یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به آبشار میلاش رودسر + عکس و آدرس

آبشار میلاش یکی از مکانهای فوق العاده زیبا است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده است. این آبشار در غرب روستای میلاش قرار دارد و از کوه بندبن سرچشمه خود را می‌گیرد.  روستای میلاش حدود 45 کیومتری رودسر قرار دارد. مساحت آبشار میلاش 150 متر است. این آبشار خاصیت پلکانی را دارا می‌باشد به همین دلیل در قسمت حوضچه خود استخر عمیقی ندارد. دمای این آبشار بین 15 تا 20 درجه متغیر است. هرساله گردشگران زیادی در فصل پاییز برای دیدن بهشت رنگارنگ جنگل های فندق اطراف آبشار و در فصل بهار تابستان برای استفاده از آب هوای مطلوب و خنک به این مکان سفر می‌کنند. در ادامه با باماگردی همراه باشید.

آبشار میلاش کجاست؟

این آبشار یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ارتفاع این آبشار 25 متر و عرض این آبشار 8 متر است. این آبشار جلوه های پلکانی دارد و حوضچه عمیقی ندارد و از کوه های بندبن سرچشمه می‌گیرد. این آبشار حدود ۱۵۰ متر مساحت دارد. اگر می‌خواهید خاطره ای فراموش نشدنی از سفر به آبشار میلاش داشته باشید باید از سمت رشت به سمت رودسر حرکت کنید و کنید از روستای رحیم آباد به سمت روستای میلاش حرکت کنید. از روستای میلاش تا آبشار زیبای میلاش لازم است حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید.

روستای میلاش

روستای میلاش کجاست؟

این روستای سر سبزدر در دهستان اشکور سفلی، بخش رحیم آباد شهرستان رودسر استان گیلان قرار دارد. شهرستان رودسر که هرساله گردشگران بسیاری را به خوب جذب می‌کند، انتخاب عالی برای گذراندن اوقات فراغت است. مردمان زحمتکش این روستا به شغل هایی نظیر دامداری و کشاورزی مشغول هستند. از محصولات مهم این روستا میتوان به گل گاوزبان و فندق و فراورده های آن مانند فندق رست شده و فندق خرد شده اشاره کرد. جمعیت اهالی روستای میلاش حدود110 نفر در 31 خانوار است. این روستا از لحاظ داشتن امکانات رفاهی مانند سوپر مارکت و سرویس بهداشتی واقامتگاه مشکلی ندارد.  

مسیر های رسیدن به آبشار میلاش 

شما برای رسیدن به آبشار میلاش امکان سفر کردن از دو مسیر را خواهید داشت. بستگی به شما دارد که کدام مسیر برایتان آسان تراست. نکته قابل توجه این است که هر دوی این مسیرها از دل جنگل های سرسبز رودسر می‌گذرند و جذابیت های خاص خود را دارند.

مسیر اول

  • از رشت به رودسر حرکت کنید
  •  از جاده رودسر به سمت رحیم آباد حرکت کنید
  • پس از روستای زیاز، به روستای دیورود خواهید رسید
  • از جاده اصلی خارج شوید و به سمت روستای میلاش بروید
  • از روستا تا آبشار حدود 20 دقیقه پیاده روی لازم است

مسیر دوم

  • از استان مازندران از طریق جاده چالوس به سمت رودسر حرکت کنید.
  • پس از عبور از چابکسر وکلاچای، شما به رودسر می‌رسید.
  • از رحیم آباد به سمت روستای میلاش حرکت کنید.

چرا آبشار میلاش از دید گردشگران منحصر بفرد است ؟

آبشار میلاش به مانند آبشار لونک گیلان از روی صخره های تکه تکه و پلکانی با فشار سقوط میکند و همین چشم انداز و منظره ای فوق العاده به این مکان ‌می‌بخشد. همینطور به دلیل دارا بودن حوضچه ای که عمیق نیست، امکان آبتنی در این بهشت زیبا را به شما می بخشد. وجود اقامتگاه های متعدد در این مکان، همینطور تجربه‌ی قدم زدن در دل جنگل های زیبای فندق و پیاده روی با شنیدن آواز پرندگان و خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن دوستداران طبیعت هک میکند.

 بهترین زمان برای سفر به آبشار میلاش

بهترین زمان برای سفر به روستای میلاش و تماشای آبشار زیبای آن فصل بهار و تابستان است. زمانی که در روزهای گرم اواخر بهار یا تابستان زندگی ها در سطوح شهر های شلوغ بسیار طاقت فرسا می‌شود، برای فرار از زندگی عادی و داشتن اوقات فراغت به یاد ماندنی آبشار میلاش در دل جنگل های فندق و باغ های چای و مزارع بنفش گل گاوزبان می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. ناگفته نماند که این منطقه در هوای پاییز و زمستان بسیار سرد است ولی در روزهای پاییزی درختان رنگارنگ جلوه فوق العاده ای به این منطقه می‌بخشند.

جاهای‌ دیدنی‌ نزدیک‌ به آبشار میلاش

به دلیل قرار گرفتن آبشار میلاش در منطقه اشکورات شهرستان رودسر، از مکانهای دیدنی گوناگونی در نزدیکی این آبشار میتوانید دیدن فرمایید. اشکورات یکی از جاذبه های توریستی شهرستان رودسر استان گیلان می باشد. این منطقه دارای عجایب هفتگانه آبشار ها سرچشمه ها وکوهستان های زیبا است. در ادامه به بخشی از دیدنی های اشکورات رودسر میپردازیم:

  • روستای زیاز: یکی از روستاهای معروف اشکورات رودسر با طبیعت بکر و مناظر چشم‌نوازاست.
  • روستای سیاه‌کوه: یکی از روستاهای تاریخی منطقه با آثار باستانی است.
  • روستای شوئیل: یکی دیگر از روستاهای ییلاقی با مناظر بکر است.
  • روستای سیاه‌رود: دارای چشمه‌های آب سرد و مناظر طبیع یاست.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار میلاش رودسر

در ادامه به جاهای دیدنی نزدیک به آبشار میلاش رودسر میپردازیم و برای شما مقداری آن را توضیح میدهیم.

عکس آبشار میلاش رودسر

اقامتگاه بوم‌گردی میلاش در روستای میلاش

اقامتگاه بوم گردی میلاش در روستای میلاش شهر رودسر استان گیلان واقع شده است که با دارا بودن 2 سوئیت سنتی و 1 ویلای مدرن (دوخوابه)، ظرفیت استاندارد پذیرش آن، 30 نفر است، اما برای تورها امکان ارائه خدمات اقامتی برای حداکثر 40 نفر وجود دارد. مجهز به سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و تخت در روستایی زیبا و سرسبز در دل جنگل بنا شده که چشم اندازی زیبا رو به کوه ، جنگل و دره های اطراف دارد.

 اقامتگاه بوم‌گردی آهیل رودسر

اقامتگاه آهیل در روستای بزکویه شهرستان رودسر واقع شده است. آهیل چشم اندازی ویژه به سمت جنگل های زیبای گیلان و همینطور دریای کاسپین دارد. و دارای سوئیت های سنتی با امکانات حمام و سرویس بهداشتی است.

اگر علاقه مند به طبیعت گردی و بازدید از دریاچه هستید حتما بازدید از دریاچه ویستان را فراموش نکنید.

برای رفتن به آبشار میلاش چه نکاتی را باید بدانیم

به دلیل دوری آبشار میلاش رودسر از امکانات رفاهی، بهتر است که قبل از رفتن به این آبشار نیاز های خود را در روستا های اطراف برآورده‌کنید. نزدیکی این آبشار امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و یا سوپر مارکت و یا مکانی برای فراهم کردن تجهیزات پباده روی وجود ندارد.در نظر بگیرید برای راحتی در زمان پیاده روی حتما کفش مناسب به همراه خود داشته باشید.

اقامتگاه بوم گردی میلاش 

برای افرادی که می‌خواهند بعد از بیست دقیقه پیاده روی در یک مکان آرامش بخش و دنج استراحت کنند و در نزدیکی این آبشار کمپ کنند، اقامتگاه بوم گردی تالش انتخابی عالی برای آنهاست. این اقامتگاه ده دقیقه با آبشار فاصله دارد.

سخن پایانی 

در این بلاگ ما به زیبایی ها رودسر و آبشار میلاش و امکانات رفاهی موجود در نزدیکی این آبشار و بهترین زمان سفر به این آبشار و همچنین اقامتگاه های موجود در نزدیکی این مکان و همینطوردلایل منحصر بفرد بودن آبشار میلاش پرداختیم. امیدوارم که از این مطالب نهایت استفاده را کرده باشید.

مطلب پیشنهادی: آبشار آهکی اسکلیم

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.