یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی جنگل الیمستان،تصاویر و راهنمای دسترسی

الیمستان کجاست؟

یکی از زیباترین استان‌های مازندران شهرستان آمل است. این شهرستان مکان‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که امروز به معرفی یکی از آن‌ها می‌پردازیم. الیمستان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. در این مکان گیاهانی به نام الیما رشد می‌کنند. الیما در واقع نوعی تره کوهی است که روستایی‌ها با آن آش و کوکوسبزی درست می‌کنند. نام این جنگل هم از همین گیاه گرفته شده است. این منطقه در فصول بهار و اردیبهشت در زیباترین حالت خود قراردارد و برای بازدید کنندگان یک فرصت عالی به حساب می‌آید.

آنچه در این مقاله میخوانیم:

درباره جنگل الیمستان

همانطور که در ابتدا گفتیم این جنگل فرصت خوبی برای گردشگران به حساب می‌آید همچنین دیگر اشخاصی همچون عکاسان هم از این فرصت استفاده می‌کنند و برای گرفتن عکس‌هایی رویایی به بازدید جنگل الیمستان می‌آیند. قسمت به قسمت این جنگل با یکدیگر متفاوت است. در یکجا هوا گرم و شرجی و جایی دیگر خنک است و مه دارد و همینطور ادامه پیدا می‌کند. این جنگل پر است از درخت‌های کوتاه و بلند که یکی یکی در کنار یکدیگر قرارگرفته است و مناظر رویایی را تشکیل داده‌اند.
بعضی از این درخت‌ها میوه‌هایی همچون ازگیل، ولیک و آلوچه جنگلی هم دارند. اگر به همراه خانواده یا تور به این جنگل سفر کردید می‌توانید با پیاده‌روی، طبعیت زیبای این جنگل را مشاهده کنید.فراموش نکنید که این جنگل عظیم است پس حتما همگی در کنار یگدیگر باشید تا یک وقت کسی گم نشود. طبعیت زیبای این جنگل بسیار مورد توجه عکاسان است، اگر شما هم یک دوربین عکاسی به همراه خود دارید پس منتظر چه هستید شما هم دوربین خود را بردارید و از جای جای این طبیعت عکس برداری کنید.

جنگل الیمستان

بهترین زمان بازدید از جنگل

 

با شروع فصل بهار جنگل الیمستان جلوه‌ای تازه و بهارانه به خود می‌گیرد. درختان شکوفه می‌زنند و گل‌های زیبا می‌رویند. در ادامه با آغاز تابستان خزه‌ها شروع به روییدن می‌کنند و تا جایی که می‌توانند به دور درختان میپیچند. اگر هم در فصل پاییز به این جنگل سفر کنید محو زیبایی رنگارنگ جنگل می‌شوید.زمستان سردی و زیباییش را به جنگل هدیه می‌دهد و همه‌جا سفید پوش می‌شود. در این فصل معمولا روستایی‌ها از الیمستان می‌روند ولی بقیه روستایی‌ها در جنگل می‌مانند. همانطور که گفتم هر فصل زیبایی بخصوص خود را دارد ولی به نظر من اواسط بهار و اوایل پاییز می‌تواند بهترین زمان برای سفر به الیمستان باشد ولی همانطور که گفتم نمی‌شود از زیبایی زمستان هم چشم پوشی کرد.

جنگل الیمستان

راهنمای اقامت در الیمستان

شما می‌توانید در این جنگل کمپ کنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید. حتما یادتان باشد که به تنهایی در این منطقه کمپ نکنید. حتما به همراه خانواده و یا تور گردشگری در منطقه کمپ کنید. همچنین به یاد داشته باشید که جنگل فارغ از هر گونه امکانات هست پس بهتر است وسایل گردشگری و پیاده‌روی و موادغذایی نیز به همراه خود داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در خانه‌ها و ویلاهای روستایی نیز اقامت کنید.

جنگل الیمستان

راهنمای دسترسی 

از تهران کیلومتر 140 جاده و از آمل کیلومتر 20 جاده هراز با تابلویی روبه‌رو خواهید شد که بر روی آن امامزاده لهاش نوشته شده است. شما باید وارد این فرعی بشوید. با رسیدن به دوراهی سمت چپ بروید. مسیر جاده با آسفالت پوشیده شده است و از این جهت رانندگی آسان‌تر است البته پیچ‌وخم زیادی هم دارد. شما با 7 کیلومتر رانندگی در این مسیر خاکی به امامزاده قاسم و اول جنگل الیمستان می‌رسید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد برای دیدن سایر دیدنی‌های استان مازندران مقاله “آبگرم فلکده” را بخوانید. 

جنگل الیمستان

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.