یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به دریاچه فراخین نوشهر + عکس و آدرس

دریاچه فراخین کجاست؟

دریاچه فراخین، که به تالاب فراخین نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر و کم‌نظیر استان مازندران و نوشهر است. این دریاچه با وسعت تقریبی ۵۰۰۰ مترمربع، در دل جنگل‌های سرسبز روستای ویسر، در نزدیکی شهر نوشهر واقع شده است. فاصله نوشهر تا دریاچه فراخین چیزی در حدود یک ساعت است.این دریاچه در جنگل‌های هیرکانی در نزدیکی جاذبه‌های متعددی چون آبشار دارنو، آبشار هالی دره و آبشار آلاشور قرار دارد.
فراخین، نام دریاچه ای در نزدیکی روستای ویسر در نوشهر مازندران است که در میان درختان سر به فلک کشیده قرار دارد. این دریاچه در ارتفاع 2200 متری، میان جنگلی با درختان بلند و شاخ و برگ‌هایی زیبا قرار گرفته و آرامش و سکوتی جذاب ایجاد کرده است.
آبِ این دریاچه که بیشتر شبیه به یک تالاب جنگلی است، از چشمه فراخین در بالادست آن و نزولات آسمانی، تامین می‌شود. اگر در شمال ایران به دنبال مکانی هستید که بکر باشد و بتوانید برای چند ساعتی از همه چیز دور شوید بدون شک دریاچه فراخین می‌تواند میزبان خوبی برای شما باشد.
در ادامه به معرفی بیشتر دریاچه فراخین نوشهر میپردازیم و یک راهنمای سفر کامل و جامع برای شما آماده می‌کنیم. پس با باماگردی همراه باشید.

معرفی دریاچه فراخین نوشهر

در ادامه به معرفی بیشتر دریاچه فراخین و فعالیت های تفریحی که می‌توانید در این دریاچه انجام بدهید، اشاره میکنیم. 

  • طبیعت بکر و دست‌نخورده: دریاچه فراخین در میان انبوه درختان جنگلی احاطه شده و منظره‌ای روح‌نواز و آرامش‌بخش را به وجود آورده است.
  • تنوع زیستی: این دریاچه زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران، از جمله پرندگان، ماهی‌ها و دوزیستان است.
  • فعالیت‌های تفریحی: در اطراف دریاچه فراخین می‌توان به فعالیت‌های مختلفی مانند پیاده‌روی، کمپینگ، عکاسی و ماهیگیری پرداخت.
  • آرامش و سکوت: این دریاچه به دلیل دور بودن از جاده‌ها و اماکن مسکونی، مکانی دنج و آرام برای فرار از شلوغی شهر و کلان شهرها با طبیعت است.

عکس فراخین

بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین نوشهر

به‌طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از دریاچهفراخین نوشهر، ۶ ماه نخست سال است. در این فصول، هوا مطبوع و آفتابی است و مسیرهای دسترسی نیز خشک و قابل عبور هستند. با این حال، اگر در روزهای نخست سال قصد سفر به این منطقه را دارید، حتماً وضعیت آب و هوای منطقه را استعلام کنید. تا اواسط پاییز نیز شرایط برای بازدید از این منطقه مناسب است؛ اما هرچه به فصل زمستان نزدیک‌تر شوید، شرایط برای سفر به این منطقه سخت‌تر می‌شود.

همچنین در فصل تابستان میتوانید به دریاچه چورت که در استان مازندران قرار دارد سری بزنید.

امکانات دریاچه فراخین نوشهر

دریاچه فراخین نوشهر در میان جنگل‌های بکر نوشهر قرار دارد که از دست نخورده‌ترین بافت‌های جنگلی و دریاچه ایران است. در اطراف دریاچه فراخین، و جنگل‌های گرداگرد آن هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید یا یک روز پیک‌نیک را می‌خواهید در اطراف این دریاچه سپری کنید، باید همه وسایل و مواد غذایی لازم را همراه خود ببرید. با توجه به طبیعت زیبا و دست نخورده در اطراف دریاچه فراخین و محیط بسته این دریاچه، به خاطر داشته‌باشید که هیچ زباله‌ای در این محیط باقی نگذارید. آلوده کردن محیط دریاچه فراخین و مناطق اطراف آن می‌تواند صدمه‌هایی غیر قابل جبران به اکوسیستم این منطقه وارد کند؛ پس زباله‌های خود را در اطراف این دریاچه رها نکنید و به درختان و طبیعت این منطقه آسیب نرسانید.

آبشار دارنو یکی از آبشارهای زیبا و خاص کشورمان است که د رنزدیکی فراخین قرار دارد.

قایق سواری در دریاچه فراخین نوشهر

وسایل مورد نیاز برای سفر به فراخین

در ادامه به معرفی وسایلی که برای سفر به دریاچه نیاز دارید میپردازیم. علاوه بر اینها به شما پیشنهاد میکنیم حتما برای خود یک چک لیست مسافرتی آماده‌کنید تا در صورت بروز اتفاقات مختلف، امکانات لازم را داشته‌باشید تا سفر خوبی را داشته‌باشید.

  • آب کافی: برای جلوگیری از کم‌آبی، آب کافی همراه داشته باشید.
  • تنقلات: برای رفع خستگی و گرسنگی، تنقلات سبک همراه داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب: برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید.
  • کلاه آفتابی: برای محافظت از سر و صورت خود در برابر نور خورشید، کلاه آفتابی همراه داشته باشید.
  • عینک آفتابی: برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید، عینک آفتابی همراه داشته باشید.
  • پوشاک مناسب فصل: پس از چک‌کردن هواشناسی نوشهر، لباس‌های مناسب آب‌وهوای منطقه را انتخاب کنید.
  • سایر وسایل: اگر قصد دارید در چادر بمانید، چادر، کیسه‌خواب، زیرانداز، و چراغ‌قوه همراه خود ببرید. لوازم بهداشتی شخصی مثل مسواک، خمیردندان، حوله و صابون را هم فراموش نکنید.

اقامت در فراخین مازندران

در این قسمت از مقاله قصد داریم به شما دو روش برای اقامت در این دریاچه به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید بیش از یک روز در دریاچه فراخین اقامت داشته‌باشید، می‌توانید یکی از این دو گزینه را برای اقامت انتخاب کنید.

اقامت در اطراف دریاچه

اگر علاقه به کمپینگ در طبیعت دارید و امکانات مورد نیاز برای برپایی کمپ در تنگه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از لذت برپایی کمپ غافل نمانید و از تجربه‌های خاطره انگیز برپایی کمپ نهایت لذت را ببرید. البته حتما قبل از برپایی کمپ از شرایط آب‌وهوایی منطقه مطلع باشید و درباره انتخاب مکان کمپ خود اطمینان خاطر کسب کنید.

اقامت در اقامتگاه های اطراف

اگر شرایط کمپینگ را ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با خیال راحت به یکی از هتل‌ها و مهمانسرا‌های نوشهر مراجعه کنید. از اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های زیبای این منطقه استفاده کنید. علاوه بر این حتما غذاهای محلی‌ای که در منوی این اقامتگاه‌ها وجود دارد را امتحان کنید.

فراخین مازندران

آدرس دریاچه فراخین مازندران

برای دسترسی به دریاچه فراخین مازندارن، هر جای ایران که تشریف دارید، سمت چالوس حرکت کنید. وقت از مرزن‌آباد رد شدید تازه تابلوهای راهنما را می‌بینید. در نتیجه به دنبال تابلوی فرعی کجور بگردید. زمانی‌ که فرعی کجور را دیدید وارد فرعی شوید از اینجا به بعد حدود 40 دقیقه در راه خواهید بود تا به دریاچه فراخین برسید.

سخن پایانی

دریاچه فراخین نوشهر، نگینی درخشان در دل جنگل‌های شمال ایران، با زیبایی‌های منحصر به فرد و طبیعت بکر، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود رهنمون می‌کند. در واقع، این دریاچه مقصدی بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی، عکاسی و کمپینگ در دل طبیعت بکر شمال کشور است. امیدواریم از خواندن این مقاله، نهایت استفاده و لذت را برده‌باشید.

دریاچه مازندران

مطلب پیشنهادی: سفر به هفت آبشار تیرکن (لفور)

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.