یک پیشنهاد گردش تازه

دیدنی‌های تهران در نوروز 1401

دیدنی های تهران در نوروز 1401

تهران همیشه به سر و صدا و شلوغی خود معروف است . اما در تعطیلات عید اکثر مردم برای مسافرت از پایتخت خارج شده و به شهر های دیگر سفر می کنند.همین موضوع سبب می شود تا در تعطیلات نوروزی و به خصوص نیمه اول آن ، دیگر شاهد ترافیک های سنگین و هوای آلوده در پاتخت کشورمان نباشیم. در این بخش از مقالات باماگردی به معرفی دیدنی های تهران در نوروز 1401 خواهیم پرداخت تا علاقه مندان به تهران گردی بتوانند در این شهر زیبا به گشت و گذار بپردازند.

بازار تهران 

قطعا یکی از دیدنی‌های تهران در نوروز 1401، بازار بزرگ آن خواهد بود.

دیدنی های تهران در نوروز 1401

چرا که عید و خریدکردن برای ایرانیان از گذشته تا به امروز با هم عجین هستند. بازار تهران، یکی از مهم‌ترین بازارهای کشور محسوب می‌شود که آن را به‌عنوان قلب اقتصاد ایران می‌دانند؛ زیرا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در این محل رخ می‌دهد. این بازار که در بافت قدیمی تهران قراردارد، یادگاری از عصر قاجار است که نه‌تنها برای گردشگران داخلی، بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب و دیدنی است. علاوه بر این، به‌لطف تنوع کالاها و قیمت ارزان‌تر، مقصدی عالی برای عاشقان خرید محسوب می‌شود.

آدرس بازار تهران

بازار بزرگ تهران در منطقه ۱۲ پایتخت در استان تهران قرار دارد و از جنوب به خیابان‌ مولوی، از شرق به خیابان مصطفی خمینی (سیروس)، از شمال به خیابان پانزده خرداد و از غرب به خیابان خیام منتهی می‌شود.

بام تهران یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران در نوروز 1401

بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته‌می‌شود.

این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر باشد تا به‌ویژه در روزهای میانی هفته، ساعاتی را با دیدن مناظر زیبای آن در آرامش سپری کنید.

در مورد این منطقه بیشتر بخوانید : بام تهران 

دیدنی های تهران در نوروز 1401

امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران به اختصار عبارتند از :

  • سینمای ۵ بعدی 
  • زمین تنیس
  • سورتمه
  • ترامپولین جامپینگ
  • بانجی جامپینگ
  • بگ جامپینگ
  • زیپ لاین

کاخ نیاوران

اگر علاقه مند به مکان های تاریخی هستید ، کاخ نیاوران یک مقصد گردشگری عالی برای شماست.

دیدنی های تهران در نوروز 1401
دیدنی های تهران در نوروز 1401

 

یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی معروف در شهر تهران است. بخش‌های مختلف کاخ نیاوران امروزه به موزه‌هایی مملو از آثار تاریخی ارزشمند، تبدیل شده‌اند.کاخ نیاوران معماری ساده و در عین حال مدرنی دارد. در این ساختمان گچبری‌های زیبا، آینه‌کاری و کاشی‌کاری‌های برجسته به چشم می‌خورند. در این کاخ تابلوهای نفیس اثر نقاشان معروف داخلی و خارجی به یادگار مانده است. فرش‌های دستباف ارزشمند و ظروف و وسایل تزئینی گران‌بها، از دیگر اشیای دیدنی در کاخ نیاوران است.

دربند

اگر  از شلوغی و زندگی شهری خسته شده اید ، حتما در عید 1401 سری به منطقه دربند بزنید.

دیدنی های تهران در نوروز 1401

دربند، منطقه‌ای عالی با آب‌وهوای دلپذیر به شمار می‌رود که پایتخت‌نشینان زیادی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای شهر، به این محل پناه می‌برند تا هم از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آن لذت ببرند، هم در رستوران‌های متعدد آن یک وعده غذای لذیذ نوش جان کنند؛ اما این همه ماجرا نیست و بدون اینکه نیازی باشد از تهران فاصله بگیرند، می‌توانند به کوه‌نوردی بپردازند و از هوای مطبوع و محیط دیدنی آن استفاده کنند. پیاده‌روی در مسیر سنگی دربند و عبور از کنار غذاخوری‌های گوناگون و دست‌فروشان و خوردن انواع آلو، لواشک، ترشک، باقالی، بلال و… عاملیست که جذابیت این منطقه را چندین برابر می‌کند.

مگامال

از دیگر مراکز خرید مدرن و سرشناس تهران می توان به مگامال اشاره‌کرد. مگامال تهران، اولین مگامال (بازار بزرگ) ایرانی مبتنی بر استانداردهای جهانی است و شاید بتوان ادعا کرد که با توجه به امکانات رفاهی و دسترسی آسان، یک سر و گردن بالاتر از سایر مراکز خرید تهران قد علم کرده است. از امکانات متنوع مگامال می‌توان به فودکورت، شهربازی، تالار، پارکینگ سرپوشیده، اینترنت وای‌فای، نمازخانه، آسانسور شیشه‌ای، سرویس بهداشتی، هایپرمارکت، فضای سبز، پردیس سینمایی و.. اشاره کرد.
دیدنی های تهران در نوروز 1401
پارکینگ طبقاتی مگامال در مساحتی به بزرگی ۳۶ هزار مترمربع ساخته شده و دارای سه طبقه با ظرفیت ۲,۸۰۰ خودرو است. پس نیازی نیست نگران جای پارک برای خودروی خود باشید.
آدرس مگامال: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی 
 

 برخی دیگر از دیدنی های تهران در نوروز 1401

دیدنی های تهران بی‌شمارند و ما در این مقاله تنها برخی از آن‌ها را به اختصار برای شما عزیزان معرفی کردیم. در ادامه نام برخی دیگر از این مراکز تفریخی و گردشگری را ذکر می‌کنیم :

 

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.