یک پیشنهاد گردش تازه

غار آبی دانیال

غار آبی دانیال در تنکابن مازندران دومین غار آبی بلند ایران

گردش و بازدید از غار آبی دانیال یکی از تفریحات محبوب و منحصر به فرد در بین ایرانی ها محسوب میشود.بازدید از داخل غار  ، شنا کردن در آب چشمه  و بالا رفتن از صخره های آن همواره هر کسی را برای رفتن به آنجا به هیجان می آورد.این غار ها به طوری هستند که علاوه بر غارنورد ها بیشتر افراد عادی هم برای رفتن به آنجا وسوسه میشوند.به همین دلیل است که غار ها یکی از جاذبه های صنعتی و گردشگری برای ایران محسوب میشوند.در ایران هم غار های زیادی وجود دارد که یک تعداد از آن ها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

آنچه در این مقاله میخوانید:

معرفی غار آبی دانیال

این غار در چند ساله گذشته کشف و شناسایی شده است و جدیدا بین گردشگران و غارنوردان محبوب شده است .اسم این غار را از روستای دانیال که در چند کیلومتری آن قرار دارد انتخاب کرده اند.همچنین یکی از غار های رودخانه ای ایران است که طول آن حدود 2150 متر و عرض آن تقریبا 1/5 نیم و عمق آن 74 متر  است ، اما هیچکس تا به امروز انتهای غار را ندیده و کسی نمیداند طول دقیق آن چقدر است.با توجه به طول این غار دومین غار آبی طولانی ایران است .

معرفی غار آبی دانیال

داخل این غار فقط یک دالان اصلی وجود دارد .برای پیاده روی در آن باید از داخل آب و گذراندن پیچ و خم ها و دالان های تنگ عبور کنید.دمای آب داخل غار تقریبا 17 یا 18 درجه است.در داخل غار چند آبشار کوچک و حوضچه وجود داردکه انتهای آن ها به چند دالان کوچک دیگر میرسد.باید بدانید که دمای داخل غار در طول سال حدود 25 درجه و به صورت ثابت است .

جریان رودخانه داخل غار از پیوند چند چشمه و جوی آب است که تا انتهای غار هم جریان دارد.عمق آن ها در قسمت های مختلف متغیر است اما با بارش باران هم جریان آب قوی تر شده و عمق آن ها بسیار زیاد میشود. در هنگام بارش باران گذر از این غار قابل انجام نیست.

علاوه بر این غار میتوانید مقاله ی غار اشکفت یزدان را هم برای اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

تالار خفاش ها در غار آبی دانیال

برای رسیدن به داخل غار باید از ورودی حدود 2 متر به سمت پایین بروید تا به آب و کف غار برسید.این غار چند متر پایین تر از سطح زمین قرار گرفته است .زمانی که 300 متر را در آب پیاده روی کردید به تالار منحصر به فرد خفاش ها میرسید.

معرفی غار آبی دانیال

تالار خفاش ها همان گونه که از نامش پیداست ، یک قسمت بزرگ از غار است که خفاش های بسیار زیادی که جز اکوسیستم غار محسوب میشوند در آنجا زندگی میکنند.به دلیل انباشه شدن فضولات خفاش ها طی سال های زیاد بوی بدی را حس خواهید کرد.همانطور که به راحتان ادامه میدهید حدود 400 متر دیگر مسیر برای شما تنگ و عمیق خواهد شد.

تالار زرین

تالار بعدی د رغار آبی به نام تالار زرین یا ریزان نام گذاری شده است . به دلیل وجود قطعه هایی از جنس استلاکتیت که شکل قندیل ساخته شده اند است .

معرفی غار آبی دانیال

جانوران داخل غار

در داخل غار موجودات زنده ی دیگری به جز خفاش ها هم زندگی میکنند.جانورانی مثل گاماروس، تک سلولی ها و جانوران ذره بینی هستند .جالب است بدانید این جانوران از همان فضولات خفاش ها تغذیه میکنند.

امکانات لازم برای سفر به غار دانیال

برای گردش در این غار امکانات زیاد لازم ندارید.فقط باید یک دست لباس ضد آب ، کفش یا چکمه ی ضد آب ، کلاه ایمنی و چراغ قوه حتما همراهتان باشد.
گردش در این غار حدود 5 ساعت طول میکشد و باید در قسمتی از آن کمی شنا کنید.پس خودتان را برای یک پیاده روی بسیار لذت بخش آماده کنید.

آدرس غار آبی دانیال

برای رسیدن به غار دانیال باید در مسیر جاده چالوس و سلمانشهر رفته و سپس به روستای دانیال بروید .غار در چند کیلومتری آن قرار دارد.

اگر به گردش در غار علاقه دارید میتواند مقاله غار بیمارآب را هم مطالعه کنید.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.