یک پیشنهاد گردش تازه

معرفی چند تا از پیست های اسکی ایران به همراه آدرس و تصاویر

یکی از ورزش های قدیمی  و لذت بخش که در فصل زمستان طرفداران زیادی هم دارد اسکی است ، البته اسکی کردن در گذشته ورزشی برای افراد پولدار بود . اما امروزه شما میتوانید با اجاره کردن اسکی در پیست از آن لذت ببرید.امروز در این مقاله به معرفی چند تا از پیست های معروف در ایران میپردازیم که در زمستان بسیار دیدنی هستند.

پیست اسکی دیزین 

پیست اسکی دیزین

پیست دیزین جزو معروف ترین و بهترین پیست های کشورمان است.جالب است بدانید این پیست اولین پیست خاورمیانه است که فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی تایید شده است.این پیست نزدیک به پایتخت است ولی تا تهران فاصله زیادی دارد.

شما میتوانید نه تنها در فصل زمستان بلکه در فصل تابستان هم میتوانید از این پیست دیدن کنید.این پیست بهترین امکانات را دارد و مسیر آن از شیب و مسافت مناسبی برخوردار است از این رو چندین بار میزبان بسیاری از معروف ترین مسابقات بوده است.

دسترسی به پیست اسکی دیزین

در فصل زمستان میتوانید از اتوبان بابایی به سمت لشکرک بروید و در اخر فشم ؛ اما اگر در فصل ها دیگری میخواهید از این پیست دیدن کنید میتوانید از مسیر شمشک به دیزین بروید.

پیست اسکی دربندسر

 

لذت اسکی در شب در پیست دربندسر

پیست اسکی دربندسر یکی از قدیمی ترین پیست های ایران است.این پیست به کمک و همت مربیان اسکی و اهالی شمشک و دربندسر بنام پاپا در سال ۱۳۵۷ آغاز به کار کرد. در حین احداث پیست یکی از مربیان و قهرمانان سابق شمشک، از پایهٔ بالابر به پایین سقوط کرده و جان سپرد.

با حمایت سرمایه ‌گذاران بخش‌های خصوصی، سرمایه گذاری قابل توجهی جهت ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به میهمانان در مجموعه تفریحی دربندسر انجام شده .

این پیست در ۳۵ کیلومتری شمال تهران قرار دارد. پیست اسکی دربندسر در محلهٔ دربندسر شهر جدید شمشک دربندسر از توابع لواسانات و رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران قرار دارد.یکی از محبوب ترین پیست های ایران در سال های اخیر که در همه ی فصل ها میتوان از آنجا لذت برد.

رستوران چوبی پیست اسکی دربندسر

دسترسی به پیست اسکی دربندسر

این پیست از مسیرهای جاده لواسانات و محورلشکرک-فشم (در تمام فصول سال) و کرج-گچسر (فقط در فصل تابستان) قابل دسترسی است.

آدرس : تهران، رودبارقصران، شهر شمشک، دربند سر

شماره تماس : ۰۲۱-۲۶۵۲۵۱۷۵

ساعت کاری : ۰۸:۳۰ تا ۲۲:۰۰

پیست اسکی تاریکدره

پیست اسکی تاریکدره

پیست اسکی تاریکدره یا تاریک دره، به‌عنوان یکی از پیست‌های بین‌المللی کشور، با طول ۱۶۰۰ متر در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه، در دامنه کوه‌های الوند قرار گرفته است. به‌سبب موقعیت جغرافیایی مناسب، این پیست علاوه بر دوستداران ورزش‌های زمستانی، علاقمندان به طبیعت را نیز به سوی خود می‌کشد. دستگاهی بالابر با توان جابه‌جایی بیش از ۱۰۰ نفر حدود دو کیلومتر از مسیر پیست را طی می‌کند. پناهگاه و مهمانسرای پیست نیز با زیربنای ۵۵۰ متر مربع شامل خوابگاه، رستوران، مدرسه اسکی و تاسیسات برق اضطراری می‌شود. تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی، طول خطی معادل با ۱۶۰۰ متر است.

 دسترسی به پیست تاریکدره

پیست اسکی تاریک دره در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه و کیلومتر پنج جاده تویسرکان در شهر همدان ساخته شده و در دامنه کوه‌های الوند قرار گرفته است.برای دسترسی به پیست اسکی تاریک دره باید از طریق جاده قدیم تویسرکان، حدود ۱۰ کیلومتر در مسیر کوهستانی و جذاب گنجنامه رانندگی کنید.

پیست اسکی چلگرد کوهرنگ

پیست اسکی کوهرنگ

پیست اسکی چلگرد در دامنه های زاگرس قرار گرفته است که در فصل زمستان میزبان علاقه مندان به ورزش اسکی است.این پیست جزو مهم ترین پیست های اسکی در بخش های مرکزی و در شهر کرد محسوب میشود.

هر ساله در فصل تابستان نیز  بسیاری از مردم که عاشق اسکی کردن هستند به این پیست می آیند.طول پیست حدود ۸۰۰ متر است. که جز کاملترین و مجهزترین پیست ها برای اسکی کردن است.

 دسترسی به پیست چلگرد

شما باید پس از سفر به استان چهارمحال و بختیاری و سپس شهرستان کوهرنگ از طریق تابلو های راهنما خودتان را به پیست برسانید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد ؛ برای مشاهده چند تا از بهترین مکان ها برای کمپینگ در شب کلیک کنید.

یک پیشنهاد گردش تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.