یک پیشنهاد گردش تازه

آبشار دارنو،آبشاری خاص در مازندران

آبشار دارنو کجاست؟

آبشار دارنو یکی از زیباترین و خاص‌ترین آبشارهای شمال ایران است که در استان مازندران و در نزدیکی نوشهر قرار دارد. برای رسیدن به دارنو باید از سمت جاده چالوس راهی شوید و در مسیر می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیز جنگل‌های انبوه شمال ایران و منظره های چشم نواز آن لذت ببرید.

این  جاذبه‌ی طبیعی که آثاری ارزشمند در میان آثار طبیعی ایران زمین محسوب می‌شود،یکی از مجموعه‌‌ ابشارهایی است که در جنگل‌های سرسبز و وسیع نوشهر به یکدیگر پیوسته‌اند.این مجموعه‌ تشکیل شده از هفت ابشار هستند که به ترتیب به یکدیگر متصل شده‌اند.

دارنو حدودا 25 متر ارتفاع دارد و بلندترین ابشار در میان این 7 ابشار محسوب می‌شود. در میان مجموعه‌ی ابشارهای هفت‌گانه، دارنو دومین و اصلی ترین است.البته بلندترین آبشار ایران آبشار آتشگاه است.این آبشار در استان چهار محال بختیاری است.پیشنهاد میکنم که حتما در اولین فرصت از این آبشار زیبا هم دیدن کنید.

 

آبشار دارنو

 

بهترین زمان سفر به آبشار دارنو

بهترین زمان سفر به آبشار رویایی دارنو در فصل‌های بهار و تابستان است. البته اوایل فصل پاییز هم می‌توانید از آبشار دارنو بازدید کنید اما ممکن است دمای هوا بسیار پایین باشد، پس بهتر است امکانات و لباس گرم به همراه داشته باشید.

دریاچه‌ی فراخین

یکی از دیدنی‌های بی‌نظیر اطراف آبشار دارنو دریاچه‌ی فراخین است که در پنج کیلومتری روستای چلندر میباشد. این دریاچه در نزدیکی آبشار دارنو قرار دارد و هنگام بازدید از دارنو می‌توانید سری هم به دریاچه فراخین بزنید و از هوای عالی آن لذت ببرید.

 

 

 راهنمای سفر به آبشار دارنو

در ابتدا لازم به ذکر است که برای رسیدن به آبشار دارنو بهتر است که حتما از یک راهنمای محلی و یا یک راهنمای طبیعت‌گردی که در مقاصد تورهای طبیعت‌گردی شمال ایران فعالیت می‌کند کمک بگیرید.

بهتر است که به تنهایی به این منطقه سفر نکنید چون احتمال اینکه مسیر را گم کنید زیاد است. مسیر رسیدن به آبشار دارنو به صورت پیاده است به همین دلیل باید لباس‌های مناسب و کفش راحت مخصوص پیاده روی بپوشید.

 

سفر به آبشار دارنو

 

وسایل مورد نیاز در سفر به آبشار

کفش راحتی و لباس مناسب بپوش!

  •  یکی از ضرروری‌ترین وسایل مورد نیاز در سفر به آبشار، کفش راحت برای پیاده روی است چون مسیر زیادی را باید از میان جنگل به صورت پیاده طی کنید و در مسیر ممکن است مجبور به عبور از عرض رودخانه شوید.

آب معدنی و خوراکی فراموش نشه!

  • آب معدنی و خوراکی را فراموش نکنید؛ البته می‌توانید وسایل خوراکی مورد نیاز را از روستاهای نزدیک خریداری کنید؛ ولی بهتر است باخود وسایل مورد نیاز اولیه را داشته باشید زیرا وقتی وارد جنگل شوید دیگر هیچ امکاناتی وجود ندارد.

کلاه و عینک آفتابی لازمت میشه!

  • کلاه و عینک و ضد افتاب از وسایل مورد نیاز در هوای سوزان و گرم می‌باشد که کمک می‌کنند تا آفتاب سوخته نشوید و در مقابل نور زیاد از چشم‌ها و پوستتان محافظت می‌کنند.

وسایل خواب و چادر مسافرتی داشته باش!

  • اگر می‌خواهید مدت زمانی را در این منطقه سپری کنید چادر مسافرتی، کیسه خواب، پتومسافرتی و امکانات مورد نیاز برای خواب را به همراه داشته باشید چون در این محل امکاناتی برای اقامت وجود ندارد.

لوکیشن آبشار دارنو

 

لوکیشن آبشار دارنو

اگر قصد طبیعت گردی و گشت و گذار در شمال کشور را دارید میتوانید مقاصد گردشگری استان مازندران را ببینید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.