یک پیشنهاد گردش تازه

راهنمای سفر به تالاب انزلی (دریاچه) + عکس و آدرس

تالاب انزلی یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در بین شهرهای انزلی و رضوانشهر واقع شده‌است. تالاب انزلی که در زبان گیلکی به آن انزلی سل هم گفته می‌شود، یکی از زیباترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای خزر است. بازدید از این تالاب و تماشای منظره ی دیدنی که این دریاچه خلق کرده،هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. رشد نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌کنند. این دریاچه تنها گردشگران را به خود جذب نمی‌کند، سالانه بسیاری از پرندگان از این تالاب بازدید می‌کنند و در هنگام کوچ سری به تالاب انزلی می‌زنند. همچنین شما میتوانید با مطالعه مقاله سواحل و مرکز خرید انزلی بیشتر با این شهر زیبا آشنا شوید.

دریاچه انزلی (تالاب) کجاست؟

دریاچه بندر انزلی، در شمال استان گیلان قرار دارد،که یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی در شمال کشور است. حالا با یکی از جاذبه های گردشگری این شهر یعنی مرداب انزلی را به شما معرفی می‌کنیم. که به دلیل پوشیده شدن از نیزار و نیلوفر هایی که در سطح تالاب قرار دارند، منظره ی به خصوصی را خلق می‌کند. که هر سال، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای دیدن این تالاب به استان گیلان سفر می‌کنند. این طبیعت بکر و منحصربه‌فرد، محل زندگی و استراحت بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی، ۵۰ گونه از آبزیان و هزاران پرنده بومی و مهاجر است. این شهر، یکی از بزرگ‌ترین بندرهای ایران در سواحل شمال محسوب می‌شود.در ادامه با باماگردی همراه باشید تا بیشتر به معرفی تالاب انزلی بپردازیم.

تالاب انزلی کجاست

بهترین زمان سفر به دریاچه انزلی (تالاب)

بهترین زمان بازدید از دریاچه انزلی کاملا به علایق و سلایق شما بستگی دارد. اگر دوست دارید آب و هوای معتدل را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار است. اما این همه ی زیبایی های فصل بهار نیست بلکه شما می‌توانید در اوایل بهار، پرندگانی که در حال مهاجرت هستند را تماشا کنید. این فصل بهترین موقعیت برای عکاسان است، چرا که منظره منحصر به فردی توسط این گونه جانوران ایجاد می‌شود. از اواخر خرداد تا پایان تابستان، با گرم‌شدن هوا، زمان رشد برای لاله‌های مرداب فرامی‌رسد. منظره ی‌ فوق العاده که توسط پوشش گیاهی سطحی مرداب خلق شده، که یکی از زیبایی های به خصوص این مرداب را نمایان میکند. تالاب انزلی در فصل زمستان هم مانند بهار آب و هوای بسیار معتدلی دارد. در زمستان تالاب، میزبان دوره ی دوم مهاجرت، پرنده‌های مهاجر بوده و منظره بی‌نظیری حوالی آن شکل می‌گیرد. ولی مرداب انزلی در فصل زمستان خالی از پوشش گیاهی نیلوفران است اما پوشش گیاهی معمولی این منطقه نگاه شما را برای ساعت‌ها جذب خود خواهد کرد.

سفر به آبشار میلاش گیلان در فصل تابستان را حتما در برنامه خود قرار دهید.

تفریحات دریاچه انزلی (تالاب)

  • کمپینگ: اگر یکی از طرفداران پروپاقرص کمپینگ هستید، دریاچه انزلی یکی ازگزینه های مناسب برای شما است. کمپ کردن در دل طبیعت و دورهمی دور آتش یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرفدار در بین دوست داران طبیعت است. شما با همراه داشتن امکانات و لوازم کافی برای کمپ، می‌توانید یک شب عالی اطراف تالاب را همراه دوستان و همراهان خود داشته باشید.
  • عکاسی: وجود پوشش گیاهی از نیلوفر ها بر روی سطح مرداب و بقیه پوشش های گیاهی در اطراف تالاب، همچنین مهاجرت و استراحت انواع پرندگان در این تالاب، سوژه ی بی نظیر از نظر عکاسان برای پرنده‌نگری واقع شده‌است از این رو برای خلق عکس های زیبا حتما به تالاب انزلی سر بزنید.
  • طبیعت‌گردی:شما می‌توانید با قدم زدم در اطراف تالاب از منظره بکر و سرسبز لذت ببرید، تالاب انزلی یکی از خاص‌ترین مرداب ها و تالاب‌ها به شمار می‌آید. اگر از دوست داران و هواداران طبیعت بکر و محیط آرامش بخش هستید، بازدید از مرداب تجربه خوبی برای شما خواهد بود.
  •  قایق‌سواری: توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید در تالاب انزلی شنا کنید؛ ولی شما می‌توانید برای تماشای کامل این تالاب، در هرکدام از اسکله‌ها، قایق یا کایاک اجاره کنید. پارو زدن و بازدید در این دریاجه یکی از تفریحات این جاذبه گردشگری به حساب می‌آید.
  • ماهیگیری: در این تالاب بزرگ، انواع گوناگونی از ماهی ها و آبزیان زندگی می‌کنند و اکوسیستم مخصوص خود را دارد.شما می‌توانید برای سرگرمی خود در این تالاب ماهیگیری نیز کنید. پس تجهیزات ماهیگیری نیز فراموش نشود.

شلمان رود گیلان از آن دسته مکان هایی است که در هر چهار فصل سال دیدنی های خاص خودش را دارد و در فاصله 60 کیلومتری از تالاب انزلی قرار دارد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به دریاچه انزلی (تالاب)

برای سفر شما به یکسری تجهیزات، ابزار و وسایل پایه نیاز دارید. برای لذت بردن از سفر خود و آرامش خاطر داشتن بهتر است یک سری تجهیزات را همراه خود داشته باشید، سعی‌کردیم مهم ترین آن ها را معرفی‌کنیم که در هنگام بازدید از این دریاچه کارآمد خواهد بود:

  • آب کافی: برای هر سفر مقدار آب کافی همراه خود داشته باشید، البته شما می‌توانید از فروشگاه و رستوران های اطراف تالاب آب معدنی تهیه کنید. آب سالم یکی از ملزومات سفر شما است.
  • تنقلات: حتما برای سفر خود تنقلات را در نظر داشته باشیدچرا که تنقلات نیز بخشی از سفر است و شما را از خستگی زودرس نجات می‌دهد. استفاده از تنقلات به شما انرژی کامل برای تفریح و لذت‌بردن از طبیعت را می‌دهد.
  • کرم ضد آفتاب: حتی اگر احتمال می‌دهید که قرار نیست در معرض آفتاب قرار‌بگیرید، از قبل کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا به سلامت پوست شما ضرری نرسد.
  • پوشاک مناسب فصل: متناسب با فصولی که در بالا ارائه شد و قصد شما در سفر کردن در فصل مربوطه، لباس بپوشید. توجه شما به لباسی که می‌پوشید احتمال کلافگی شما را کاهش می‌دهد و همین باعث آرامش خاطر شما در سفرتان می‌شود.
  • وسایل کمپینگ: اگر قصد دارید در اطراف تالاب کمپ کنید، تجهیزات کمپینگ خود را فراموش نکنید. کمپ در اطراف تالاب می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

دریاچه انزلی تالاب

اقامت در دریاچه انزلی (تالاب)

اگر دوست دارید بیشتر از جاذبه های دریاچه انزلی دیدن کنید و بیش از یک روز را سپری کنید،احتمالا به فکر اقامت هستید. در اینجا ما دو راه متفاوت و مناسب برای اقامت شما، پیشنهاد می‌کنیم.

اقامت در اطراف تالاب

اگر علاقه و شرایط کمپینگ در طبیعت دارید و امکانات مورد نیاز برای برپایی کمپ را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که، از لذت برپایی کمپ غافل نشوید. لذت دورهمی های کمپینگ نظیر ندارد و یکی از فعالیت ها برای خوشگذرانی به حساب می‌آید. حتما قبل از برپایی کمپ از شرایط محیط منطقه مطلع باشید و درباره انتخاب مکان کمپ خود اطمینان خاطر کسب کنید.حتما تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید تا با خیال راحت برای هر گونه تغییر آب و هوایی آماده‌باشید.

اقامت در اقامتگاه های اطراف تالاب

اگر شرایط  کمپینگ را ندارید. شما می‌توانید با خیال راحت به اطراف تالاب انزلی مراجعه کنید. بسیاری از اقامتگاه‌ها و سوییت هایی در اطراف تالاب برای گردشگران در نظر گرفته‌شده،که می‌توانید در صورت نیاز به یکی از این هتل ها مراجعه کنید و از نردیکی به تالاب لذت ببرید. توصیه می‌شود حتما غذاهای محلی‌ای که مخصوص خود شهرها هستند، را امتحان کنید.

اقامت در تالاب انزلی

آدرس دریاچه انزلی (تالاب)

دریاچه انزلی در جنوب غربی دریای خزر واقع‌شده که در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از شهر بندرانزلی قرار گرفته‌است. این تالاب از جنوب به صومعه سرا، از شرق به پیر بازار، از شمال به شهرستان انزلی و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی متصل می‌شود. بهترین مسیر آن حرکت از سمت شهر بندر انزلی به سمت غرب (رضوانشهر) است که فاصله آن حدود 50 دقیقه است.

سخن پایانی

فصل سفر شما به دریاچه انزلی از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است شما تجربه خوبی در فصل تابستان نداشته باشید؛ چرا که به دلیل گرم بودن هوا، وجود حشرات مزاحم و شرجی بودن بیش از حد هوا، شما نتوانید از سفر خود لذت کامل را ببرید. از ماهیگیری در فواصل ممنوعه اجتناب کنید و زباله های خود را در طبیعت رها نکنید تا به محیط زیست جانداران آسیبی نرسد. شنا کردن در این تالاب ممنوع است و از آن خودداری کنید. برای لذت بردن کامل از این طبیعت بکر توصیه می‌شود حتما قایق و کایاک اجاره‌کنید.

مقالع پیشنهادی: تفریحات آبی گیلان

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.