یک پیشنهاد گردش تازه

جنگل دو هزار تنکابن

 در این بخش از مقالات وبسایت بزرگ با ماگردی شما را به یکی از زیباترین جنگل های ایران سرسبز و پهناور یعنی جنگل دو هزار تنکابن خواهیم برد.همچنین شهر تنکابن آبگرم بسیار زیبایی دارد که میتوانید از آن هم دیدن کنید.
با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید

جنگل دو هزار تنکابن

دوهزار اسم یک منطقه توریستی، وسیع و فوق‌العاده سرسبز در بخش خرم‌آباد از که زیر مجموعه تنکابن است ، می باشد . این منطقه این امکان را بریا شما فراهم می کند تا به دل جنگل‌ های شمال بزنید و طبیعت‌گردی منحصربه‌فردی را سپری نمایید. زمانی که از سمت تنکابن به سمت این پهنه سرسبز حرکت می‌کنید، تقریبا در تمام طول مسیر رودخانه دوهزار (که از ارتفاعات الموت سرچشمه می‌گیرد) و درختان هیرکانی، راش، چنار و … شما را همراهی می‌کنند.

از ویژگی های جنگل دو هزار می توان به :

  • پپیاده‌روی در دل طبیعت
  • آب‌وهوای دلچسب
  • شکم‌گردی و …

اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در سال 72 معاونت سیاسی استان مازندران، ایجاد دهستان دوهزار به محوریت روستای امام‌زاده قاسم را تصویب نمود. از آن هنگام به بعد بود که نام این منطقه بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد و طبیعت‌گردان و مسافران هر ساله مسیر جنگل دو هزار را در پیش گرفتند.

جاذبه های جنگل این جنگل دوست داشتنی

جنگل دو هزار

رانندگی :

 از وقتی که از سمت تنکابن به سمت جنگل دو هزار حرکت کنید زیبایی‌های مسیر آغاز می‌شود.
تصور کنید که در یک جاده دو طرفه در حال رانندگی هستید، یک سمت شما رودخانه خروشان دوهزار در جوش و خروش است و درختان در تمام طول مسیر همراه شما هستند. حالا به این تصویر مه و نم باران را هم اضافه کنید … .
قطعا رانندگی کردن  در این جاده می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

عکاسی و پیک نیک :

منظره های بی نظیر و بکر این جنگل چشمان شما را خیره خواهد کرد.
به هیچ وجه با ورود به جنگل دو هزار امکان ندارد که بتوانید جلوی میل خود به عکاسی  را بگیرید. هر جایی را که مناسب دیدید، اتومبیل خود را پارک کنید و به دل جنگل بزنید. در حاشیه رودخانه پیک‌نیکی برپا کنید و از بودن در طبیعت لذت ببرید. در بخش‌هایی از مسیر، به خصوص در قسمت‌های ابتدایی سکوهایی برای برپایی چادر هم در دسترس هستند.

 


جهت آشنایی با سایر مناطق مازندران اینجا کلیک کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.