر شاهرود با 35 هزار هکتار مساحت یک طبیعت بی نقص و زیبا به وجود آورده است که جزو خاص ترین مناطق جهان محسوب میشود.اگر دلتان میخواهد در جاده های جنگلی رانندگی کنید حتما به جنگل دو هزار تنکابن سفر کنید.

معرفی و آدرس جنگل ابر شاهرود

از ویژگی های جذاب و دلنشین این جنگل به جز داشتن ابر ، وجود گونه های گیاهی خاصی است که سن بعضی از آن ها به هزاران سال هم میرسد.در فصل تابستان حتی در گرم ترین روز سال به دلیل ارتفاع بسیار زیاد از سطح دریا بهترین آب و هوای ممکن را دارد.

وقتی به ارتفاعات جنگل ابر شاهرود میرسید میتوانید چمنزار و جنگلی با درختان خاص و زیبا مشاهده میکنید.علاوه بر همه ی این ها داخل این جنگل ها چشمه های بسیار زیادی وجود دارد .شما اگر به داخل جنگل بروید میتوانیددرختان میوه هایی مثل آلو، گلابی وحشی، کندوس، ولیک و تمشک مشاهده کنید.

جنگل شاهرود در سال 1398 به عنوان اثر ملی و طبیعی ایران به ثبت رسده است .همچنین در سال ۱۳۹۳ به  منطقه حفاظت شده تبدیل شد.

مناطق دیدنی منطقه جنگل ابری شاهرود

زمانی که به این منطقه سفر کنید ، علاوه بر جنگل فوق العاده ی آن میتوانید از دیگر مناطق تفریحی و گردشگری آن جا نیز دیدن کنید.از این مناطق میتوان به موزه‌‌ی شاهرود، مجموعه‌ی بایزید بسطامی، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مدرسه‌ی شاهرخیه، فرحزاد تاش و چشمه‌ی هفت رنگ مُجن اشاره کرد.

معرفی و آدرس جنگل ابر شاهرود

علاوه بر اینها میتوانید دوچرخه سواری،پیاده روی و کوهنوردی را در این جنگل امتحان کنید.

 

چه زمانی به این جنگل سفر کنیم؟

اگر چه این جنگل به ابر هایش معروف است اما ممکن است در بعضی از روز ها هیچ اثری از ابر ها نباشد . اما در بیشتر روز های سال میتوان ابرهای بی نظیر را در آنجا مشاهده کرد.اما بهترین زمانی که میتوانید به جنگل شاهرود بروید نیمه ی اول سال است.سعی کنید در ماه های اردیبهشت تا اوایل مهر برنامه ی سفر خود را بچینید.

در فصل زمستان هوا در این منطقه سرد تر از دیگر مناطق است .در این فصل اقامت در آنجا گاهی غیرممکن هم میباشد.

در ایران جنگل های شگفت انگیز زیادی وجود دارند از زیبا ترین آن ها میتوان به جنگل حرا قشم اشاره کرد.

معرفی و آدرس جنگل ابر شاهرود

اقامت در جنگل ابر شاهرود

توجه کنید این جنگل از آن دسته مکان هایی است که تنها و بدون راهنما نباید به آنجا بروید .پس اگر دلتان میخواهد چندروزی را در ابر ها زندگی کنید حتما با یک تور یا راهنمای حرفه ای سفر کنید که منطقه را به خوبی بشناسند.

برای اینکه بتوانید شب در جایی بخوابید باید چادر بزنید و لازم دارید که وسایل کمپ مثل کیسه‌خواب، وسایل گرمایشی، ابزارهای آشپزی و… همراه خود ببرید.علاوه بر آن میتوانید در روستای ابر خانه های روستای هم اجاره کنید.

اگر اهل سفر جنگل هستید اما دلتان میخواهد به منطقه ی مجهز بروید میتوانید از پارک جنگلی ناهارخوران گرگان هم دیدن کنید.

معرفی و آدرس جنگل ابر شاهرود
کلبه چوبی جنگل ابر شاهرود

آدرس:

جنگل ابر در مسیر شاهرود به آزادشهر و در نزدیکی روستایی ابر قرار گرفته است، تا آزادشهر در استان گرگان امتداد پیدا می‌کند.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.