یک پیشنهاد گردش تازه

بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت در نوروز 1401

بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت در نوروز 1401

شمال ایران مناطق توریستی و گردشگری فراوانی دارد به همین دلیل مقصد نخست گردشگران و مسافران به‌ویژه در تعطیلات عید نوروز و آخر هفته به شمار می‌رود که همیشه جاده‌های منتهی به آن پرترافیک و شلوغ دنبال می‌شوند. آب‌وهوای دلپذیر در کنار چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و وجود توأم دریا و جنگل شمال ایران را به یک منطقه توریستی و گردشگری تبدیل نموده است که ما در این مقاله به معرفی بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت در نوروز 1401 خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با باماگردی همراه ما باشید.

چه زمانی برای تفریح و گردش به شمال سفر کنیم؟

شما در چهارفصل سال می‌توانید به شمال سفر کنید؛ البته بهترین زمان سفر به شمال فصل بهار، تابستان و همچنین اوایل پاییز است.

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401 کدامند ؟

در نوروز 1401 می‌توانید به شهرهای شمالی ایران منجمله گیلان، مازندران و گلستان سفر و خاطره شیرینی از سفر به دل طبیعت و مناطق توریستی و گردشگری شمال در دفتر زندگی خود ثبت کنید.

بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت در نوروز 1401

سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان سالانه میزبان توریست‌ها، گردشگران و مسافران بیشماری هستند که برای تفریح و گردش و ثبت یک خاطره شیرین به همراه دوستان و خانواده این مناطق را برای سفر انتخاب می‌کنند. بیشتر افراد صرفاً مناطق گردشگری شمال را به دریا و جنگل مرتبط می‌کنند و این در حالی است که شمال ایران مناطق گردشگری فوق‌العاده زیبایی دارد که روح آدمی را صیقل می‌دهد که این مناطق عبارت‌اند از:

گنبد کاووس

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

گنبد کاووس که با نام گنبد قابوس نیز شناخته می‌شود بر فراز تپه خاکی در استان گلستان قرار دارد که بدون شک یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی شمال محسوب می‌شود. این اثر تاریخی در دوره ساسانیان ساخته‌شده و در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. جالب است بدانید که گنبد کاووس بلندترین برج تمام آجری موجود در جهان به شمار می‌رود؛ پس به هنگام سفر در نوروز 1401 بازید از این مکان توریستی را فراموش نکنید. بازدید از این مکان توریستی رایگان است که در طول شبانه‌روز می‌توانید از آن بازدید کنید. این اثر تاریخی در استان گلستان و در شهر گنبد کاووس قرار دارد.

آبشار کبودوال

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای ایران محسوب می‌شود که در یک منطقه سرسبز با آب‌وهوای دلپذیر در استان گلستان در شمال قرار دارد و برای افرادی که عاشق پیاده‌روی در دل طبیعت و جنگل هستند بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای رسیدن به این آبشار پرصلابت باید نزدیک به 20 تا 25 دقیقه در دل طبیعت سرسبز با شنیدن صدای صوت پرندگان پیاده‌روی کنید. این آبشار 1780 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب آن از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد که آب قابل شرب و زلالی دارد.

دریاچه لفور

دریاچه لفور از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به شمار می‌رود که در دل جنگل‌های سوادکوه قرار دارد و برای کسانی که به دنبال ماجراجویی در دل جنگل و طبیعت با درختان متنوع و سرسبز هستند گزینه خوبی محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا فصل بهار و تابستان است که می‌توانید با برنامه‌ریزی در نوروز 1401 به این منطقه توریستی سفر کنید. امکان چادر زدن در این منطقه زیبا برای ثبت یک خاطره شیرین و وجود دارد که می‌توانید از طبیعت چشم‌نواز آن عکس‌های هنری زیبایی بگیرید.

جنگل دالخانی به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت در نوروز 1401

جنگل دالخانی بدون شک یکی از بهترین نقاط گردشگری برای مسافران و توریست‌ها در تعطیلات عید و آخر هفته به شمار می‌رود که طبیعت بکر و چشم‌نوازی دارد. این جنگل زیبا در جنوب شرقی رامسر قرار دارد. هوای خنک و دلپذیری دارد که در آن می‌توانید درختان مختلفی همچون فندق، ازگیل، بلوط، ولیک و … را مشاهده کنید.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

جنگل‌های دو هزار و سه هزار شناخته‌شده‌ترین مناطق گردشگری شمال محسوب می‌شوند که سالانه گردشگران زیادی را در تعطیلات عید نوروز و تعطیلات آخر هفته برای تماشای زیبایی‌های خدادادی این منطقه به‌سوی خود جذب می‌کنند. جالب است بدانید که ارتفاع جنگل‌های دو هزار و سه هزار از سطح دریا به ترتیب دو و سه هزار است شاید به همین دلیل این جنگل‌ها را دو هزار و سه هزار می‌نامند. صدای صوت پرندگان و لالایی گنجشک‌ها در لابلای درختان سر به فلک کشیده یک سفر به یاد ماندنی از شمال ایران را به ما هدیه می‌کند. این مکان توریستی در استان مازندران در تنکابن قرار دارد که بهترین زمان سفر به آن فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز است.

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه جزئی از مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

اولسبلنگاه یک منطقه ییلاقی است که بر فراز شهر ماسال قرار دارد. این منطقه گردشگری در فصل بهار و تابستان به دلیل هوای خنک و دلپذیر میزبان گردشگران و مسافران زیادی است که در ارتفاعات این منطقه به دنبال تماشای زیبایی خدادادی هستند.در ارتفاعات اولسبلنگاه شما می‌توانید رویای ابر سواری در کنار طبیعت بکر و کلبه‌های چوبی را به واقعیت تبدیل کنید چراکه ابرها در این منطقه در زیر پایتان شکل می‌گیرند. این منطقه توریستی با عنوان بهشت گمشده ایران نیز شناخته می‌شود.

جنگل گیسوم

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

جنگل گیسوم از مناطق به شدت زیبای گیلان در شمال ایران به شمار می‌رود و برای افرادی که به دنبال لذت بردن از جنگل و دریا هستند گزینه خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه پس از طی مسیر جاده جنگلی گیسوم می‌توانند به ساحل دریای خزر برسند. ملاقات دریا و جنگل را در می‌توانید در این منطقه توریستی و گردشگری به تماشا بنشیند و از آن لذت ببرید. به‌طورقطع بهترین زمان سفر فصل بهار و تابستان است که البته با برنامه‌ریزی می‌توانید اوایل فصل پاییز نیز به این منطقه سفر کنید. جنگل گیسوم در نزدیکی شهر تالش قرار دارد.

تالاب انزلی

تالاب انزلی محبوب‌ترین و معروف‌ترین منطقه گردشگری و تفریحی گیلان به شمار می‌رود. این تالاب ارزشمند که سالانه مسافران زیادی را به‌ویژه در عید نوروز به خود جذب می‌کند از رسوب‌گذاری طولانی‌مدت و پایین رفتن سطح دریا به وجود آمده است. دارای آب شیرینی است که گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند. از جمله تالاب‌های بین‌المللی است که به ثبت رسیده است. قایق‌سواری در سطح این تالاب لحظاتی توأم با آرامش را به شما هدیه می‌دهد که می‌توانید در دل آن به ماجراجویی خود ادامه دهید و ماهیگیری کنید و تجربه دلنشینی از سفر به شمال در دفتر زندگی خود ثبت کنید. این تالاب ارزشمند و زیبا در استان گیلان در انزلی قرار دارد

ساحل چمخاله

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

ساحل چمخاله مکانی زیبایی برای تفریح و گردش به هنگام تعطیلات عید و آخر هفته به شمار می‌رود که دارای امکانات رفاهی و خدماتی بیشماری است که از جمله امکانات و تفریحات آن می‌توان به قایق‌سواری، شنا، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، شن درمانی، زمین‌های بزرگ برای بازی کودکان، وجود مراکز خرید و پیاده‌روی در ساحل اشاره نمود.

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت‌شده در ایران محسوب می‌شود که یک منطقه حفاظتی است به همین دلیل پناهگاهی امن برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است که در آن بیش از 1250 گونه گیاهی و 200 گونه جانوری زندگی می‌کنند. این پارک جنگلی در استان گلستان قرار دارد.

قلعه ماران

مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401
مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

 

قلعه ماران در 76 کیلومتری گلستان قرار دارد که مردم محلی آن را بانام‌های مختلفی همچون قلعه میران، قلعه موران و دژ تاکی می‌شناسند. موقعیت بسیار خوب و عالی‌ای برای ماجراجویی  و گردش در طبیعت برای مسافران و گردشگران در شمال دارد که می‌توانید آن را در برنامه سفر نوروزی خود برای بازدید قرار دهید.

دریاچه شورمست ، یکی از مناطق گردشگری شمال در نوروز 1401

دریاچه شورمست در استان مازندران و در دل طبیعت بکر و چشم‌اندازهای طبیعی جنگل توسکا قرار دارد. که در فصل بهار و تابستان می‌توانید به این منطقه توریستی سفر و لحظات زیبایی از تفریح و گردش به این منطقه گردشگری را در دفتر زندگی خود ثبت کنید.

چشمه‌های رویایی باداب سورت

چشمه‌های باداب سورت یکی از شگفتی‌های طبیعت به شمار می‌رود که به هنگام سفر به مازندران می‌توانید از آن بازدید کنید. این چشمه ها سورت همچون یک اثر هنری زیباست که در اثر چین‌خوردگی‌های زمین به‌صورت پلکانی درآمده است. رنگهای ارزشمند و زیبا در کنار کانی‌های موجود در حوضچه‌ها یک اثر هنری زیبا را برایتان نمایان می‌کند

. بهترین زمان سفر به این منطقه تعطیلات فصل بهار در نوروز 1401 است.

سخن پایانی

شمال ایران در واقع نخستین مقصد مسافران و گردشگران به دلیل داشتن هوای دلپذیر، مناظر طبیعی، چشمه‌های زیبا، دریا، جنگل، آبشار و … به شمار می‌رود. تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عید نوروز بهترین زمان سفر به شمال پس از یکسال کار و تلاش به شمار می‌رود؛ چراکه تماشای زیبایی‌های مناطق گردشگری و توریستی شمال حال آدمی را دگرگون و روح تازه‌ای در کالبد خسته آدمی می‌دمد.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.