یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی دیدنی های زاهدان

معرفی دیدنی های زاهدان

اگرچه زاهدان یکی از نقاط دیدنی ایران و مرکز سیستان و بلوچستان به شمار می رود ولی همچنان جزو مناطق ناشناخته گردشگری است.از همین رو مجله باماگردی  قصد دارد تا در این مقاله به معرفی دیدنی های زاهدان بپردازد.

تاریخچه زاهدان

زاهدان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان سیستان و بلوچستان بوده و در محدوده شمالی استان سیستان و بلوچستان واقع‌شده است.

نام پیشین این شهر دزداب است.زاهدان از سمت شمال به شهرستان زابل، از سمت جنوب به شهرستان خاش، از سمت شرق به کشورهای افغانستان و پاکستان و از سمت غرب به شهرستان فهرج و کویر لوت محدود می‌باشد.اکثر ساکنان این شهر مسلمان هستند و به زبان فارسی و با گویش سیستانی و زبان بلوچی صحبت می کنند.

دیدنی های زاهدان

در ادامه برخی از معروفترین دیدنی های زاهدان به معرفی خواهیم کرد :

مسجد زرنج زاهدان

دیدنی های زاهدان مسجد زرنج

مورخان ایرانی در دوره اسلامی از مساجدی یاد کرده‌اند که محل تعلیم علوم دینی و ادبی بودند. مثلا در سیستان یکی از حاکمان عرب به نام عبدالرحمن‌بن سمره، مسجد آدینه‌ای ساخت که حسن بصری عالم معروف دینی سده اول و دوم هجری قمری مدتی در آنجا سرگرم تدریس و تعلیم مسائل دینی بود.

این مسجد در بلوار امام حسین زاهدان واقع شده است.

موزه پست و ارتباطات زاهدان

نقاط دیدنی زاهدان موزه ارتباطات

این اثر باستانی ، هشت دهه قدمت دارد و  در طول حیات خود دو دوره طلایی را سپری کرده‌است. بر اساس کتیبه ای که بر سردر این بنا وجود دارد ، تاسیس آن در سال 1311 و تحت عنوان اداره ایالتی پست و تلگراف سیستان و بلوچستان ساخته شده است.مصالح عمده این بنا از خشت خام در جرزها و آجر در نما است که از شیوه معماری بومی کویری برای ساخت آن استفاده‌شده است.

آدرس: اهدان، خیابان طالقانی، ساختمان قدیم پست

تالاب هامون ، از دیدنی های زاهدان

تالاب هامون زاهدان

تالاب هامون در واقع از سه بخش تشکیل می‌شود:

  • صابری
  • کوه خواجه یا سنگول
  • پوزک

هامون پوزک تالابی فصلی در مرز استان سیستان و بلوچستان و افغانستان می‌باشد. مساحت کل این هامون حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع است که از این مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع داخل کشور ایران و سایر متعلق به کشور افغانستان است.

همچنین شما میتوانید از تالاب لیپار هم دیدن کنید که با رنگ صورتی اش جزو شگفت انگیز ترین مکان های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار میرود.

روستای لادیز

روستای لادیز یکی از دیدنی های زاهدان است که در 100 کیلومتری آن قرار دارد.

نقاط دیدنی زاهدان روستای لادیز

غار طبیعی لادیز یکی از شگفتی های این منطقه است که تمام طول سال آب در آن جریان دارد.یک آبشار دیدنی نیز در همین منطقه و نزدیکی غار وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.همجواری روستای لادیز با کوه تفتان مناظر و چشم انداز های دیدنی ای را پدید آورده است.


دیدن این بخش را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم : دیدنی های استان سیستان و بلوچستان

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.