یک پیشنهاد گردش تازه

پارک ملی ایران کوچک

پارک ملی ایران کوچک در کرج 

اگر به دنبال گردش در یک پارک جدید و متفاوت میگردید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.پارک ملی ایران کوچک یکی از جدید ترین جاذبه های گردشگری ایران است . که در تاریخ 14 اسفند 1399 بهره برداری شد.پارک ایران کوچک پروژه‌ای ملی است که به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان است که در کرج قرار گرفته است.این پارک طی سه سال و در مساحت 7 هکتار ساخته شده است.

این پارک تاسیس شده تا تنوع فرهنگی ایران را به صورت مینیمال به نمایش بگذارد.شما میتوانید زیستگاه های بازسازی شده ی اقوام ایرانی را در پارک مشاهده کنید.همچنین مکان های دیدنی ایران را در یک پارک برای شما جکع آوری کرده اند.

آنچه در این مقاله میخوانید:

هدف ساخت پارک ملی کوچک ایران

هدف از تاسیس پارک ایران کوچک چیست؟

در ایران علاوه بر این پارک ، پارک های مشابه دیگر مانند باغ ایرانی هم وجود دارند که با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ ایران به همراه جاذبه های گردشگری ساخته شده اند.از جذابیت های این پارک این است که همزمان میتوانید در بازار سعد السطنه قزوین قدم بزنید و بعد از آن به سراغ گردش در ارگ بم بروید. این پارک برای کسانی که نمیتوانند به این مکان ها سفر کنند بسیار کارآمد خواهد بود و همین که میتوانند از این مکان ها دیدن کنند و لذت ببرند هم خودش غنیمت است.

هدف ساخت پارک ملی کوچک ایران

همچنین به سخن غفور قاسم‌پور، فرماندار کرج نیز در این مراسم اظهار کرد: پیوند هویت باغ شهری کرج در آستانه روز درختکاری با فرهنگ ایرانیانی از سراسر ایران‌زمین با افتتاح پارک ملی ایران کوچک جوانه زد.

هرکدام از سنگ فرش های پارک نماد از یک فرهنگ و سکونت گاه در ایران است.این پارک شبیه سازی معماری استان های اصفهان، یزد، خوزستان، گیلان و … است.در نتیجه هدف اصلی از ساختن این پارک گردشگری در بین فرهنگ و تاریخ و اقوام ایرانی در یک پارک است.

در ایران کوچک چه چیز هایی ساخته شده است؟

در این پارک 80 درصد فضاها به فرهنگ و هنر ایران اختصاص داده شده است.البته باید بگوییم که ابعاد و اندازه ی این جاذبه ها و مکان ها بسیار کوچک تر از سایز واقعیشان ساخته شده اند و توسط هنر دست استادکارن استان های مختلف است .

معرفی پارک ملی کوچک ایران

در پارک ایران کوچک سکونتگاه هایی از اقوام مختلف ایران مشاهده میکنیم که شامل اقوام استان های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان‌ها می‌شوند. 

معرفی پارک ملی کوچک ایران

در این پروژه زیست بوم و خاستگاه 12 منطقه مهم فرهنگی و گردشگری کشور هم وجود دارد.مانند سیاه‌چادرهای بختیاری، ارگ بم کرمان، روستای ابیانه، روستای شاهسون اردبیل، کندوان تبریز، آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعد السلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، و ساباط مناطق مرکزی که همه ی آن ها را در یک پارک دورهم جمع کرده اند.

اهمیت پارک

معرفی پارک ملی کوچک ایران

این پارک به عنوان شاهکار هنری در زمینه ی پارک سازی در ایران نام گذاری شده است .همچنین بعضی ها آن را هویت شهر کرج هم میدانند.در سال 1400 به عنوان آثار ملی ایران ثبت شد. همچنین به عنوان اولین پارک فرهنگ ایرانی در یونسکو هم به ثبت جهانی رسید.پارک ایران کوچک به عنوان مرکز باغ فرهنگ در ایران شناخته شده است.

آدرس پارک ملی ایران کوچک

آدرس: جهانشهر کرج و بلوار ماهان شرقی، کسری جنوبی (کلهر) 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.