یک پیشنهاد گردش تازه

پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران تجربه لذت بخش یک گردش شهری

پل طبیعت تهران یکی از سازه‌های بی‌نظیر برای گردش داخل شهری به حساب می‌آید. که امروزه به عنوان یکی از نمادهای تهران بعد از برج میلاد محسوب می‌شود. این پل با ساختار منحصر به فردی که دارد دنیا را مجذوب خود کرده است. به طوری که وقتی برای پیاده‌روی بر روی پل طبیعت می‌روید، احساس می‌کنید تیکه‌ی کوچیکی از طبیعت در دل اتوبان‌های شلوغه تهران را برای خود دارید.

گردش در پل طبیعت تهران

پل طبیعت را بیشتر بشناسیم

پل طبیعت تهران توسط گروه معماری (سازه های پارچه ای دیبا) و لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی در سطح بین‌المللی در سال 1389 ساخته‌شده است. و به دلیل وجود یک سری تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی تا سال 1393 طول کشید تا ساختش در روز 20 مهر به پایان برسد. برای ساخت این پل حدود 18 میلیون دلار هزینه شده‌است.

پل طبیعت با 4 بزرگراه اصلی شهر یعنی حقانی، همت، مدرس و رسالت احاطه شده‌است. این پل روی بزرگراه مدرس ساخته‌شده است و پارک طالقانی را به پارک آب‌وآتش متصل می‌کند.

پل طبیعت تهران

جوایز پل طبیعت

به پل طبیعت جوایز بسیار زیادی در سال اخیر دریافت‌کرده است. پل طبیعت تهران انتخاب اول مردم و جزو ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معمار شهری در سال ۲۰۱۵ شد. در سال ۱۳۹۲ پل طبیعت به‌عنوان سازه برتر فولادی ایران شناخته‌شد. همچنین جایزه بین المللی خشت طلایی را در همان سال‌ها دریافت کرد. جایزه معماری آقاخان در سال 2016 نیز به این پل رسید.

مشخصات و اندازه‌ی دقیق پل طبیعت

طول این سازه 300 متر است و وزن این سازه ی غول پیکر 2000 تن است. مساحت این پل به 7000 مترمربع و عرض پل در نقاط مختلف از 6 تا 13 متر تغییر می‌کند. ارتفاع پل 40 متری از سطح زمین است. که به عنوان بزرگ ترین پل مخصوص عابر پیاده در ایران محسوب می‌شود. هنگام ساخت بدنه پل 1400 قطعه فولادی استفاده‌شده است. و در نهایت این پل در سه طبقه برای بازدید و استفاده‌ی عموم ساخته‌شد.

این پل از نظر طراحی منحصر به فرد ترین سازه در ایران به حساب می‌آید. برای طراحی از معماری پل‌های قدیمی ایرانی مثل پل‌خواجو الهام گرفته‌شده است. از نظر طراحی پل طبیعت یک سازه ارگانیک شبیه به درخت و سازگار با محیط‌زیست است. مشابه این پارک فقط در کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته‌شده است.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

امکانات پل طبیعت تهران

پل طبیعت تنها برای عبور افراد و اتصال دو پارک به یکدیگر ساخته‌نشده است. طراحی پل به گونه‌ای است که انتهای پل را نمی‌بینید. برای استراحت در این پل بخش‌های تفریحی بسیاری ساخته‌اند.

رستوران و کافه‌های پل طبیعت

هرگاه بر روی پل خسته شدید یا احساس گرسنگی کردید. نگران نباشید در این پل برای شما چندین رستوران و کافه جذاب ساخته‌شده است.

 

  • رستوران ملل: رستوران ملل در قسمت غربی پل طبیعت ساخته‌شده است. در این رستوران می‌توانید صبحانه سلف سرویس متنوع لذت ببرید. فضای رستوران بسیار بزرگ است و منوی ایتالیایی و فست‌فودی را در اختیار شما می‌گذارد.
  • فودکورت راه چوبی: این فودکورت درقسمت جنوبی پارک آب آتش قرارگرفته است. به دلیل کیفیت و تنوع فراوان رستوران‌های آن باعث‌شده است. افراد بسیار زیادی اینجا را برای خرید غذا انتخاب کنند.
  • فودکورت پل طبیعت: در این قسمت مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌ها را با منوهای مختلف فرنگی، ایرانی، فست فود برای شما ساخته‌اند. از ویژگی‌های جذاب این فودکورت موسیقی خوب، قیمت‌ مناسب و داشتن حق انتخاب برای نشستن در سالن و یا فضای باز این قسمت را بسیار محبوب کرده است.
پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

برای آشنایی بیشتر با استان تهران کلیک کنید.

آدرس پل طبیعت تهران

پل طبیعت روی اتوبان مدرس احداث شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. به دلیل موقعیت مکانی مناسب آن شما برای رفت‌وآمد دسترسی به مترو، اتوبوس، ماشین شخصی یا تاکسی دارید.
برای رفتن به پل طبیعت راه‌ها مختلفی از ورودی‌های متفاوت وجود دارد.

مترو

برای استفاده از مترو باید در ایستگاه شهید حقانی در خط یک مترو قطار پیاده شوید. بعد از آن باید به سمت پارک طالقانی بروید و با پیاده روی از راه چوبی به پل برسید.

پارک طالقانی

اگر می‌خواهید از سمت پارک طالقانی به پل بروید باید از بزرگ‌راه شهید حقانی استفاده کنید. از بزرگ راه عبور کنید و از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ‌، به خیابان فرعی پارک طالقانی بروید. می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ بزرگ آن جا پارک کنید.

پارک آب آتش

از طرف پارک آب و آتش ابتدا در خیابان جردن به سمت شمال می‌روید، بعد از آن در بزرگراه حقانی شرق وارد خیابان شهیدی شوید. در آخر هم از ورودی پارک آب‌وآتش به سمت پل طبیعت بروید.

آدرس دقیق: تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش (نمایش روی نقشه)

قیمت بلیط ورودی و ساعات بازدید

  • هزینه ورودی پل طبیعت رایگان است.
  • ساعات بازدید پل طبیعت هر روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب است.

تهران یکی از شهر هایی است که شما میتوانید روزهای طولانی برای گردشگری به آن جا بروید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.