یک پیشنهاد گردش تازه

اقامتگاه کلبه سوئیسی در نوروز 1401

کلبه های سوئیسی

همراه شما در نوروز1401

با اقامت در کلبه های سوئیسی

 

نوروز 1401 را با ماگردی همراه باشید تا در این عید بهترین انتخاب هارا برای یک استراحت عالی برای شما داشته باشیم .

 

گاهی انتخاب محل سفر برای ما سخت خواهد بود چون ایران عزیزمان پر از جاذبه های گردشگری است و ما ایرانیان با روحیه ای که داریم مایلیم به خیلی از مناطق سفر کنیم و این جاذبه ها را از نزدیک ببینیم.

اما وقتی به مسافرت میرویم انتخاب محلی برای سکونت هم برای ما پر اهمیت خواهد بود ,چون در محلی که برای سکونت انتخاب میکنیم در صورتی که برای ما خاطراتی خوش و آسایش وآرامش را داشته باشد قطعا برای ما سفر را خاطره انگیز خواهد کرد .

کجا هتل بگیریم ؟ یا حتی کجا اتاق و یا سوئییتی اجاره کنیم ؟چه منظره ای هیجان انگیز خواهد بود ؟کلبه بهتر است یا هتل ؟

کلبه سوئیسی میتواند برای سفر های هیجان انگیز شما پیشنهاد بسیار جالبی باشد .

با سایت باماگردی همراه باشید تا با کلبه های سوئیسی آشنایی لازم را پیدا کنید و بتوانید بهترین هارا برای خود و عزیزانتان انتخاب کنید .

کلبه سوئیسی چیست ؟؟؟

این کلبه های زیبا  با نام های دیگری همچون خانه ی مثلثی یا خانه ای با فریم Aرواج دارد . این کلبه ها با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود میتوانند مکانی جذاب برای گذراندان تعطیلات شما در نوروز 1401 باشند .

 

 کلبه های سوئیسی

کلبه های سوئیسی

این کلبه ها ساختمانی  هایی هستند با سقف بلند و به شکل حرف A انگلیسی این ساختمان معمولا دو یا سه طبقه است. ویلا دارای یک نشیمن بزرگ در طبقه اول می باشد. آشپزخانه و بیشتر حمام در طبقه اول است. در طبقه دوم یک اتاق زیر شیروانی با سقف مثلثی وجود دارد. این سقف مثلثی در دو طرف سقف نقش یک دیوار را دارد. این ویلاها معمولا به خاطر اتاق زیر شیروانی رویایی خود شناخته می شوند. دیوارهای جلو و عقب این ویلاها معمولا دارای پنجره های بزرگ هستند تا ساکنان این ویلا بتوانند از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند. این ویلاها معمولا در مناطق جنگلی و کوهستانی بسیار محبوب هستند.

سرگذشت کلبه های سوئیسی

ساخت  کلبه ها ی سوئیسی به طور دسته جمعی پس از جنگ جهانی دوم در سال 1950 آغاز شد. در این دهه، آمریکایی ها وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشیدند و شروع به خرید یا ساختن خانه دوم برای تعطیلات خود کردند. این خانه ها به دلیل قیمت پایین به سرعت محبوب شدند. اکثر خانواده ها می توانند این ویلاها را با هزینه بسیار کم بسازند یا در حال ساخت هستند. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع کلبه قبل از ایالات متحده در کشورهای دیگری مانند چین و سوئیس ساخته شده است.

خاص بودن این کلبه ها

هر ساختمان با هر معماری دارای مزایایی است و مخصوصاً برای مناطق جغرافیایی مناسب است و کلبه های سوئیسی  نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به دلیل شکل ظاهری زیبا ی آن ها این کلبه ها خاص شمرده میشوند ,در ادامه به مزایای این خانه ها اشاره می کنیم.

 

باماگردی بهترین هارا به شما پیشنهاد می دهد .

 

ویژگی های کلبه سوئیسی

1-به دلیل ساخت این کلبه های سوئیسی با چوب هزینه ساخت و ساز آن ها به مراتب کمی کم تر از ساخت یک ویلا خواهد بود .

2-با داشتن یک کلبه ی زیبا در هر جایی از ایران عزیزمان چه منطره رو به جنگل و دریا و چه منطره رو به کویر شما بهترین نور را در طول روز به دلیل شیشه های بلنئ و سرتا سری این کلبه ها از محیط بیرون دریافت خواهید کرد  وهم از زیبایی خیره کننده شب بهره خواهید برد .

3-این کلبه ها به دلیل شکل ظاهری سقف خود و اینکه حالت سرسره ای دارند در مقابل برف و سرما به خوبی از خود مقاومت نشان خواهند داد.

4-اگر به دنبال جایی جذاب و ساده هستید کلبه سوئیسی بهترین گزینه خواهد بود این کلبه ها در عین سادگی در دل یک روستا هم میتوانند جذاب و زیبا به نطر برسند .

5-با استفاده از این کلبه ها خودرا یک دوست دار محیط زیست میتوانید بنامید .کلبه های سوئیسی به دلیل ساخت راحت و استفاده از چوب و استفاده کمتر از مصالح شیمیایی در ساخت خود قطعا برای محیط زیست کمترین آسیب را به همراه خواهند داشت .

6-طراحی راحت کلبه های سوئیسی آن هارا منحصر به فرد خواهد کرد .

 

با اجاره کردن یک کلبه سوئیسی رویا های خود ر به حقیقت تبدیل کنید .

یک شب زیبا را تصور کنید که در کلبه ای سوئیسی اقامت دارید ؛از محیط بیرون و زیبایی شب لدت برده و به خواب میروید .

صبح با گشودن چشمانتان منظره ی زیبا ی اطرافتان را خواهید دید و روزی زیبا برای شما شروع خواهد شد .صبحانه ای خواهید خورد با بهترین منظره ای که در هنگام سفر برای خود تصور کرده بودید .

و اینگونه خواهد شد که شما تجربه بسیار شیرینی را با کلبه سوئیسی تجربه خواهید کرد و در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

کلبه های سوئیسی در کجای ایران قراردارند؟

حال که تا اینجا با ما همراه بوده اید میخواهیم محل برخی از کلبه های سوئیسی را برای شما عزیزان بگوییم تا به راحتی بتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید .

کلبه های سوئیسی زمزم

1-کلبه های سوئیسی زمزم در روستای برنجستانک درشهرستان سوادکوه واقع شده است .این مجموعه در زمینی به مساحت 120هکتاردارای 9کلبه مشابه بهم می باشد .

کلبه سوئیسی گاوان

2-کلبه سوئیسی گاوان کلا که از توابع استان مازندران است .گاوان کلا روستایی سرسبز در حد فاصل شیرگاه و بابل کنار است .

کلبه سوئیسی سوادکوه

3-اقامتگاه بوم گردی سوئیسی سوادکوه در دل باغ سرسبزی در سوادکوه شمالی واقع شده است. این کلبه چوبی و مثلثی شکل برای 6 گردشگر ظرفیت اقامت دارد.

اقامتگاه سوئیسی پدر 

4-اقامتگاه سوئیسی پدر  در استان رامسر در محله دریا پشته میتواند محلی بی نظیر برای گذراندن یک تعطیلات بی نظیر باشد .

کلبه های سوئیسی پرهام

5-کلبه های سوئیسی پرهام در شهر ماسال در 4 کیلومتری ماسال واقع شده این کلبه ها در میان شالیزار های برنج منظره ای بسیار زیبا دارند.

کلبه سوئیسی رهگذر

6-ویلا سوئیسی رهگذر در ماسال این ویلا در کیلومتر 5 جاده ییلاقات ماسال واقع‌شده است و 20 کیلومتر با ساحل و دریای کاسپین فاصله دارد. همچنین این ویلا در 15 کیلومتری غار اویشو (دومین غار بزرگ ابی کشور ) واقع‌شده است.

کلبه های سوئیسی نوشهر

7-ویلاهای سوئیسی نوشهر در روستای زانوس از توابع شهر نوشهر در محلی با مساحت 2500هکتار با منظره ای بسیار زیبا دارای 6 کلبه زیبا می باشد .

کلبه سوئیسی نیاسته رامسر

8-واقع در نیاسته رامسر ، موقعیت جنگلی عالی ، آرامش دلپذیر محیط و ساختمان چوبی منحصر بفردی را تقدیم شما می کند.

کلبه سوئیسی الیزه سوادکوه

9-کلبه سوئیسی الیزه سوادکوه  یکی از بهترین اقامتگاه های استان مازندران میباشد که حدفاصل شهر شیرگاه و شهر بابل (بابلکنار) شهر مرزیکلاست که با طبیعتی زیبا و آرام، برای استراحت آماده‌شده‌است.

با باماگردی همراه باشید تا بهترین گزینه هارا برای شما در نوروز1401 داشته باشیم .

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.