یک پیشنهاد گردش تازه

کوه صفه اصفهان

کوه صفه بام اصفهان

 

کوه صفه یکی از مناطق و تفرجگاه های معروف اصفهان به حساب می آید.این پارک کوهستانی علاوه بر کوه امکانات تفریحی زیاد دیگری هم دارد . که فضای دل انگیزی را همراه با امکانات زیاد در اختیار شما میگذارد.اگر اهل ورزش و کمپ زدن باشید میتوانید از غار هایی که در دل کوه وجود دارند دیدن کنید و کل شب را در آن جا سپری کنید. اگر هم اهل تفریحات هیجانی هستید میتوانید به قسمت شهربازی یا سالن بولینگ بروید. در واقع این پارک کوهستانی مناسب همه نوع سلیقه برای گردش است.

 

معرفی کوه صفه

کوه صفه با ارتفاع 2241 متری به بلند ترین نقطه ی شهر اصفهان یا همان بام اصفهان معروف است.این کوه نقش زیادی در تاریخ ایران دارد. به طوری که در زمان ساسانیان به عنوان پناهگاه مردم هنگام جنگ و حمله استفاده میشد که نشانه هایی از قلعه های ساسانی ها هم است. اما در دوران صفویه به مکانی برای تفریح و خوش گذرانی درباریان تبدیل شد.

این کوه بخشی از رشته کوه های زاگرس در جنوب شهر اصفهان است.به دلیل پتانسیل بالای این کوه میتوانید تفریحات زیادی در آنجا انجام دهید.چشمه ها ، غار ها و امکانات دیگر کوه نشانه ی ارزش طبیعی آن است.

کوه صفه

چرا به آن کوه صفه میگویند؟

این کوه از محل چشمه ای به نام خاچیک آغاز میشود که در این قسمت سنگ کوه از خاک جداشده است و دامنه کوه را ساخته است.در انتها به فضایی صاف ختم میشود.نام کوه صفه هم به دلیل صاف بودن انتهای سنگی کوه است .

همه چیز درمورد کوه صفه اصفهان

امکانات تفریحی کوه صفه

در این منطقه علاوه بر اینکه میتوانید از طبیعت لذت ببرید ، میتوانید از امکانات فوق العاده ی پارک کوهستانی هم استفاده کنید و یک روز عالی برای خود و خانواده بسازید.

بام اصفهان

بام اصفهان با توجه به تمام امکانات پارک محبوب ترین قسمت صفه است .که چشم انداز زیبایی از شهر به شما میدهد.شما میتوانید نقاط بسیار زیبا همچون منظره ای از زاینده رود را مشاهده کنید.در بام اصفهان رستوران معروف و پرطرفدار شاندیز قرار گرفته شده است . اگر بتوانید کوهنوردی کنید و به قله برسید ، میتوانید تپه های هزار دره را مشاهده کنید.

کوه صفه دارای دو قله است ، قله جنوبی و شمالی که بر روی آن ها دکل های مخابراتی ساخته شده است.

کوه صفه

پارک وحش

در بخشی صفه پارک وحش ساخته شده است.وسعت این پارک 50000 مترمربع است که حیوانات زیادی در آنجا زندگی میکنند.در اصل این این پارک وحش یک باغ وحش کوچک است که میتوانید تعدادی حیوان در آن ببینید. اردک، غاز و قو، کل و بز، قوچ و میش، گراز، خرگوش، سگ و شتر و… بخشی از حیوانات پارک هستند.

باغ وحش صفه

پل رنگین‌کمانی

این پل از جنس سنگ است و در قسمت پشتی کوه صفه در جبهه ی غربی قرار دارد.

قلعه شاهدژ

در قسمت شمال غربی کوه صفه قرار دارد.در گذشته برای دفاع در برابر حمله دشمنان به اصفهان استفاده میشد.مهم ترین قسمت قلعه مرکز آن است که به قلعه دیو مشهور است.

قلعه شاهدژ صفه

غار های کوه صفه

بیشتر از 14 تا غار مختلف در این کوه دیده شده است:

  • غار کسری 
  • غار بیدستون یا غار انجیری یا انجیلی 
  • غار قنبر 
  • غار هفت چشمه
  • غار کفتار
  • غار گنگ آباد
  • غار دست‌کندِ چکاد 
  • غار دست‌کند “الله” 
  • غار سیمرغ 

برای رفتن به این غار ها حتما باید امکانات کامل و تجربه کافی داشته باشید.

تله کابین صفه

تله کابین صفه شما را به راحتی به قسمت بام صفه میبرد و میتوانید به رستوارن رفته و از آن لذت ببرید.خط اول آن از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد می باشد که وقتی پیاده شوید می توانید از بام اصفهان شهر اصفهان و قلعه شاهدژ را مشاهده کنید. خط دوم نیز از گردنه باد به سمت قلعه تاریخی شاهدژ حرکت میکند.اما متاسفانه به دلیل نداشتن برق اضطراری چند وقتی است که قابل استفاده نیست و آنجارا را پلمپ کرده اند.

تله کابین صفه

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهدای صفه

کوه صفه از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه‌های تخت رستم و دره‌خان، از شرق به شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و خط آهن محدود می‌شود.

اگر به گردشگری در شهر اصفهان علاقه دارید از مقاله های زیر دیدن کنید.

عمارت عالی قاپو

کلیسای وانک

اصفهان و دیدنی های آن

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.