یک پیشنهاد گردش تازه

اسامی پارک های مشهد

اسامی پارک های مشهد

استام خراسان رضوی و شهر مشهد یکی از شهر هایی است که به واسطه حرم مطهر اما رضا (ع) ، سالانه زائران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.این عزیزان در کنار زیارت خود ، مایل به گشت و گذار در شهر نیز هستند و در همین راستا قصد داریم تا در این مقاله از مجله باماگردی ، اسامی پارک های مشهد را ذکر کرده و در مورد هریک توضیحاتی برای شما عزیزان و همراهان همیشگی ارائه دهیم.

پارک های مشهد نزدیک به حرم

اگر مکان اسکان شما اطراف حرم است ، ازین پارک های مشهد دیدن کنید :

پارک وحدت 

پارک های مشهد

این پارک نام آشنا برای زائران ، در سه کیلومتری حرم واقع شده است.

این پارک‌ بزرگ مجهز به دریاچه مصنوعی، آبشار و آب‌نما است که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. مطمئنا حضور در فضای سرسبز پارک با جاذبه‌های آبی، تصویری تماشایی و باصفا را پیش رویتان می‌گذارد. امکاناتی همچون کتابخانه، تئاتر، سینما، شهربازی، زمین ورزشی، زمین اسکیت و… نیز برای سرگرمی بیشتر بازدیدکنندگان و زائران در نظر گرفته شده است.

پارک میرزا کوچک خان

پارک های مشهد

محل قرارگیری این پارک 32 هکتاری که یکی از پارک های بزرگ مشهد به شمار می رود ، پشت بازار رضاست.

از همین رو ، زائران پس از زیارت و یا خرید به آن سر می زنند.استخر، پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال و بوفه سایر بخش‌های این پارک را تشکیل می‌دهند.

پارک جنگلی وکیل آباد 

اسامی پارک های مشهد

برای رسیدن به پارک خوش آب و هوا ، نیاز است تا هفت کیلومتر از مرکز شهر دور شوید.

این منطقه یکی از پارک های مشهد است که در سال 68 وقف شد و در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت . درختان كهن نظیر کاج، چنار  و سرو، رستوران‌ها، كافه‌ها و باغ وحش ، از امکانات اینپارک جنگلی مشهد می باشند.

 تنه‌ درختانی که به‌شکل چهره‌ تراش خورده‌اند یا مجسمه‌های زیبایی با ابعاد بزرگ که در گوشه‌وکنار پارک وکیل آباد هستند ، از زیبایی های این پارک هستند.

 

پارک کوهستانی خورشید

در ارتفاعات هاشمیه ، بام مشهد یا همان بزرگترین پارک کوهستانی مشهد با نام خوردشید را خواهید یافت.

اسامی پارک های مشهد

پارک کوهستانی مذکور در ارتفاعات قرار دارد و در نتیجه برای استفاده از آن بهتر است در ایام گرم سال به این منطقه سفر کنید تا در کنار تفریح، از طبیعت و مناظر اطراف آن نیز لذت ببرید.


این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید : 5 هتل برتر مشهد

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.