یک پیشنهاد گردش تازه

باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت در ملارد کرج

آنچه در این مقاله میخوانید :

شیر کمیاب باغ وحش صفادشتیکی از تفریحاتی که از گذشته تا به امروز بین کودکان و بزرگ سالان طرفداران زیادی داشته است رفتن به باغ وحش و دیدن حیوانات کمیاب و وحشی است. که باغ وحش صفادشت یکی از کامل ترین باغ وحش های ایران است.

تماشای حیوانات در هنگام بازیگوشی یکی از بزرگ ترین لذت هایی است که میتوانید در باغ وحش ببینید.

باغ وحش صفادشت یکی از وسیع ترین باغ وحش های ایران است که در ملارد کرج و 50 کیلومتری استان تهران قرار گرفته شده است.بعد از باغ وحش ارم بهترین باغ وحش تهران محسوب میشود.مساحت این باغ وحش حدود 5 هکتار است .

گوناگونی حیوانات به دلیل وسعت بالای باغ وحش به صورت فوق العاده ای است .به صورتی که 800 جانور از 100 گونه ی مختلف در آن جا زندگی میکنند.

توضیح باغ وحش صفادشت درباره علت مرگ گورخر آفریقایی

مرگ گورخر صفادشت

در چند روز گذشته خبر وارد کردن سه راس گورخر آفریقایی به ایران بسیار داغ شده و مردم در فضای مجازی راجب آن صحبت میکنند.در پی این اخبار اتفاق ناراحت کننده ای که باعث خشم مردم شد اتفاق افتاد.

گورخر نر به دلیل بی کفایتی مسئولان باغ وحش تلف شد و جان خودش رو از دست داد.

به دلیل عکاسی با گورخر ها یکی از آن ها در جوب افتاده و برای بیرون آوردن آن از روش هایی مانند شلاق و هل دادن استفاده شد.

 ویدیو هایی از آن در فضای مجازی پخش شده است. علت مرگ با بررسی تیم دامپزشکی باغ‌ وحش مشخص کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است.

گورخر ها از کشور بلغارستان خریداری شده و پس از دو روز به گمرک کشور ترکیه رسیدند . در آن جا بدون هیچ تاخیری  گورخر ها را ترخیص کردند تا وارد ایران شوند.

پس از استقرار گورخر ها در گمرک مسئولان محموله را ترخیص نکردند و به دلیل بومی نبودن و دلایل بهداشتی و نوع غذای ویژه ای که نیاز داشتند رسیدگی به آن ها نشد که باعث آسیب های جدی شد.

در تاریخ 9 اردیبهشت بلخره گورخر ها وارد تهران شدند و به دلیل تعطیلی به مدت 2 روز در آنجا ماندند و در تاریخ تاریخ 11 اردیبهشت به سمت باغ وحش حرکت کردند.

در مسیر حرکت به سمت باغ وحش گورخر نر متاسفانه جان خودش را از دست داد و مرده ی آن به باغ وحش صفادشت رسید.خبر بد اینکه حال دو گورخر دیگر هم مناسب نیست و تحت درمان هستند.

خبر ناراحت کننده نوع برخورد مسئولان باغ وحش صفادشت و پاسخ با فحاشی به مردم نسبت به اعتراض آن ها است .

گونه های باغ وحش صفادشت

زرافه صفادشت

دسته هایی از نوع حیواناتباغ وحش گوشتخواران، گیاهخواران، پرندگان و آبزیان است.  این باغ وحش از نوع گونه های جذابی از حیوانات زندگی میکنند .مانند شیر آفریقایی، ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون ، زرافه آفریقایی و گورخر بلغارستانی در دید عموم قرار گرفته اند. همچنین  حیواناتی مثل جغد، عقاب، خرس، پلنگ، سگ آبی، طاووس ، انواع پروانه و.. در باغ وحش زندگی میکنند.جذاب ترین قسمت باغ وحش حوانات کمیاب آن است از قبیل شیر آفریقایی ، زرافه ، پلنگ جگوار سیاه و گونه هایی از خزندگان و.. است.

حیوانات تاکسیدرمی

علاوه بر حیوانات زنده مجموعه ای از حیوانات تاکسیدرمی شده باعث ایجاد فضای منحصر به فرد شده که این گونه های کمیاب در دیگر باغ وحش ها دیده نمیشوند.

پرندگان باغ وحش

برای کسانی که عاشق پرنده ها هستند باغ وحش صفادشت مانند بهشتی هیجان انگیز است . پرندگانی که در این باغ وحش زندگی میکنند: شامل شاه طوطی، کله شوکاء، پرستوی دریایی، کاسکو، باقرقره، دلیجه، دوراج و تیمار می‌شود.

آکواریوم

در آکواریوم مجموعه میتوان حیواناتی مثل دراگون، بلک مانیتور، آرژانتین تگو، یلو آناکوندا، مار پیتون، لئوپارد گکو، کلمبین رنبو بوآ و… وجود دارند. همچنین اطلاعاتی مانند حداکثر سایز، طول عمر، زیستگاه، دمای محیط، تغذیه و توضیحات را می‌­توان روی قفس آن­ها دید.

امکانات تفریحی باغ وحش صفادشت

پونی باغ وحش صفادشتعلاوه بر دیدن حیوانات که تفریح بسیار جذابی است استفاده در این باغ وحش امکانات تفریحی هیجان انگیزی در آن برای شما در نظر گرفته شده است.

بعد از وارد شدن شما در همان ابتدا ویلچر ها و ماشین های کودک برای جابه جایی آسان تر مواجه میشوید.

مغازه هایی که عروسک حیوانات باغ وحش را میفروشند برای کودکان سرگرمکننده هستند.برای استراحت بعد از گردش طولانی میتوانید از بوفه­ غذا، آبمیوه، فست فود یا حتی رستوران این مجموعه استفاده کنید.

اسب سواری

از ویژگی های قابل توجه مجموعه میتوان به اسب سواری کودکان اشاره کرد.کودکان و فرزندان شما می‌توانند با سوار شدن بر روی اسب کوچک و دوست‌داشتنی پونی لذت‌بخش‌ترین خاطرات خود را رقم بزنند.

شتر سواری

همه ی بازدیدکنندگان علاوه بر کودکان میتوانند از شتر سواری و تجربه ی بی نظیر آن برخوردار شوند.

ماهیگیری

استان البرز با داشتن رودخانه‌های متعدد یک مقصد ایده آل برای هر ماهیگیر می باشد. باغ وحش ملارد این امکان را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده است که بتوانند در دریاچه زیبا و پرماهی آن با آرامش کامل در یک محیط متفاوت از ماهیگیری لذت ببرند.

آدرس و ساعت کاری

ساعت بازدید باغ وحش صفادشت هر ۳۶۵ روز سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است. که بهتر است ساعتی به آنجا بروید که هوا خنک تر باشد تا حیوانات بیدار باشند.

تهران، صفادشت، میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه آزاد اسلامی

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.