یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به جزیره لارک هرمزگان+ عکس و آدرس

جزیره لارک کجاست؟

جزیره لارک هرمزگان یکی از جزایر دیدنی هرمز است که در فاصله 18 کیلومتری از جزیره قشم قرار دارد. این جزیره در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از دیدنی ترین جزیره‌های استان هرمزگان است. این جزیره به علت قرار داشتن در جنوبی ترین نقطه مرزی ایران، نزدیک به کشور‌‎های حومه خلیج فارس قرار دارد و به همین خاطر از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. جزیره لارک وسعت کمی دارد و طبق آخرین آمار منتشر‌شده، تنها 300 خانواده در این جزیره زندگی می‌کنند. همچنین در این جزیره، معادن طبیعی زیادی وجود دارد و از این معادن، خاک سرخ، سنگ آهن و فسفر استخراج می‌شود. در ادامه با باماگردی همراه باشید تا به معرفی کامل جزیره لارک هرمزگان بپردازیم.

آنچه که در ادامه این مقاله می‌خوانیم:

تاریخچه جزیره لارک

طبق نوشته‌های مورخان، جزیره لارک هرمزگان، تا دوره مقدونیان و بعد از آن، ساکنی نداشته‌است. در زمان نادرشاه یک قلعه در این جزیره به‌‌وجود آمد که باعث ایجا شرایط زندگی در این جزیره زیبا شد. جزیره لارک در قرن شانزدهم تحت تصرف پرتغالی‌ها درآمد و قلعه معروف پرتغالی‌ها در این زمان در جزیره لارک ساخته‌شد. این جزیره در نهایت پس از بازپس‌گیری هرمز، از تصرف پرتغالی‌ها درآمد و به کشور ما برگشت. همچنین در دوران هشت ساله دفاع مقدس، جزیره لارک نقش مهمی داشت و فعالیت‌های زیادی در این جزیره انجام می‌شد.

بهترین زمان سفر به جزیره لارک هرمزگان

جزیره لارک به دلیل قرار گرفتن در جنوب کشور و آب و هوای گرمی که دارد، در فصل تابستان و بهار دمای بسیار بالایی دارد. اما آب و هوای این جزیره در شیش ماهه آخر سال یعنی در فصل پاییز و زمستان بسیار مطبوع و دلچسب می‌شود. بیشتر گردشگران برنامه بازدید از این جزیره را در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان، یعنی در ماه‌ آذر و دی قرار می‌دهند تا از رطوبت و دمای بالای جزیره لارک در امان باشند و تجربه دلپذیری داشته باشند.

غروب آفتاب جزیره لارک

جاهای دیدنی جزیره لارک

جزیره لارک یکی از دیدنی‌ترین و جذاب ترین جزیره‌های ایران است که سواحل مرجانی و شفافی در این جزیره قرار دارد. هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا از این جزیره دیدنی و تاریخی بازدید کنند و برای خود یک سفر خاطره‌انگیز ایجاد کنند. در ادامه مقاله قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی جزیره لارک را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این منطقه، از آن ‌های دیدن کنید.

ساحل فسفری

ساحل فسفری که به ساحل فیروزه‌ای و ساحل پلانکتونی نیز معروف است، یکی از زیباترین و عجیب‌ترین ساحل‌های ایران است. این جزیره در سال 2015 به دلیل منتشر شدن عکسی از درخشش فیتوپلانکتون‌ها که به ساحل آمده بودند، بسیار معروف شد و بین گردشگران خارجی نیز محبوبیت بالایی پیدا کرد. این پدیده در عین زیبایی بسیار زیادی که دارد، یکی از عجیب‌ترین پدیده‌هایی است که شما می‌توانید در ساحل‌های ایران ببینید.

ساحل فسفری

فانوس دریایی

در جزیره لارک هرمزگان یک فانوس دریایی قرار دارد که به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره لارک هرمزگان به حساب می‌آید. در پایین این بنا سطحی مستطیل شکل وجود دارد و در بالای آن، بخش اصلی فانوس نمایان است. این فانوس ارتفاع بسیار بلندی دارد که از فاصله دور هم برای افراد و گردشگران مشخص است. از این فانوس دریایی در گذشته برای نگهبانی و امور دیگر استفاده می‌شده است. 

قلعه پرتغالی های لارک

قلعه پرتغالی‌ها یکی از مکان‌های تاریخی لارک است. این قلعه در قسمت شمالی این جزیره قرار دارد که در قرن پانزدهم توسط پرتغالی‌ها در این جزیره ساخته‌شد. از این قلعه در گذشته به عنوان یک زندان جزیره‌ای استفاده شده‌است. قلعه پرتغالی‌ها در جزیره لارک، از سنگ‌های مرجانی و دریایی ساخته شده است و نمای بسیار زیبایی دارد. حتما در صورت سفر به جزیره لارک از این اثر تاریخی زیبا دیدن کنید.

قلعه پرتغالی ها

قبرستان تاریخی لارک

مطمئن باشید قبرستانی که در جزیره لارک هرمزگان خواهید دید با تمامی قبرستان‌هایی که تا به حال دیده‌اید فرق خواهد داشت. این قبرستان سالها پیش با استفاده از سنگ‌های مرجانی ساخته شده‌است. روش دفن کردن مردمان بومی این جزیره کمی خاص است. بومیان جزیره لارک طبق سنتی که از دوران زرتشتیان باقی مانده‌است، نوعی آتشدان سنتی درست می‌کنند و بر سر قبرها قرار می‌دهند. این قبرستان یکی از آثار تاریخی به جا مانده از سالیان پیش در این جزیره است.

یکی از جاهای دیدنی نزدیک به لارک، جنگل حرا قشم است که در فاصله چند کیلومتری جزیره لارک هرمزگان قرار دارد.

تفریحات جزیره لارک

در ادامه قصد داریم تعدادی از تفریحاتی که شما می‌توانید در این جزیره انجام دهید را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این جزیره رویایی نهایت لذت را ببرید و سفر خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی‌ای برای خود بسازید.

  • غواصی: یکی از لذت بخش ترین و بهترین تفریحاتی که می‌توانید در جزیره لارک انجام دهید، غواصی در آب‌های شفاف و تمیز سواحل لارک است. گردشگران ایرانی و خارجی زیادی صرفا با هدف غواصی به لارک می‌آیند تا از سواحل مرجانی و شگفت‌آور آن لذت ببرند.
  • قایق‌سواری و جت اسکی: در سواحل جزیره لارک، همانند بسیاری از ساحل‌های کشور، می‌توانید قایق‌سواری کنید، یا سوار جت اسکی شوید و لحظاتی هیجان‌انگیز را در آب‌های خلیج فارس سپری کنید.
  • کمپ زدن در ساحل: اگر علاقه‌مند به کمپ‌زدن در کنار ساحل‌های جنوب کشور هستید، لازم است بدانید که برای این مسئله باید پدیده جزر و مد را در نظر داشته باشید و بدانید که در کجای ساحل می‌توانید چادر بزنید و کمپ خود را بر‌پا کنید و از زیبایی‌های فراوان جزیره لارک نهایت لذت را ببرید.
  • ماهیگیری: اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، می‌توانید با استفاده از قایق‌های ماهیگیری که در جزیره لارک وجود دارد به میان آب بروید و به ماهیگیری بپردازید. دریای خلیج فارس غنی از انواع ماهیان است و می‌توانید تجربه ماهیگیری لذت بخشی داشته باشید.
  • تماشای غروب خورشید: تماشای غروب خورشید در جزیره لارک، یکی از بی نظیر‌ترین غروب آفتاب‌هایی است که شما می‌توانید مشاهده کنید. آسمان تمیز و باد ملایم در کنار ساحل و صدای موج دریا به همراه غروب خورشید، تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد ساخت.

اقامت در جزیره لارک

برای اقامت در لارک، شما چاره‌ای جز انتخاب اقامتگاه‌ کپری که در سواحل این جزیره وجود دارد ندارید. با وجود گردشگران زیادی که به این جزیره سفر می‌کنند، امکانات رفاهی و اقامتی زیادی در این جزیره زیبا وجود ندارد. اما با این حال اگر آمادگی و شرایط مورد نیاز برای کمپینگ در کنار ساحل را داشته باشید، بیشترین لذت را در کنار عزیزانی که با یکدیگر به این جزیره سفر کردید را خواهید برد. تماشای آسمان پرستاره شبانگاهی جزیره لارک به همراه صدای امواج، مطمئنن هوش از سر شما خواهد برد.

اقامتگاه کپری

عکس های جزیره لارک

همانطور که توضیح دادیم جزیره لارک بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده‌است و وسعتی در حدود 77 کیلومتر مربع دارد. این جزیره هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. در ادامه تعدادی تصویر از این جزیره برای شما آماده‌کرده‌ایم تا محو زیبایی و جذابیت این جزیره شوید.

چطوری به جزیره لارک بریم؟

به طور کلی راه‌های متعددی برای رسیدن به جزیره لارک هرمزگان وجود دارد. این جزیره به دلیل نزدیکی به جزیره قشم و هرمز، از هر دو جزیره امکان دسترسی دارد. می‌توان گفت بهترین راه برای دسترسی به جزیره لارک، استفاده از اسکله جزیره قشم  و تجربه یک سفر دریایی به یادماندنی است. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از اسکله‌های بندرعباس و هنگام نیز استفاده کنید تا به لارک دسترسی پیدا کنید.

آدرس جزیره لارک

همانطور که گفته شد، جزیره لارک در استان هرمزگان قرار دارد. شما برای رسیدن به جزیره لارک، هر جای ایران عزیز که هستید، خود را از مسیر هوایی و یا زمینی به بندرعباس و یا جزیره قشم برسانید. سپس با استفاده از لنج‌های موجود در اسکله، طی یک مسیر دریایی و چند ساعته خود را به جزیره لارک برسانید و از زیبایی‌های بی‌حد و اندازه این جزیره نهایت لذت را ببرید. 

سخن پایانی

اگر علاقه‌مند به جزیره هستید و محیط و آرامش بی حد و مرز جزیره را دوست دارید، جزیره لارک هرمزگان به شما هر چیزی را که از یک جزیره انتظار دارید خواهد داد. با سفر به جزیره لارک علاوه بر تماشای جاهای دیدنی در این جزیره و انجام تفریحات، می‌توانید غذاهای محلی که در این جزیره وجود دارد را امتحان کنید و برای عزیزان خود سوغاتی بخرید. امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید و علاقه زیادی به جزیره دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی جزیره هرمز را نیز مطالعه کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.