یک پیشنهاد گردش تازه

پل سفید اهواز

پل سفید اهواز

با وارد شدن به شهر اهواز و پرس و جو از اهالی آن منطقه خیلی ساده  می توان به پل سفید دسترسی پیدا کرد که قدیمی ترها آن را با عنوان پل معلق یا پل هلالی نیز می شناسند. این پل از سال ۱۳۱۵ خورشیدی بر روی رودخانه کارون قد علم کرده و تا به امروز پا محکم و استوار ایستاده است  پل سفید عنصر نمادین اهواز می باشد و هر کسی در سفر به اهواز محال است که با آن روبرو نشوید.

رنگ سفید این پل آن را به عروس شهر مبدل نموده است .
پل سفید بیش از 80 سال است که خودنمایی کرده است  و یکی از ۸ پلی است که بر روی رود کارون احداث گشته و دو بخش شرقی و غربی شهر را به ‌هم متصل می کند. از زیبایی های پل که بگذریم، جوش و خروش کارون از دیگر دلایل محبوبیت پل سفید به حساب می آید که مردم را به حاشیه خود می کشاند و لحظاتی به یاد ماندنی را برا آن ها به ارمغان می آورد.

تاریخچه پل سفید

پل سفید

این پل در سال 1308 تحت عنوان تنها پل معلق بر روی رودخانه کارون ساخته شد.
که راه‌آهن سراسری را به بندر شاپور متصل می کرد. پل سیاه اولین پل شهر اهواز است و به دلیل رنگ سیاه بدنه و پایه‌ های آن به این نام خوانده می شود. این پل امروزه نیز در شهر قرار دارد و دارای 1150 متر طول و 6 متر عرض است. در ۱۰ خرداد ۱۳۱۲ بود که اریک کسوندسن، ریاست اداره بهره‌برداری راه‌آهن ناحیه جنوب اهواز و معاونت فنی و مهندسی این اداره سیف‌الله‌خان، مشاور پروژه ساختمان، طرح ایجاد یک پل جدید بر روی کارون را در یازده صفحه به وزارت کل طرق و شوارع ارایه کردند. این طرح برای سهولت عبور و مرور اهالی شهر اهواز بود و سه محل برای اجرای آن پیشنهاد شد.

پل سفید  اولین پل ماشین‌رو و عابرپیاده به شمار می‌رود که اهواز قدیم و جدید را به هم مربوط می‌کرد.


جهت مشاهده سایر دیدنی های اهواز اینجا کلیک کنید.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.