یک پیشنهاد گردش تازه

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان است.این جنگل از قدیمی ترین تفریحگاه های گوگان به حساب می آید و در هشت کیلومتری آن قرار دارد.قدمت این جنگل بالای 40 میلیون سال است و جز جنگل های هیرکانی شمال کشور محصوب میشود.اگر دلتان گردش هیجان انگیز و بی نظیر در دل جنگل همراه با هوای مطبوع و خنک هستید ، این جنگل میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.اگر اهل مسافرت های تابستانی هستید حتما مقاله ی 5 مقصد برای سفر تابستانی را مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

معرفی پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران گرگان از زمان های خیلی قدیم از مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان  گرگان است . در تابستان در این جنگل هوای بسیار مطبوع و خنکی جریان دارد که بهترین فصل برای سفر به آنجا نیز به حساب می آید.همچنین کوهنوردی و پیاده روی در جنگل و ارتفاعات ناهارخوران با وجود هوای دلچسب و درختان بلند قامت از تفریحات محبوب در این جنگل است.

وسعت این جنگل بیشتر از 300 هکتار است و ارتفاع آن از دریا 450 متر میباشد.البته از سال 1338 بخشی بزرگی از این جنگل حدود 168 هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفت ؛سپس شهرداری در آن تفرجگاه های دلنشینی که امروزه وجود دارند ساخت.

معرفی پراک جنگلی ناهارخوران گرگان

علاوه بر اینها داخل خود پارک جنگلی ناهارخوران گرگان یک رودخانه به نام زیارت وجود دارد.طول این رودخانه 40کیلومتر است و تنها رودخانه ی این پارک جنگلی است.همچنین از اصلی ترین منابع تامین آب شهر گرگان نیز محسوب میشود و جزو حوضه آبریز قره سو به شمار میرود .به جز این رودخانه داخل پارک چندین چشمه هم وجود دارد .سفید چشمه محبوب ترین آن ها بین مردم است و در بالای ارتفاعات پراک جنگلی میتوانید آن را ببینید.

اگر به پارک جنگلی علاقه دارید حتما مقاله ی پارک جنگلی سی سنگان را هم مطالعه کنید.

تفریحات پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

از تفریحات محبوب در این پارک پیاده روی ، کوهنوردی ،جنگل نوردی است.علاوه بر اینها به دلیل داشتن دره ها و آبریز ها و یال های زیادی که ارتفاعات ناهارخوران دارد در بین طبیعیت گردان و علاقمندان طرفدار های زیادی دارد.شما از سمت ارتفاعات غرب و جنوب غربی میتوانید به سمت مسیر اصلی صعود به سفید چشمه بروید.

معرفی پراک جنگلی ناهارخوران گرگان

آبشار مصنوعی ناهارخوران 15 متر ارتفاع دارد و بسیار دلنشنین است، میتواند به کنار آن بروید و از آن لذت ببرید.چشم انداز ناهارخوران به نام تپه باباطاهر میتواند منظره ی بینظری از شهر برای شما به وجود آورد.همچنین اگر اهل ورزش هستید میتوانید از سایت ورزشی پارک جنگلی استفاده کنید.علاوه بر اینها شهربازی ، رستوران و کافه های این پارک جنگلی از تفریحات محبوب آنجا به شمار می آید.

معرفی پراک جنگلی ناهارخوران گرگان

اگر اهل شهربازی و تفرحی های این چنینی هستید حتما به مقاله پارک ارم سر بزنید.

اگر قصد داشته باشید شب را در این پارک جنگلی بگذرانید چند راه برای شما وجود دارد. اول اینکه میتوانید از هتل خود پارک استفاده کنید و اقامت خوبی داشته باشید، دوم هم میتوانید شب را در دل جنگل کمپ بزنید و از شب و صدای جنگل لذت ببرید.همچنین اگر از کمپ زدن در جنگل و اقامت در آن لذت میبرید میتوانید به جنگل حرا قشم هم بروید .

معرفی پراک جنگلی ناهارخوران گرگان

مسیر دسترسی پارک جنگلی

برای رسیدن به این پارک جنگلی ابتدا باید به شهر گرگان بروید. وقتی وارد شهر شوید میتوانید تابلوهای راهنمای ناهارخوران را ببنید و به‌راحتی می‌توانید مسیر درست رسیدن به آن را پیدا کنید.

علاوه بر این میتوانید مقاله ی جنگل دوهزار تنکابن را هم مطالعه کنید.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.