یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی سواحل زیبای استان گیلان

سواحل توریستی گیلان

استان گیلان یکی از استانهای سرسبز شمال ایران میباشد.سواحل زیبای خلیج فارس باعث شده است که این خطه‌ی سرسبز به منطقه ای توریستی و گردشگری تبدیل شودو گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات شهرهای شمالی را بعنوان مقصد مسافرت انتخاب کنند.در این مطلب سعی داریم به معرفی سواحل زیبای استان گیلان بپردازیم.

معرفی سواحل زیبای استان گیلان:

رودسر

یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای گیلان، ساحل رامدشت و رودسر است که درمحله‌ای زیبا و ساحلی، در ‏شهرستان رودسر واقع شده است. شالیزارهای زیبا در شمال و روستای کلدره در جنوب این محله، موقعیت ‏خاص و زیبایی برایش به ارمغان آورده است که گردشگران زیادی را هرساله شیفته‌ خود می‌کند. ساحلی پاک و ‏پوشیده از صدف‌های ریز و درشت را تصور کنید که موقع قدم زدن در آن صدای گوشنواز موج‌های خروشان و ‏مرغ‌های دریایی به گوش می‌رسد و نسیم دریا نوایی آرام بخش و روح‌نوازی در گوشتان زمزمه می‌کند. ‏

امکانات ساحلی

شما در ساحل رودسر، انواع تفریحات و سرگرمی‌ها را تجربه خواهید کرد. این ساحل به خاطر امکانات عالی و ‏مناسبش برای گردشگران بسیار جذابیت دارد. ساحل اصلی رودسر که در انتهای خیابان شهدا قراردارد، یک ‏ساحل ماسه‌ای با انواع امکانات رفاهی و تفریحی نظیر زمین والیبال، زمین فوتبال، جت اسکی، قایق کرایه ای، ‏اسب سواری، شنا، آلاچیق و غیره است. ‏اجاره ویلا، استفاده از آلاچیق‌ها، رستوران و کافه، از جمله امکانات این ساحل زیبا به شمار می‌رود. ‏ یکی دیگر از جاذبه‌های ساحل رامدشت، استخر 9000 متر مربعی آن است که پر از انواع ماهی‌های دریای ‏شمال مانند کپور، کپور چیک، اسلک و غیره است. پیشنهاد می‌کنیم در این سفر به این استخر بروید و لذت ‏ماهیگیری و دیدن پرندگان مهاجر را از دست ندهید. ‏در ضمن اگر به صنایع دستی علاقه دارید می‌توانید از بازارچه صنایع ‏دستی ساحل رودسر نیز دیدن کنید.‏ 

سواحل زیبای گیلان

ساحل رامدشت،رودسر

تالاب انزلی

تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلکی، یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای کاسپین است که با وجود مناظر منحصر به ‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از 15 هزار سال قبل، یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمار می‌آید. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌کنند که از دیدن آن سیر نخواهید شد. ، ماهیگیری ،قایقرانی و پرنده نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.پیشنهاد میکنم اگر قصد سفر به انزلی را دارید حتما یک سر هم به منطقه ساحل و منطقه آزاد انزلی هم بزنید.

تالاب انزلی در گیلان
تالاب انزلی

گیسوم

تلاقی جنگل و دریا در‌گیسوم

جنگل گیسوم با حدود ۸۰ هکتار مساحت یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق شهرستان تالش است که سالانه گردشگران زیادی خصوصاً در فصل‌های بهار و تابستان به این جنگل آمده و از مناظر بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبای آن لذت می‌برند. یکی از نکات جالب‌توجه منطقه‌ی گیسوم قرار گرفتن دریا و جنگل در کنار هم می‌باشد. پس اگر به دنبال جایی هستید که جنگل و دریا را با هم ببینید،گیسوم یک انتخاب مناسب برای شماست.

"<yoastmark

پارک جنگلی گیسوم

جنگل گیسوم با حدود ۸۰ هکتار مساحت یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق شهرستان تالش است که سالانه گردشگران زیادی خصوصاً در فصل‌های بهار و تابستان به این جنگل آمده و از مناظر بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبای آن لذت می‌برند.پارک جنگلی گیسوم یکی از روستاهای استان گیلان است که در شهرستان تالش و در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. این روستا از شمال به شهر هشتپر(تالش) و از جنوب به رضوانشهر می‌رسد.

حیات وحش و پوشش گیاهی گیسوم

منطقه‌ی توریستی پارک جنگلی گیسوم پر از درختانی انبوه بوده و بیش از ۷۶ گونه‌ی گیاهی در آن وجود دارد. گیاهان شناسایی‌شده‌ی این منطقه، از ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده هستند. ۲۱ نوع از این گیاهان چوبی و بقیه‌ی آن‌ها را انواع علفی تشکیل می‌دهند. از جانوران این منطقه نیز می‌توان آبیا، آهو، ببر، پلنگ، بز کوهی، تورنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، خز، خوتکا، راسو، روباه، شغال، سمور، غاز وحشی، گراز، گرگ و… را نام برد.

اگر علاقمند به شناخت جنگلهای دیگر هستید میتوانید جنگل ابر شاهرود را نیز بخوانید.

پارک جنگلی گیسوم
پارک جنگلی گیسوم

 

ساحل صدف آستارا

موقعیت مکانی

این ساحل در هفت کیلومتری جنوب آستارا و در مسیر جاده آستارا-تالش واقع شده است و در فصل تابستان به یکی از بهترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی آستارا تبدیل می‌شود. با وسعت ۱۷ هکتار، این ساحل در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل قرار دارد.

تفریحات ساحلی

امکانات ساحل صدف آستارا در کنار محیط زیبا و دل ‌انگیز خود، اوقات مفرحی را برای اقامت و تفریح گردشگران ایجاد کرده است. فضای ساحل، مکان مناسبی برای سپری کردن اوقات سفر، شنا، ورزش‌های آبی، استراحت و کمپینگ است. ساحل، مکانی مناسب و امن برای شنا و دیگر ورزش‌های آبی‌ است. وجود تیم امداد و نجات ‌غریق‌های ماهر و نظارت همه‌ جانبه، امنیت این مکان را تامین کرده است. در فصل تابستان نیز می‌توانید از قایق ‌سواری در این مکان لذت ببرید. لازم به ذکر است که ورود به ساحل زیبای صدف آستارا، هزینه ورودی نداشته و می‌توانید به صورت رایگان از حضور در این مکان لذت ببرید.

"<yoastmark

 

چمخاله

این ساحل زیبا بعد از بندر انزلی دومین منطقه‌ی گردشگری مورد توجه گردشگران در خطه‌ی گیلان است که قطب توریستی بسیار فعالی در این منطقه است. نکته جالب توجه این است که بدلیل آنکه بیشتر جمعیت منطقه‌ی چمخاله مهاجران کرد کرمانشاه هستند نام «چمخاله» که کلمه‌ای کردی است برای این ناحیه انتخاب گردیده است که ترکیب چم و خاله در این زبان معنی رودخانه را می‌دهد. فصل پاییز سواحل چمخاله هم زیباست و اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید در فصل پاییز بطور حتم به این ساحل سفر کنید تا با ثبت زیبایی‌های بی‌نظیر آن خاطرات خوبی را از سفر خود به چمخاله ثبت کنید.

امکانات گردشگری

ساحلی بسیار زیبا که انواع مختلف تفریحات را برای مسافران خود مهیا کرده است؛ قایق‌هایی که در اطراف ساحل مشغول سوارکردن مسافرانی هستند که قصد این را دارند دل به دریا بزنند.اسب‌هایی در ساحل وجود دارد که مشتاقان سوارکاری می‌توانند برای لحظاتی اوقاتی مفرح را با سوار شدن بر اسب در این ساحل بگذرانند. دوچرخه سواری، فوتبال، والیبال از جمله تفریحاتی هستند که حضور و اوقات فراغت را در این ساحل دل انگیز می‌کند. بدلیل توریستی بودن  این ساحل ، سوییت‌های اقامتی و آلاچیق‌های اختصاصی با تمامی امکانات در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

"<yoastmark

ساحل سنگی کلاچای

ساحل سنگی کلاچای

در ادامه ی معرفی سواحل زیبای استان گیلان قصد داریم یکی از بکر ترین و دست نخورده ترین سواحل شمال ایران(ساحل سنگی کلاچای) را نیز به شما معرفی کنیم.درواقع این منطقه از نوع سواحل سنگی و شنی است و کل قسمت‌های شمالی این شهر را احاطه کرده است. به دلیل عدم ساخت و ساز در کلاچای، زیبایی های طبیعی آن حفظ شده است. تماشای طلوع و غروب خورشید در ساحل لذت وصف ‌نشدنی دارد.

جذابیت های ساحل کلاچای

با اینکه سواحل زیبای استان گیلان در هر فصلی از سال جذابیت های خاص خود را دارد اما در فصل زمستان به دلیل حضور مرغ‌های دریایی در ساحل مناظر آن زیباتر می‌شود اما اگر هدف‌تان لذت بردن از مناظر سرسبز و طبیعت مناطق جنگلی و مزارع چای است، بهترین زمان برای سفر به این شهر، شش ماه اول سال می‌باشد. 

"<yoastmark

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.