یک پیشنهاد گردش تازه

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

فصل تابستان فصلی دوست داشتنی و جذاب برای گشت و گذار در دامان طبیعت است . با توجه به تعطیلی مدارس در این فصل ، خانواده ها فرصت بیشتری در اختیار دارند. از همین رو در این مقاله تلاش کردیم تا دیدنی های اطراف تهران در بهار را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. با مجله باماگردی همراه باشید.

آبشار هریجان

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

منطقه بکر و دست‌نخورده هریجان و حوالی جاده چالوس قرار دارد. آبشار هریجان را می توان به عنوان یکی از دیدنی های اطراف تهران معرفی نمود.آبشار زیبای هریجان در غرب روستای هریجان جای گرفته است و برای رسیدن به آن باید مسیر پیچ و خمی را در کنید. این آبشار از ارتفاع ۹ متری و از بلندای صخره‌ها به پایین سرریز می‌شود و منظره چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند.

آدرس آبشار هریجان : گردنه هزارچم، جاده تهران- چالوس

لالون

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

اگر به کوه نوردی علاقه مند هستید ، این مکان تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

وجود کوه‌ها و قله‌های متعددی همچون خُلِه نو یا خلنو در نزدیکی لالون، پای کوهنودران بسیاری را به این روستا باز کرده و لالون را به مسیر کوهنوردی تبدیل کرده است. منطقه کوهستانی خرسنگ یا پرسنگ نیز از دیگر ارتفاعات لالون به شمار می رود.

لالون که یکی از دیدنی های اطراف تهران در تابستان است ، به چشمه سار رودخانه ها معروف است و دلیل آن داشتن چشمه‌های جوشان با آبی گوارا و خنک است.

آدرس: ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم

سد لتیان

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

اگر دنبال یک گردش یک روزه خاطره انگیز هستید ، سد لتیان را در نظر داشته باشید چرا که نیاز به طی کردن مسافت طولانی برای رسیدن به آن نیست.پیک‌نیک، ماهیگیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب از جمله تفریح‌هایی است که در سد لتیان می‌توانید انجام دهید.

آدرس: پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان

الموت و دریاچه اوان

دیدنی های اطراف تهران در تابستان

از دیدنی های اطراف تهران در تابستان و بهار و حتی پاییز می توان به دریاچه اوان و منطقه الموت اشاره کرد.

برای رسیدن به این منطقه باید مسافت تهران تا قزوین را طی کنید که قطعا تجربه ای ارزنده است.پرنده‌نگری و تماشای پرندگان مهاجر، صیادی ورزشی، اسکیت‌ روی دریاچه در فصل سرما، قایقرانی و کوهنوردی در ارتفاعات اطراف اوان از جمله تفریح‌های این دریاچه است. 

در ادامه می توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی چون قلعه الموت و قلعه لمبسر که همگی در منطقه الموت جا خوش کرده اند دیدن کنید.

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.