یک پیشنهاد گردش تازه

آبشار آب پری کجاست؟مسیر دسترسی و اقامت + عکس

معرفی آبشار آب پری

آبشار آب پری در منطقه آب پری مازندران قرار‌دارد؛ منطقه‌ای گردشگری و خوش آب‌ و هوا که شامل مناطق جنگلی بکر و دست‌نخورده است. با قرارگیری در ارتفاعات جنگل، این آبشار شباهت چندانی به آبشار ندارد؛ چراکه آب از لابلای سنگ‌هایی در جریان است که بر اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند. آب این آبشار چنان زلال است که برخی از آن به‌عنوان آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. از فعالیت‌های محبوب در منطقه آب‌پری می‌توان به عکاسی، گشت‌و‌گذار، پیک‌نیک و راهپیمایی اشاره کرد. همچنین برخی از امکانات آن شامل آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی، آلاچیق و وسایل بازی کودکان می‌شود. برای توضیحات تکمیلی با ما همراه باشید.

دسترسی به آبشار آب پری

اگر از چالوس، تقریبا ۵۰ کیلومتر به‌سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان به شهری به نام «رویان» می‌رسیم که نام قدیمی‌اش «علمده» بوده است. پس از رسیدن به شهر، خود را به بازار اصلی رویان برسانید و در خیابان مقابل آن، یعنی خیابان شهدا بپیچید. بعد از اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده رویان-بلده شوید. در مسیر پرپیچ گلندرود، ۱۳ کیلومتر پیش برانید تا آبشار را در سمت چپ جاده ببینید. در این مسیر از روستاهای حسین آباد، علم‌ده، تاشکوه و شهرک سرودشت خواهید گذشت تا به جنگل‌های رویان برسید. از ابتدای جنگل تا آبشار آب پری، حدود پنج دقیقه فاصله است.

آبشار آب پری  در رویان

آب‌وهوای آبشار آب پری

به طور کلی، آب‌وهوای آبشار آب پری از مناطق اطراف حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر است. به همین خاطر در ایامی از سال که هوا گرم‌تر است، در این منطقه خبری از شرجی بودن هوا نیست و همچنان نسیم خنکی می‌وزد. در فصل پاییز هوا نسبت به بهار و تابستان سردتر و بارش باران هم بسیار بیشتر است. فضای جنگلی اطراف آبشار با رنگ‌های زیبای زرد و نارنجی رنگ‌آمیزی می‌شود. جایی که حتی تابستان‌هایش خنک است، خودتان احتمالا حدس می‌زنید چه زمستان سردی در پیش دارد. یخبندان جاده‌ها و بارش برف باعث می‌شود که خیلی‌ها در فصل زمستان سراغی از آبشار آب پری نگیرند.

بهترین زمان سفر به آبشار آب پری

از آنجا که این منطقه هوایی نسبتا خنک‌ دارد، بهترین زمان سفر به آن فصول بهار و تابستان هستند؛ زمانی که با وجود گرما و شرجی هوا، هوایی مطبوع دارد. البته پاییز نیز با نمایش دوست‌داشتنی‌اش از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز، می‌تواند زمان مناسبی برای کسانی باشد که به طبیعت پاییزی علاقه‌مند هستند یا قصد عکاسی دارند. بازدید زمستانی به‌دلیل مشکلاتی که می‌تواند برای دسترسی وجود داشته باشد، توصیه نمی‌شود؛ اما به‌هرحال جامه سپید برف بسیاری را وامی‌دارد تا با رعایت اصول ایمنی، راهی این منطقه شوند.

آبشار آب پری کجاست؟

این آبشار در استان مازندران است و در فاصله پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان قراردارد.

نقشه آبشار آب پری

جاهای تفریحی نزدیک آبشار آب پری

از آنجایی که بازدید از آبشار و منطقه رویان وقت زیادی نمی‌گیرد، پیشنهاد می‌کنم به جاهای دیدنی جذاب اطراف آن‌هم سری بزنید. اگر بخواهید همه جاهای دیدنی مازندران را ببینید، حتی چند روز هم کافی نیست. برای همین در این بخش سعی دارم جاهایی را معرفی کنم که فاصله زیادی نداشته باشند.

  • روستای یوش؛ زادگاه نیما یوشیج

  • آبشار ونوش؛ زیبا و خوش آب‌وهوا

  • کاخ تمیشان؛ از کاخ‌های مجلل پهلوی

  • دریاچه الیمالات؛ خیره‌کننده و زیبا

اقامت در نزدیکی آبشار آب پری

بازدید از این مکان معمولا چند ساعت یا نصف روزی زمان می‌برد. به همین خاطر برای بازدید از آن حتما لازم نیست که اقامتگاهی در نزدیکی آن داشته‌باشید و از این نظر، دستتان کاملا باز است. البته از آنجایی که جاهای دیدنی متعددی در نزدیکی آبشار وجود دارند، معمولا افراد در این منطقه می‌مانند تا بتوانند از همه جاذبه‌های آن لذت ببرند. شما می‌توانید برای اقامت از بین ویلاهای متعددی که در شهر رویان وجود دارند، انتخاب کنید. همچنین به دلیل فاصله کم این آبشار تا شهر زیبای نور، می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، یک ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی یا خانه در شهر نور اجاره کنید.

هنگام گشت‌زدن در آن نواحی احتمالا بانوانی را خواهید دید که مشغول پختن نان هستند؛ یا دکه‌ها و رستوران‌هایی که چای ذغالی یا آش محلی و میرزا قاسمی می‌فروشند. پس تجربه صرف غذای محلی با نان تازه و نوشیدن یک چای ذغالی داغ در هوای دلپذیر جنگل را از دست ندهید.

علت نامگذاری آبشار آب پری

داستان نامگذاری:
اول اینکه در قدیم‌ها وقتی فرسایش کوه به شکل امروزی نبود، آب از بالا به سمت پایین می‌پرید. به همین علت اسم آبشار را آب پری گذاشتند. دومین دلیل به افسانه‌های محلی ارتباط پیدا می‌کند. در گذشته قدیمی‌تر‌ها اعتقاد داشتند این مکان جن و پری دارد. علت این بود که به خاطر کوه‌ها و جنگل‌های اطراف، هوا زودتر از جاهای دیگر تاریک می‌شد. برای همین وقتی بومی‌ها از کنار آبشار عبور می‌کردند، از ترس‌شان می‌گفتند اینجا موجودات ماورایی رفت و آمد می‌کنند.

یک پیشنهاد گردش تازه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.