یک پیشنهاد گردش تازه

پارک ارم تهران

پارک ارم تهران را بیشتر بشناسید

یکی از تفریحات سرگرم‌کننده و هیجانی برای انسان‌ها در طول این سال‌ها رفتن به شهربازی است. اگر تصمیم دارید یک روز عالی و پر از استرس را تجربه کنید بهترین انتخاب برای شما پارک ارم تهران است.

این پارک بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران است. این شهربازی مناسب برای تمام سنین است و همه می‌توانند لحظات بسیار خاطره‌انگیزی را در پارک ارم برای خود بسازند.

"امکانات

تاریخچه ی پارک

پارک ارم تهران که یک از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران است در اوایل دهه ۱۳۵۰ خورشیدی به وسیله رحیم علی خرم تأسیس شد. اسم آن را پارک خرم نامیدند.

بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ این پارک مصادره و به دست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درآمد. پارک ارم تهران را با نام مجموعه ارم سبز نیز می‌شناسند.

وسعت پارک

پارک ارم تهران در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار کیلومتر بنا شده‌است. قسمت‌های مختلف شهربازی شامل سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی و شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی و گیم است.

قسمت تفریحی شامل ۲۰ هکتار فضای سبز و جنگلی، بزرگ‌ترین باغ وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری، تالارهای پذیرایی کشتی، دریاچه ۹ هکتاری با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری، استخر روباز و حمام آفتاب بانوان است.

"دریاچه

این پارک تقریبا تمام امکاناتی که شما در ذهن خود دارید برای تفریح را در بر دارد.

راهنمای قسمت‌های مختلف پارک

به دلیل وسعت زیاد پارک بهتر است قبل از رفتن تمام نقاط پارم را بشناسید تا وقت خود را برای انتخاب و پیدا کردن منطقه‌ی موردنظر خود تلف نکنید.

فضای بازی سرپوشیده پارک ارم تهران

این قسمت از پارک ارم را در سال 1385 ساختند. در این بخش حدود 120 بازی مهیج وجود دارد.

بهترین قسمت‌های فضای بسته پارک از دید بازدید کنندگان شامل انواع سیمیلاتورها هیجان‌انگیز تیراندازی، رانندگی، بازی‌های جنگی، پینت‌بال لیزری، دستگاه‌های مسابقه‌ای رالی، دربی، ویدیو گیم، دستگاه‌های هدف‌گیری شوینگ گالری، تیراندازی لیزری و دستگاه‌ها چرخشی مانند چرخ فلک، توپ جادویی و صخره نوردی متحرک می‌شود. از دیگر امکانات این بخش می‌توان به سینما 4 بعدی با ظرفیت 64 نفر، کافی‌شاپ، رستوران و اتاق تولد اشاره کرد.

شهربازی‌های سر باز

لونا پارک (1) “شهربازی 1”
بخش اول که لونا پارک یک است بیشتر وسایل آن مناسب کودکان است.

رالی کودکان، قوی گردان، تاب کودک، جامپینگ، اسب گردان، یوفو، کشتی صبا، سفینه، تونل وحشت، ترن هوایی کودک، استخر توپ، ستاره گردان، سالتو و استخر توپ برخی از بازی‌های این بخش از پارک است.
لونا پارک (2) “شهربازی 2”
این قسمت نسب به لونا پارک 1 هیجان انگیزتر است و مناسب نوجوانان و سنین بالاتر است.

در این قسمت از پارک ارم تهران بازی‌هایی چون قطار شادی، مونوریل، سینما 4 بعدی، سقوط آزاد، رالی آسفالتی، عینک سه بعدی، فریزبی کودک، موتور پرشی، بوستر، قوی گردان، کشتی امیر، کاتر پیلار، ماشین‌برقی بزرگسالان، سورتمه و چرخ و فلکی با ارتفاع 35 متر را تجربه خواهیدکرد.
لونا پارک (3) “شهربازی 3”
از این قسمت هرکسی نمی‌تواند استفاده کند هیجان آنقدری بالا می‌رود که خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

هیجان‌انگیز ترین وسیله بازی پارک ارم در این بخش قرارگرفته است “اسکیت یو” ارتفاع این وسیله حدود 32 متر استکه شما را بر یک ریل شبیه به حروف یو انگلیسی با سرعت تاب خواهدداد.

سالن بولینگ پارک ارم

یک از اولین سال‌های اختصاصی بولینگ در تهران است. در سال 1395 سالن بولینگ ارم در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با هزینه ی 850 میلیلون تومان ساخته‌شد.

این سالن دارای خط به طول 21 متر و عرض 160 سانتی متر مجهز به سیستم امتیاز دهی خودکار، توپ برگردان و پین چینی است.بولینگ پارک ارمباغ وحش ارم

از قشنگ‌ترین قسمت‌های پارک می‌توان به باغ وحش ارم در سراسر ایران، جنوب پارک ارم واقع شده است اشاره کرد.

در سال 1369 اولین اقدام‌ها برای راه‌اندازی یک باغ‌وحش مناسب در پارک ارم تهران انجام‌شد.

800 حیوان در قالب 121 گونه جانوری در این پارک وجود دارد. برخی از این حیوانات بومی ایران هستند و برخی از آن‌ها حیواناتی هستند که از خارج از کشور به ایران وارد شده اند.

این قسمت مساحتی در حدود 5 هکتار را به خود اختصاص داده است و این امکان را به وجود آورده تا کودکان و همچنین بزرگ سالان از نگاه کردن زندگی حیوانات لذت ببرند.

از ویژگی‌های جالب این باغ‌وحش این است که بلیط برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.

حیوانات این باغ‌وحش از گونه‌های مختلف مانند: به گورخر، خرس قهوه‌ای، گوزن زرد ایرانی، میمون، فیل، شترهایی با دو کوهان، کانگورو، کرکس، طاووس، گوزن‌های زرد اروپایی، تمساح، لاک‌پشت، مار پیتون، ببر، گرگ، روباه، کفتار، یوز پلنگ، زرافه، همستر، عقاب، ایگوانا و.. هستند.

اگر عاشق حیوانات هستید و از گردش در باغ‌وحش لذت می‌برید حتما با باغ وحش صفا دشت کرج آشنا شوید!.

باغ وحش پارک ارم اطلاعات
باغ وحش پارک ارم تهران

آدرس پارک ارم تهران کجاست؟

این پارک در غرب تهران ساخته شده است. آدرس دقیق: تهران- کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج- بعد از پل ستاری- خروجی اتوبان شهید باکری.

ساعت کاری پارک ارم

از شنبه تا پنج شنبه: 17:30 الی 1:00 بامداد جمعه و تعطیلات رسمی: 16:00 الی 2:00 بامداد

مسیر دسترسی به پارک ارم تهران

پارک ارم تهران با مترو:

اگر قصد دارید با مترو به پارک ارم بروید، ایستگاه ارم سبز نزدیک‌ترین ایستگاه به این مکان است و حدود پنج دقیقه با آن فاصله دارد.

وسیله نقلیه عمومی:

با سوار شدن در اتوبوس خط میدان آزادی – کرج نیز می‌توانید به پارک ارم بروید.

آدرس پارک ارم تهران:

تهران، کیلومتر چهار اتوبان تهران -کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

در آخر که اگر به دنبال یک روز خوب برای خود در این ایام می‌گردید ، بهترین انتخاب شما پارک ارم است که می‌توانید ساعت‌ها حتی روزها در آنجا به تفریح بپردازید.

البته اگر ساکن تهران نیستید و تصمیم به سفر به یک پارک را دارید روی لینک کلیک کنید تا یکی از پارک‌های بی‌نظیر ایران را آشنا شوید.

اگر به این پارک علاقه‌مند بودید پارک ملت مشهد را از دست ندهید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.