یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به تالاب سوخته کوه گیلان+ عکس و آدرس

تالاب سوخته‌کوه گیلان کجاست؟

تالاب سوخته‌کوه گیلان از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است. این روستای سرسبز و دیدنی دارای طبیعت‌بکر و چشم‌اندازهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تفریحی دیگری نیز است که در ادامه به معرفی مهم ترین آن‌ها می‌پردازیم. با این‌تفاسیر و قرارگرفتن تالاب دراین روستا و جاده‌سیاهکل می‌توان‌گفت که آب‌وهوای تالاب سوخته‌کوه لاهیجان بسیار شبیه‌به آب‌وهوای لاهیجان باشد؛ اما بهتراست بدانیدکه در روزهای گرم‌سال آب‌وهوای اطراف تالاب به‌خاطر رطوبت، شرجی‌تر از سایر نقاط لاهیجان خواهدبود.در ادامه با باماگردی همراه باشید.

آدرس دقیق تالاب سوخته‌کوه گیلان: گیلان، لاهیجان، بلوار دیلمان، جاده سیاهکل-لاهیجان، روستای کوه‌سوخته، تالاب سوخته‌کوه

معرفی شهر لاهیجان

لاهیجان که به گیلکی به آن لاجؤن میگویند بزرگ‌ترین شهر شرقی در استان گیلان و 95امین شهر پرجمعیت در ایران است. لاهیجان یکی‌از شهرهای گیلک‌نشین است و مردمان آن به زبان گیلکی سخن می‌گویند. این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد، لاهیجان دقیقا در شرق سفیدرود و در ارتفاع 94 متری قرار دارد. همچنین لاهیجان در قدیم شهر اصلی و مرکز اداری کل ایالت و پایتخت تاریخی بیه پیش بود. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده فنی و مهندسی رجایی، مؤسسه آموزش عالی دیلمان و اندیشمند جز دانشگاه‌های این شهر هستند. شهر لاهیجان به عروس گیلان مشهور است.

تاریخچه سوخته‌کوه

سوخته‌کوه درواقع نام یکی‌از روستاهای گردشگری در استان گیلان و جزو جاهای دیدنی اطراف لاهیجان است. مسیر کوه‌سوخته لاهیجان با جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز همچون کوه و جنگل و تالابی‌که کنار آن اقامتگاهی با تمامی امکانات تفریحی رفاهی قرار دارد. روستای کوه‌سوخته در فاصله 4کیلومتری شهر لاهیجان قرار دارد. تالاب سوخته‌کوه در داخل این روستا قرار دارد و به عنوان یکی‌از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا شناخته می‌شود. تالاب سوخته‌کوه با قرار داشتن در میان انبوهی از درختان سرسبز جلوه بسیار زیبایی دارد،به‌همین خاطر همه‌ساله توریست‌ها، گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی برای بازدید از آن به این روستا می‌روند.

جاهای دیدنی اطراف تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

یکی‌از جاذبه‌هایی که‌در اطراف روستای تالاب سوخته‌است، تالاب سوستان لاهیجان یکی‌از مهم‌ترین زیستگاه‌های نیلوفرآبی و لاله‌تالابی است. این تالاب آب‌شیرین با کوهستان‌های بلند و پوشش‌گیاهی‌ بی‌نظیر لاهیجان محصور شده‌است. در ادامه‌ی بهتر است بدانیدکه این‌تالاب ماهیت‌طبیعی ندارد و کمتر از صدسال قبل، محلی‌های منطقه آن‌را برای تأمین‌آب زمین‌های کشاورزی‌خود، به‌وجود آورده‌‌اند.

آدرس تالاب سوستان: گیلان، لاهیجان، چهارخانه‌سرخ، کوه‌پایه شانزدهم، تالاب سوستان

تالاب سوخته کوه گیلان کجاست؟

اگر قصد سفر یک‌روزه به‌گیلان را دارید تالاب سوخته‌کوه گیلان می‌تواند بهترین گزینه‌باشد، این‌منطقه توریستی‌گردشگری و تالاب‌های سوخته‌کوه با طبیعتی‌بکر و چشم‌نواز، می‌تواند مکانی‌مناسب برای گذران اوقاتی‌خوش در کنار خانواده و دوستانتان باشد. اگر به‌دنبال سفری خاطره‌انگیز و آرامش‌بخش هستید، پیشنهاد ما این‌منطقه از گیلان است‌که در ادامه مقاله‌به بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازیم.

تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

تالاب کوه‌سوخته لاهیجان در یکی از روستاهای سرسبز بخش‌مرکزی شهرستان‌لاهیجان استان‌گیلان است که‌در فاصله 8کیلومتری لاهیجان و 51 کیلومتری رشت و 59 کیلومتری میدان شهرداری رشت قراردارد. سرسبزی و زیبایی‌طبیعت این‌روستا درکنار خانه‌های روستایی که همچنان سبک‌قدیمی خودرا حفظ کرده‌اند، چشم‌هر بیننده‌ای را به‌خود خیره می‌سازد و آرامشی غیرقابل توصیف به‌شما می‌بخشد. روستای سوخته‌کوه یکی‌از قدیمی‌ترین روستاهای لاهیجان است‌که مقصدی مناسب برای سفر یک‌روزه است.

نکاتی برای سفر به تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

به‌منظور راهنمایی‌بهتر مسافران، در ادامه نکاتی‌‌برای سفر به‌این منطقه‌ی گردشکری گفته‌شده که بهتر است قبل‌از سفر، آن‌را بررسی‌کنید.

پوشش مناسب: باتوجه به آب‌وهوای منطقه، لباس‌گرم و ضدآب به‌همراه داشته‌باشید.

حفظ محیط زیست: از ریختن زباله‌در طبیعت خودداری‌کنید و به حفظ زیبایی و پاکیزگی این‌منطقه کمک‌کنید.

آب‌ و هوای تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

بهتراست بدانید درحالت کلی آب‌وهوای تالاب کوه‌سوخته گیلان مانند تالاب انزلی در فصول‌مختلف متفاوت‌است، آب‌وهوای این‌منطقه در پاییز خنک، در تابستان گرم‌و شرجی، در زمستان سردو مرطوب‌و در بهار معتدل‌است.

بهترین زمان برای سفر به تالاب سوخته کوه گیلان

بهترین زمان سفر به تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

همانطور که پیش‌تر گفته‌شد این منطقه زمستان‌های سرد و تابستان‌های شرجی دارد بنابراین بهترین فصل برای سفر به تالاب سوخته‌کوه گیلان فصل بهار و پاییز هستند.

اگر در فصل پاییز به استان گیلان سفر کردید، پیشنهاد میکنیم یک سر به رودخانه گوهر رود رشت که در نزدیکی لاهیجان قرار دارد بزنید.

چرا تالاب سوخته‌کوه گیلان

این‌تالاب به‌عنوان یکی‌از جاذبه‌های طبیعی‌و گردشگری‌مهم لاهیجان، هرساله پذیرای گردشگران‌داخلی و خارجی بسیاری‌است. بازدید از این‌تالاب فرصتی‌برای لذت‌بردن از طبیعت‌و تنوع‌زیستی آن‌است.

ویژگی های منطقه سوخته‌کوه

این روستای دیدنی علاوه‌بر طبیعت‌بکر و چشم اندازهای زیبا دارای جاذبه های طبیعی‌گردشگری و تفریحی دیگری‌هم هست که‌در ادامه به‌معرفی برخی‌از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

تالاب های متعدد: این‌منطقه شامل چندین تالاب‌کوچک و بزرگ با نام‌های تالاب سوخته‌کوه گیلان که گفته شد، تالاب علی‌آباد و تالاب مریم‌آباد است.
طبیعت بکر و زیبا: پوشش‌گیاهی انبوه، درختان‌جنگلی، نیلوفرهای آبی و چشم‌اندازهای طبیعی چشم‌نواز، این‌منطقه را به مکانی‌جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.
تنوع زیستی: تالاب های کوه‌سوخته زیستگاه انواع پرندگان‌مهاجر و بومی، آبزیان و حیوانات مختلف است.
سکوت و آرامش: این منطقه به‌دلیل دور بودن از هیاهوی شهر، مکانی‌مناسب برای آرامش و گذران اوقاتی خوش دردل طبیعت است.

امکانات و خدمات ارائه شده منطقه سوخته‌کوه لاهیجان

اگر طرفدار کمپینگ در این مکان هستید، تالاب سوخته‌کوه بهترین گزینه برای شما است. کمپ‌کردن در دل طبیعت و دورهمی‌ها یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرفدار در بین مسافران است. که در این منطقه امکاناتی‌هم برای مسافران، مانند اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، و.. ارائه می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اقامتگاه‌ها: می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گردشگری این‌منطقه استفاده‌کنید و از تجربه‌ی زندگی‌روستایی که برایتان فراهم می‌شود استفاده‌کنید.
رستوران‌ها: در رستوران‌های محلی این منطقه غذاهای سنتی‌و محلی‌گیلان ارائه می‌شود و رستوران‌ها پذیرای‌گردشگران هستند.
تفریحات: قایق‌سواری در تالاب ها، پیاده‌روی در جنگل، عکاسی‌از طبیعت‌بکر، پرنده‌نگری و تماشای طلوع‌و غروب‌آقتاب ازجمله تفریحات‌محبوب در این منطقه‌هستند.

مسیر تالاب سوخته کوه لاهیجان

برای تردد به‌این مکان بهتر است از یکی‌از روش‌های ذکرشده استفاده کنید:

  • استفاده از خودروی شخصی: با تردد از جاده سیاهکل به لاهیجان و سپس تردد از جاده‌فرعی به روستای سوخته‌کوه می‌توانید به‌این منطقه دسترسی پیدا‌کنید.
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی: می‌توانید با اتوبوس‌یا تاکسی از لاهیجان‌به روستای سوخته‌کوه بروید و سپس‌با پیاده‌روی یا استفاده‌از قایق، به تالاب‌ها دسترسی پیدا‌کنید.

آب‌ و هوای تالاب سوخته‌کوه لاهیجان

اقدامات لازم قبل از سفر به تالاب سوخته‌کوه گیلان

در ادامه به نکات مهمتر در ارتباط با اقدامات قبل از سفر به این منطقه می‌پردازیم که بهتر است قبل از سفر آن‌را بررسی کنید:

  1. قبل‌از سفر به تالاب سوخته‌کوه لاهیجان اقامتگاه خود را رزرو کنید.
  2. اگر با خودروی‌شخصی سفر می‌کنید حتماً از سلامت خودرو مطمئن شوید.
  3. اگر با مسیر آشنا نیستید، از افراد محلی و مسیریاب‌ها کمک‌بگیرید.
  4. با توجه‌به پیچ‌وخم مسیردسترسی، برنامه‌بازدید از تالاب‌را به نحوی بچینید که به تاریکی نخورید.
  5. مدارک‌شناسایی و پول‌نقد با خود داشته باشید.
  6. برای مسافرت در فصول سرد سال حتماً قبل‌از سفر وضعیت آب‌وهوا را بررسی‌کنید.
  7. اگر درنظر دارید در زمان خلوتی‌از تالاب دیدن‌کنید، بازدید از آن‌را به آخرهفته و ایام‌تعطیل موکول‌نکنید.

اقامتگاه های اطراف تالاب سوخته‌کوه گیلان

اگر شرایط  کمپینگ را ندارید. می‌توانید با خیال‌راحت به اطراف تالاب مراجعه کنید. بسیاری از اقامتگاه‌ها و سوییت‌هایی در اطراف تالاب برای گردشگران درنظر گرفته‌شده، که می‌توانید درصورت نیاز به یکی‌از این هتل‌ها مراجعه‌کنید و از نزدیکی‌به تالاب لذت‌ببرید. توصیه‌می‌شود حتما غذاهای محلی‌ای که مخصوص خود شهرها هستند، امتحان کنید.

سوالات متداول

در ادامه مقاله به‌سوالات متداول کاربران پاسخ می‌دهیم:

بهترین مکان‌های دیدنی واقع‌در لاهیجان نزدیک به تالاب سوخته‌کوه کدامند؟

تالاب سوستان، شیطان‌کوه،تله‌کابین احرار و آبشار میلاش رودسر، از معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان در نزدیکی تالاب سوخته‌کوه هستند.

استخر سوخته‌کوه لاهیجان کجاست؟

این استخر در داخل روستای کوه‌سوخته لاهیجان قرار دارد. که فاصله روستای سوخته‌کوه با لاهیجان  حدودا ۸ کیلومتر است.

سخن پایانی

درطول مقاله به‌بررسی تالاب کوه‌سوخته گیلان پرداختیم تالابی‌که امکانات‌رفاهی و تفریحی‌مثل آلاچیق در طبیعت، قایق‌پدالی و … در کنار طبیعت بی‌نظیر دارد و بازدید از آن‌به یکی‌از تجربه‌های لذت‌بخش سفرتان تبدیل خواهدشد. تالاب سوخته‌کوه لاهیجان در بهار و اوایل پاییز بهترین آب‌وهوا را دارد و باماگردی پیشنهاد می‌کند در این 2 فصل از این تالاب‌زیبا دیدن کنید.

مقاله پیشنهادی: تفریحات آبی گیلان

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.